Poäng i sex av dom sju senaste matcherna. Fortsätter det i närheten så blir det play- in eller slutspel.

Vi har dessutom snart förhoppningsvis nyförvärv, i Myrenberg och Fanten i gammalt gott slag. Laget kommer bli bättre av dessa generaler skadefria. Myrenberg har redan börjat bra. Fantenberg skadefri vet vi gör skillnad. Jag tror på plats 8 eller bättre.

Även om vi inte skulle få en krona för Heljanko: Fortsätter Myran vara så här bra så har vi en toppmålvakt i kassen och en toppmålvaktslön på utgiftskontot!

Var det inte exakt det vi hoppades på inför säsongen?

Hockeytröjan Tror nya paret kommer bli bra. Och man tar väl inte in Werner för att vara en stjärnmålis direkt med topplön. Två målisar som kommer att tävla om förstaspaden. Kanon!

5 dagar senare

alfie HV möter Modo så vi kan iaf inte ligga sist ikväll

Eller jo, vi kan visst ligga sist om Modo vinner i sudden och vi förlorar med 19 puckar. Men jag är positiv i den här tråden och tror inte att det kommer ske 🤠

Många lags supportrar gnäller på att deras bästa spelare försvinner till meningslösa landslagsturneringar och blir slitna eller skadade.

Det problemet har inte vi, det är positivt!!

NorthLondonForever bästa spelare försvinner till meningslösa landslagsturneringar och blir slitna eller skadade.

Nej, men Ehn försvinner till Beijer, och det är ju kul för honom!!

Kallzon För i helvete, väcker ungarna med mitt salongsberusade gubbskrockande här… Är så uppgiven att jag inte kan annat än att skratta rakt ut, orkar inte!

Glöm inte att vi är SHLs kackerlacks-gäng, de har inte blivit av med oss de senaste 6 åren där vi nåt år skulle hamna i kvalet till 91% sannolikhet. 2011/2012 var vi en skridskojävel från kvalet. Vi överlever, alltid, som en kackerlacka

Kapten Duck Rasse och Hulta är som diazepam och rosa mitzar

Är förmodligen för gammal, men fattade exakt noll av det där 😛

Lukkinen Vi är ungefär lika gamla… men gillade man att dansa till enformiga toner i mitten av 2000-talet så vet man 😁

Edit. Det är en fröjd att kolla på Hulta just nu, man bara myser och Rissanen känns som klippan att luta sig mot.