Metallica Jaså Skellefteå fick inte vara med på denna lista 😃

Jag kan förstå att det inte var kul för dem att inneha jumboplatsen.

5 dagar senare

Ge mig nåt positivt nu!

Tenor -

ananas det gör han verkligen! Tack

• Redigerad

Du får en till - Kovacs har varit bespottad och omtalad som en flopp. Han har gjort 6+2 på de senaste 5 matcherna och hans total trendar mot 43 poäng vilket hade varit karriärsbästa.

Skulle säga att han levererar mer än vad man hade kunnat förvänta sig hittills.

Också positivt; Hultström är vår bästa back i båda riktningar den här säsongen. Att han är vår bästa back i defensiven är lite oroande i sig dock, säger en del om övrigas insats i försvaret. Hultström har tidigare, med all rätta, fått mycket kritik för just sin defensiv men den här säsongen har något hänt där. Slarvet har minskat markant och han spelar säkrare än förr. Samtidigt är det bara brunrövarnas Dasstuss som gjort fler poäng bland SHLs backar än Hulta. Med sina 6+23 landar han totalt sett på 29 poäng, endast en poäng bakom Dasstussen och hela sex poäng före trean. Grymt!

Bäst i laget även i den hett debatterade +/- statistiken med sina +8. I kontrast står Fantenberg på föga smickrande -8.

Oavsett i vilken liga vi spelar nästa säsong så slipper man titta på Jeffs försvarsspel åtminstone. Nästan värt att knäppa en bärs bara för det.

Nu kanske vi äntligen löser målvaktsskiten. Kanske är Heljanko den pusselbiten som sabbar hela gruppdynamiken. När han försvinner kanske vi blir ett guldlag!!!

alfie Siffran höjs en del i.o.m två i tom målbur sist. Jag tycker inte våra mål varit slumpartade så ofta utan ganska många vassa avslut och lägen sista tiden. Det är väl mest en rolig datapunkt, och vi behöver nog inte hålla 15% för att vinna matcher om defensiven bättrar sig och vi kan få mer offensiv zontid. 🙂

statistisk_urladdning nej precis. Vi har dessutom spelat väldigt mycket i ledning i närtid, vilket väl också innebär att vi kanske inte heller skjutit så fruktansvärt mycket? (Mycket försvar i egen zon). Går något tidigt skott in varpå man lite ”bevakar” då tenderar man nog inte heller i samma utsträckning kasta iväg lika mycket ”alibiavslut”.

Man vet aldrig om LHC kommer göra en 0-4 match mot AIK norra eller en 7-5 match som mot Modo. Alltid lika spännande varje torsdag och lördag.

Men när LHC spelar bra och sätter sina chanser är vi bra.

Som nu sist mot Timrå och tycker det var riktigt starkt av oss att komma ifatt mot Brynäs och ta ledningen. Sen att de sista 4 minuterna blev kaos får man inte glömma.

Vi kan slå formstarka lag och slå topplag.

De sista 4 säsongerna är LHC väldigt skickliga på att lira 5v6. Varje gång motståndaren drar slipsen så kan man med lugn veta att vi kommer att balja i tom kasse. Jag tillskriver den åt Ehn och Russell.