Startar en tråd så alla som rantar över hur tråkigt det är med all negativitet har någonstans att hänga och slipper gå in och läsa om folks besvikelse över värvningar, matchprestationer etc.

Här inne skriver vi ingenting kritiskt, spekulativt eller ifrågasättande.

Ironi undanbedes tack. (Håll er borta härifrån efter förlustmatcher t ex)

Det känns väldigt positivt att ”Stålis” nu tillträtt som vår VD/KD. Ska bli spännande följa hans arbete.

Gillar tråden. Får lite birgit friggebod-vibbar här med ”we shall overcome” klippet.

Jag tycker vi ska vara positiva över att vi har så många i detta forum som bryr sig om vår kära förening!

Sillen Japp, Stålis känns spännande, Kan han vända skeppet?

jg jag har stora förhoppningar på Stålis. Han har ett enormt engagemang och hög energi och ger intryck av att värna den verksamhet han leder snarare än leda sig själv till framgång. Hans track-record (Coop och Bryggeriet) på Gotland är ju fantastiskt bra.

Pettersson och Fantenberg är tillbaka mot Malmö. Tror spelet i egen zon kommer se lite bättre ut och förhoppningsvis bättre uppspel men längre anfall.

Tills motbevisad. Stålis och PJ.

Oavsett dagsform på laget (ofta kass) så är det ändå spännande att kolla på grund av spelare som Myrenberg, Hävelid och Bystedt (som måste bli mer rejäl).

HV ligger näst sist och Judas Montén tippas bli först få sparken.

Säg den glädje som är större än detta 😂

Sillen Judas Montén tippas bli först få sparken.

Jag väljer att se glaset halvfullt och hoppas att karln får vara kvar och styra skeppet…

Serien är extremt jämn. Jämnare än många tänker på. Förra säsongen började vi uselt och anslutande ännu värre. Det var 156 poäng att spela om. Trots avslutningen var vi bara 4 futtiga poäng bakom Luleå och fem bakom Rögle. Ni förstår själva att procentuellt är det nästan i paritet med en nykterhetskontroll, för vi snackar nästan promille.

Jag tror fan vi kommer att ta steget till slutspel i år. Det såg mycket värre ut för några år sedan. Då såg spelet på borta is rent bedrövligt ut. Sarg ut och pp gjorde då så att vi fick några poäng med oss ibland. I dom tre senaste bortamatcherna fanns ändå rätt många klara målchanser 5vs5. Har vi lite medvind så sitter en del. Det trots att vi inte glänste och dessutom saknade Jeppe och Fantenberg. Förra året spelade vi stora delar med ena armen i gips, den gipsade armen innehöll mat- tå eller Palm- u. Nu har vi fyra kedjor som hotar. Det avgör att vi kommer bli några promille bättre i år innan det gått 52 omgångar.

Stople in Vill argumentera emot/komma med invändningar men vill statuera exempel med trådens syfte genom att inte göra det.

Nöjer mig istället med att hålla med om att serien är jämn och allt är inte svartvitt. Kan vara så att det bara krävs små justeringar för att få ut mycket effekt.

NorthLondonForever Niklas Wikegård höll upp ett ägg i studion häromåret först knäpptyst alla i studion undrade vad han menade ? Han syftade då på LHCs äggreklam på hjälmarna. Fan vad skön han är Wikegård många roliga och träffande uttryck också.

Precis vad jag behöver! Denna tråd kan bli min terapihörna!
          Fantenberg är tillbaka i träning, och snart i match (?). Det fyller på mitt halvtomma glas en aning.
          Han är trots allt MVP bland utespelarna, gör sin omgivning bättre, loggr mycket istid, tar istid från spelare som kanske inte förtjänar den istid de fått, är vår kapten, står för noggrannhet och karaktär.

Ska bli spännande att se hur laget uppträder i hans närvaro!