Jag skrev redan vid 0-2 att det kändes som att vi skulle vinna, och den enda förklaringen jag har är att det såg ut att finnas en annan intensitet och aggressivitet än tidigare. Jag kanske inbillar mig, men har vi inte forecheckat med två man högt tidigare under säsongen, mot gårdagens tre?
Jag har funderat under säsongsinledningen på om problemet varit självförtroende, snarare än kompetens. Att spelare på den här nivån ska ha så svårt att slå en pass på bladet eller att stundtals ens stå på skridskorna har inte riktigt fungerat som förklaringsmodell tycker jag. I bästa fall så kan det i så fall bli ett något starkare Linköping vi får se framöver.
Ehn var kanon igår, Hulta trivs i den här typen av matcher, Fanten är antagligen vår viktigaste spelare, Broc är det finaste vi har, etc. Tyckte till och med att en spelare som Russel såg bättre ut än tidigare.
Med det sagt så tycker jag Malmö var ganska dåliga igår, så vi ska verkligen inte gå händelserna i förväg här. Att det hann bli 0-3 var inte för att de hade sådant strålande anfallsspel, utan för att vi gång på gång, precis som tidigare under säsongen, inte kan räkna in spelare och hålla rent framför målvakten.
Timrå imorn känns oerhört viktig för att visa att det här inte bara var en tillfällighet (och att vi kan spela på bortaplan också). Minst lika viktigt att visa karaktär och fokus när vi möter Växjö. Lyckas vi ta tre segrar i rad så vågar jag tro att det har vänt. Jag tycker LHC - på pappret - har en trupp för topp-10 i alla fall, som mycket väl skulle kunna spela kvartsfinal åtminstone. Det förutsätter dock att man får ihop laget.