Metallica TheDude Någonting måste man i slutändan göra för att få till en positiv förändring. Vi får se vad det blir av detta.

Jepp, skillnaden är nog att jag gillar mer att göra små förändringar åt gången. Jag är inte mycket för det där med att släng allt och börja om från scratch.

Metallica Tror det var där någonstans man gick vilse förra säsongen när flera bärande spelare inte ens hade hälsat på övriga laget fram till september/oktober.

Jepp, det tror jag var en del av problemet.

Om hulta försvinner tycker jag man ska ”nyttja” läget och gå för att värva keegan lowe och ge öhrqvist chansen i pp. Martin i första PP och öhrqvist i andra Pp.

Fantenberg-Martin

Rissanen-Öhrqvist

Lowe-myrenberg

Norén/kreu

Mörten

Jag älskar tanken att ger juniorer chansen men om vi ställer upp sådär så kan vi redan nu boka in datumen till play-out nästa säsong

alfie tråkiga med djurgården är att man kan locka till sig bra nyförvärv,

Dessa tror jag ( eller finns chans att dom går till DIF )

Borgman, Holm, Bernhardt, fjällby, bemström, M.Hellberg i mål.

Finns säkert mer.

Mranonymous Exakt, diffen kommer inte vara en normal nykomling om de tar klivit upp.

Finns en hel drös med spelare som vill bo i Stockholm…

Kallzon jag hör vad du säger men jag tror att man inte ska stirra sig blint på namn i dagens shl, tror att så länge man kan hitta ett spel som är någorlunda stabilt kväll efter kväll så kan de bära långt. Jag tror på idén att ha en yngre/orutinerad som får växa bredvid en rutinerad.

Tycker att Malmö är ett bra exempel iår, shl är så jämn så de skiljer ju inte mer än 10-12 poäng mellan lag 4-10

Mranonymous
        Lagom till att se vilket lag som tar klivet upp i SHL då, tänker spontant att David Bernhardt skulle kunna vara ett alternativ om nu Hulta väljer att nyttja sin klausul och Djurgården misslyckas med att ta klivet upp.
        Han hade i alla fall Zackrisson som tränare under sina år i Djurgårdens J20 och även flera säsonger i Djurgården när Musse var assisterande.

Men tappar man Hulta och om även Jonathan M skulle signa för spel borta i AHL så finns inte en enda rightare på backsidan, kanske då borde vara prio att försöka få in någon / några alternativ som är rightare.

Nåja, inom några veckor har vi ett definitivt beslut om Hultas vara eller icke vara. Bara vänta och se vad som sker där först och främst.

Mörten Den där backuppsättningen håller inte på långa vägar, om vi inte vill riskera att åka ut. Även om Hulta är kvar måste vi värva en topp-back. Försvinner han så måste vi dessutom värva ytterligare en ruggigt bra topp-back. Annars kan vi lika gärna kasta in handduken på direkten

Sportbladet uppger Hulta är förlorad för LHC, Beil och Genevé är jätteintresserad av Hultström.

Rykten att LHC hade tänkt knipa Alsing om HV hade åkt ur. Nu har man sikte på Bobby Nardella.

Klart vi måste stärka upp backsidan. Det är tunnt!

P22 Aftonbladet härmar mig. Har sagt från början att vi försökte värva Alsing och att Hultström troligtvis kommer lämna.

Den där Tomas Ros borde ge mig betalt

Riktigt tungt tapp och ännu en spelare med LHC-hjärta som försvinner.

Ska man försöka vara lite positiv försvinner en spelare i “fel ålder” och det blir lite bättre balans på ålderstrukturen bland spetsspelarna. Lägg till att det knappast är särskilt troligt att Hultström gör en lika bra säsong igen.

Inte direkt någon bra känsla inför kommande säsong. Får hålla tummarna att tränarstaben är någon nivå bättre än förgående säsongs.

Så jäkla tråkigt, men han har ju inte varit iväg mer än ett år i en gruv- och industristad i Magnitogors och ett år i Balasjicha utanför Sverige. Så jag förstår att man lockas till ett sista äventyr när möjligheten till ett bra kontrakt borta i Schweiz dyker upp. Biel verkar vara en riktigt mysig fin stad med så han och familjen kommer nog trivas.