Tror att det blir rätt avgörande ifall man lyckas klippa med Shore eller inte. En uppställning utan Shore & om Myrenberg försvinner skulle kunna vara nått sånt här? Ingen inbördes ordning på kedjorna

Myren, Toipas/Waltteri

Fanten Martin

Ny Hulta

Rissanen Öhrqvist

Norén

Nybeck Ehn Rattie

Aagard Bakke Elie

Södergran/Ny/Little Ljungh Kovacs

Lawner Johnsson Hoffa

Ny/Junis

X-(:)-X-y

Ja vad jag hör valde Mikkel mellan oss och Modo när han förlängde över nästa år.

Känns dock som att fler lag numera blivit intresserade och prislappen kan ha gått upp?

Dessutom åldern, vi behöver föryngra. Dock intressant typ av spelare givetvis.

MrNebbiolo

Ja, det stod mellan oss och Modo, då..

Ett år äldre än Törna och hade med sina 19 mål i det andra bottenlaget Modo vunnit skytteligan i vårt lag denna säsong.

Zion och Bakke drar ner åldern, samt förhoppningsvis kommande nyförvärv.

Enligt mig är Aagard precis vad vi behöver.

Edit: Det tänkte jag även om Shore inför denna säsongen, till mitt försvar hade jag inte koll på missbruksproblematiken 😉

Chad håller med dig. Även om han gör mål är det en spelare jag inte vill ha i cluben.

Nae, bättre att ta in lite fler kastrerade alibispelare som sällar sig till massan av skit..

MrNebbiolo Dessutom åldern, vi behöver föryngra. Dock intressant typ av spelare givetvis.

7 år yngre än Broc dock..

Apropå att bryta med spelare. Shore är nog för dyr att bryta med. Hoffa och Lawner däremot. Låg lön och låg uppsida. Där går det att hitta bättre.

Vinhandlarn Sådär säger alla om spelare som Jämtin, Aagard, Shinnimin, Kovacs etc men sen älskar man dom i sitt eget lag.

Det är sånna spelare man ska ha i ett lag, motståndarna hatar dom men egna supportrarna älskar dom. Det visar att man gör något rätt

Solid Där är ju problemet att man ska leta fynd bland billiga spelare igen. Finns ju inget som garanterar att den nya spelaren blir bättre.

shore däremot skulle vi säkert få ut mer eller liknande av en spelare som kostar halva pengen

Russell bekräftar i Corren att han inte blir kvar i LHC. Han säger även att Cluben är det enda laget i SHL han vill spela för.

Föryngring;

• Ut Shore 32år/8mål – IN Niderbach 23år/10mål
            • UT Little 37år/5mål – IN Aagaard 29år/19mål
            • UT Russel 32år/12mål – IN Södergran 25år/12mål
            • UT Thörna 28år/7mål – IN Nybeck 22år/18mål (AS)
            • UT Bouma 34år/5mål – IN Bakke 23år/9mål (AS)

jg

Vi får tycka olika 🤝. Niederbach har åkt och gömt sig hela kvalet, precis den profilen vi inte behöver få in. Södergran bara rent ut sagt inte tillräckligt bra. Aagaard visst men ser inte platsen för kedja ett och två i SHL är han inte något för om laget vill ta steg uppåt i tabellen.

Får en dålig smak i munnen av att Russell får lämna. Hade varit en No-brainer att förlänga. Mycket mer självklar än Remi Elli.

X-(:)-X-y

Mycket intressant! Finns många som svävar iväg när det gäller spelare från HA. Om Zion gör 20 poäng så är jag mer än nöjd