Modo ligger under med 0-3 och jag kan inte se att de vänder varken matchen eller serien efter det. Tre raka torsk är tungt och att de skulle ta två raka till i denna serie ser jag som osannolikt faktiskt.
Spelare i Modo som jag gärna skulle vilja se i en roll nästa säsong:
Södergran, Norlinder, Lehtinen, (Niederbach).
Slänger in dem i laguppställningen:
Ehn - Ljungh - Kovacs
(Niederbach) - Bakke - Rattie
Södergran - Shore - Elie
Hoffa - Johnsson - Lawner
Norlinder - Hultström
Fanten - Martin
Rissanen - Myrenberg/Norén/Öhrqvist
Lehtinen - Myrenberg
Obs! Jag menar inte att vi ska värva dem allihop, jag bara ser lockade saker med alla de spelarna och att jag gärna skulle se dem i Cluben samt att de skulle passa in väl. Jag tror personligen inte att vi får någon välprofilerad back eftersom vi har Fanten, Hulta, Rissanen redan. Skulle Myren dra kanske man värvar någon som inte känns helt fruktansvärt men annars tror jag nog man satsar på de man har plus någon som kan konkurrera om en ordinarie plats samt en back som kan lånas ut/spela j20. Typ en sistaårsjunior som tar studenten i sommar.
Niederbach gillar jag mycket men tror inte riktigt man söker en sån spelare. Skulle gärna få ersätta Shore men tror inte det sker. I övrigt så skulle Södergran vara riktigt fin som en joker som stundtals är helt överjävlig och i övrigt låter benen gå och gör jobbet. Lite lik Salmonsson på det sättet. Tror för övrigt också att Shore kanske bäst sätts med två spelare som kör på bra med tufft spel så han kan göra sin grej och vingarna plöjer på.
Norlinder är ofta inte alls dum och skulle mer än gärna få spela i Clubens färger, men det ser jag som ett långskott. Inte minst av ovan nämnda anledningar. Lehtinen kanske hittar jobb i Finland eller drar till alperna men det känns annars som en perfekt målvakt för Cluben. Någon som skulle kunna bli kvar länge, men också någon som Myren skulle kunna konkurrera ut och växa ut till en riktig förstamålvakt. Problemet är ju Högga om han kommer hem…