• Redigerad

Om Jonathan signar med Boston så verkar det finnas en risk att vi kanske tappar honom trots det faktum att han sitter med kontrakt, i alla fall om man ska tro detta konto (brukar ha bra koll på saker som rör Boston):

Kompletterar sedan tweeten ovan med:

Just to clarify: Players drafted in 2nd round or later could be sent to the AHL if they were 21 or older. Under the newest agreement, that age has been raised to 24.

Återstår att se om han först signar, sen får vi väl i så fall se vad dom har för plan där borta vad det gäller hans utveckling. Men nog är det då en stor risk att dom troligtvis vill att han kommer över och anpassar sig till spelet där borta, det är känslan i alla fall…

Rob Bra input. Skulle han hamna i AHL så tycker jag personligen inte att det gör så mycket. Ska vi vara ärliga såg ju Öhrqvist betydligt bättre ut förra säsongen. Sedan fick Jonte jobba i uppförsbacke pga sin skada vilket såklart påverkade hans prestation. Men att vi redan har en annan ung back som är duktig på att lyfta upp spelet gör att jag inte direkt oroar mig så mycket för detta. Är sugen på Rissanen - Öhrqvist som tredje backpar.

TheDude Jag läste någonstans om att LHC la faktiskt ett kontrakt på bordet till Strandberg och Jeppe. Båda tackade nej och ville vidare.

Högberg - Myrenberg

Fantenberg - Hultström

Martin - Rahimi/Pihl/Majesky

Rissanen - Myrenberg

Norén/Öhrqvist

Nybeck - Sjögren/Carl Söderberg - Rattie

Ehn - Ljungh - Kovacs

Kolarik/Micflikier - Bakke - Elie

Hofbauer - JJ - Jämtin/Blomdahl

Byt ut de fetmarkerade mot spelare i samma kaliber.

• En solklar förstamålvakt som högga
      • En stor defensiv back som pihl
      • En stor centertank som sjögren
      • En målskytt
      • En jobbig jävel som jämtin/blomdahl

Det är de lagdelarna jag tycker saknas

Modo ligger under med 0-3 och jag kan inte se att de vänder varken matchen eller serien efter det. Tre raka torsk är tungt och att de skulle ta två raka till i denna serie ser jag som osannolikt faktiskt.

Spelare i Modo som jag gärna skulle vilja se i en roll nästa säsong:

Södergran, Norlinder, Lehtinen, (Niederbach).

Slänger in dem i laguppställningen:

Ehn - Ljungh - Kovacs

(Niederbach) - Bakke - Rattie

Södergran - Shore - Elie

Hoffa - Johnsson - Lawner

Norlinder - Hultström

Fanten - Martin

Rissanen - Myrenberg/Norén/Öhrqvist

Lehtinen - Myrenberg

Obs! Jag menar inte att vi ska värva dem allihop, jag bara ser lockade saker med alla de spelarna och att jag gärna skulle se dem i Cluben samt att de skulle passa in väl. Jag tror personligen inte att vi får någon välprofilerad back eftersom vi har Fanten, Hulta, Rissanen redan. Skulle Myren dra kanske man värvar någon som inte känns helt fruktansvärt men annars tror jag nog man satsar på de man har plus någon som kan konkurrera om en ordinarie plats samt en back som kan lånas ut/spela j20. Typ en sistaårsjunior som tar studenten i sommar.

Niederbach gillar jag mycket men tror inte riktigt man söker en sån spelare. Skulle gärna få ersätta Shore men tror inte det sker. I övrigt så skulle Södergran vara riktigt fin som en joker som stundtals är helt överjävlig och i övrigt låter benen gå och gör jobbet. Lite lik Salmonsson på det sättet. Tror för övrigt också att Shore kanske bäst sätts med två spelare som kör på bra med tufft spel så han kan göra sin grej och vingarna plöjer på.

Norlinder är ofta inte alls dum och skulle mer än gärna få spela i Clubens färger, men det ser jag som ett långskott. Inte minst av ovan nämnda anledningar. Lehtinen kanske hittar jobb i Finland eller drar till alperna men det känns annars som en perfekt målvakt för Cluben. Någon som skulle kunna bli kvar länge, men också någon som Myren skulle kunna konkurrera ut och växa ut till en riktig förstamålvakt. Problemet är ju Högga om han kommer hem…

Kjellman Håller helt med, Södergran, Norlinder, Lehtinen och Niederbach är det från modo som jag skulle tycka vara intressanta. Näsén som det snackats om tidigare känns meh!

Kallzon

Kan bara tala för mig själv men i nästan alla matcher jag sett med Mordor tycker jag han gjort ett bra jobb. Spelar med hög fart, är rejäl i kroppen och har ett bättre lir än många ger honom cred för. Förstås ingen stjärnspelare men för en roll i tredje, till rätt peng, tycker jag inte han vore helt fel. Kan inte skriva under på det där med “klappkass” i vilket fall som helst.

Lukkinen

Klappkass är kanske lite i överkant men han är sjukt ojämn känns det som. Gör hattrick två matcher i rad och är sedan poänglös i 10 matcher

Nybeck - Shore - Elie

Ehn - Ljungh - Kovacs

Södergran - Bakke - Rattie

Hade absolut funkat. Vill man ha en till Ehn-typ är väl Södergran ett vettigt namn. Våra problem ligger inte där utan snarare i kontraktet på Shore. Vill helst inte ha kvar honom i laget och definitivt aldrig mer se honom spela med Rattie eller Kovacs och då får man pussla.

Tror vi måste bygga ett lag med hårt jobbande spelare som spelar för varandra och laget snarare än att stapla legoknektar på varandra som tävlar om vem som tjänar mest. Bästa värvningen vore förmodligen att lägga en del av budgeten på att köpa ut den gode Shore i “bästa samförstånd”… 🙂

jg Bästa värvningen vore förmodligen att lägga en del av budgeten på att köpa ut den gode Shore i “bästa samförstånd”… 🙂

Enligt LHC har han fått ”oförtjänt kritik” så vi får räkna med att man bygger hela laget kring en bakfull 33-årig legoknekt nästa säsong. Nog luktar det succé..

Rob Har också kikat lite på Walli-Walterholm, kör på ba!

Kayden Walli-Walterholm har skrivit kontrakt med Timrå till 2027.

Södergran är bäst i världen 5 matcher per säsong. Men det är inte för den prestationen han värvas. Han värvas för det han gör därutöver under 45 matcher per säsong. Dvs. kör som fan med mycket hjärta. Sen finns det givetvis statistik som talar mer eller mindre till hans fördel.

Fantomen
                Hade helt missat det, synd. Kollade eliteprospects och där stod det utgående.

Nåja, Nybeck - Bakke - Södergran ser ju intressant ut på förhand också.

Denne Södergran som spelat i LHC J20 tidigare?