Ndur Nej såklart, men tror Nebban syftar på att Costmar hellre VILL vara i DIF än här under rådande förutsättningar. Och tror det ska till nåt i hästväg av Costmar nu under avslutningen för att han ska känna att han kommer få en större roll här i höst, tror jag.

Tolkar jag Nebban rätt är han förlorad oavsett om vi vill ha kvar honom eller inte.

MrNebbiolo Linus Öberg har gjort 15 poäng på 49 matcher, hur ska han göra vårt lag bättre? Vi behöver ingen sämre spelare än Greco (15p på 30 matcher) för att kunna etablera oss i toppen ytterligare. Och jag förstår inte riktigt varför vi inte skulle ha råd med ytterligare en spetsspelare, utöver Shore?

Dessa försvinner-/får inte förlängt:
Bouma, 170´ ?
Greco, 180´
Gallo, 170´
Strandberg, 170´
Nyberg, 150´
Palmu, 100´?
Costmar?
Pettersson, 170´?
= 1 010 000 kr/månaden

In:
Hofbauer, 50-70´
Lawner 90´
Shore, 300´
Norén: 50-70´?
Ginning: 200´ ?
= 730 000 kr/månaden.

Något namn som jag missat Nebbe? 🍻 Jag förstår inte riktigt varför vi inte skulle ha råd med en spetsspelare till forwardsidan, om vi nu inte skulle ta in Engsund på backen t.ex.

Lejon-Fantasten Pettersson ut också på säkert 170-200.

Däremot har vi haft Grecos lön halva säsongen så ska du slå ut på en hel säsong får du dela på två.

Är det också så illa att vi stått för hela Palmus lön?

K-man Tack, det med Jeppe är åtgärdat.. Gällande Greco så är det hans månadslön jag skrev.. Precis som alla andras månadslöner i inlägget ovan.

jg Tack, det med Palmu-och Hofbauer är nu också åtgärdat. Men oavsett, så går vi plus med mycket utifrån hur det ser ut, nu har vi inga exakta siffror, men dem siffrorna-/lönerna jag tagit, är från Nebbiolos löner på spelarna, de som jag gjort frågetecken efter, är de jag är lite osäkra på, om det är 100% rätt.

K-man Är det också så illa att vi stått för hela Palmus lön?

I ett tidigare inlägg hävdade en skribent att vi inte längre betalar Palmu. Tror man löste ut honom inför den här säsongen.

Kjeppkinesen Vad tror vi om det då? Går såklart bara spekulera i, men låter inte särskilt trovärdigt med tanke på den truppen vi ändå har just nu, bara spelarna ovan i mitt inlägg, går på ungefär 1,1 miljon i månaden.

Lejon-Fantasten Vad tror vi om det då?

Jag tror att det stämmer. Ser inte varför han skulle ljuga om det. Tänker dessutom för smidighetens skull att det kan vara skönt att köpa ut spelare direkt som inte ska vara här än att fortsätta betala en månadskostnad för världens minsta människa (?) i Finland.

Tror inte man betalar lön löpande till spelare som inte är kvar. Tror man förhandlar fram en klumpsumma.

EDIT: Sen är det väl iofs sannolikt att man placerar den utbetalningen under spelarlöner i budgeten, så det är väl lite skit samma egentligen.

Kjeppkinesen Sant sant..

alfie Tror inte man betalar lön löpande till spelare som inte är kvar. Tror man förhandlar fram en klumpsumma.

Okej, men då stryker jag palmu helt. Men likväl, så ligger vi ändå på plus, med 280´ per månad att kunna lägga på en spetsforward (till andra kedjan), alternativt på Engsund då.

Precis som @alfie säger löste man Palmu genom ett utköp, det blir således fel att lägga på lön under året för sociala plus annat blir mer då. Han har inte legat på mer än kanske 25 i månaden om du räknar lön med sociala osv Han fick en klumpsumma i ett utköp. Resten är min bild gällande FW såhär:

Ut

Bystedt 40

Wagner 40

Strandberg 160

Gallo 130-150 säg 150 för pajen är sämst.

Greco 180

Costmar 40

Bouma 100-120 men säg 100 för PJ är bra på skatt.

Totalt 710

In

Hofbauer 50

Lawner 90

Shore 300

Ny Ytter 200

FW 13 50

FW 14 50

Totalt 740

Gällande Linus Öberg för att svara dig @Lejon-Fantasten är det att du får kolla hans stats åren innan i Örebro, han har inte fått spela PP på samma sätt i Frölunda. Var uppsatt i fjärdekedjan sist mot oss, det finns enorm uppsida i den killen och där kan vi säkert få honom till en okej peng också vilket ger mer till backsidan som jag anser behöver förstärkas mer. Han är god för 20 mål i SHL anser jag och med Little-Russell tror jag kan bli kanon.

Missar säkert någon här uppe för är på jobbet men skulle gärna lägga mer på backsidan för anser vi redan har spets bland FW men hittar gärna en svensk med bra uppsida offensivt som är lite yngre och billigare.

Kjeppkinesen

Det är inte omöjligt att det måste bli så ändå första året eftersom Hv förmodligen betalar en stor del av hans lön i sign off och således om vi inte ska ta den smällen kommer han senare.

Tror således det blir precis så men vi får se.

MrNebbiolo Tack, där fick vi fram dem mer korrekta siffrorna på lönerna 🍻 Jag förstår hur du tänker, men jag är skeptisk till Öberg dock. Men vi får se, jag hoppas på någon bättre spelare än honom till andra kedjan, men det ser inte ut som att det går ihop sig ekonomiskt sätt, så vidare vi inte får in lite mer pengar på annat håll.

alfie Tror inte man betalar lön löpande till spelare som inte är kvar. Tror man förhandlar fram en klumpsumma.

Du tur rätt. Palmu köptes ut! Inget kladd med gammalt i nuvarande ekonomi. Sånt regleras direkt numera.

MrNebbiolo

Så om vi inte förlänger med Nyberg och Jeppe och Greco försvinner har vi 170+150+170≈500 att fördela på 2 nya backar och en ytterforward. Vore fint om man kunde hitta en fullgod ersättare för Nyberg som ligger runt 50 så har vi ändå 450 att lägga på ny ytterforward och ny Fanten 2.0.