Gordo13 Helt klart! Där har vi en värvning som som skulle vara spets, och som skulle spetsa till laget ytterligare. Men vad kan en sådan spetsspelare kosta, 250-300k/månaden? Vad säger du @MrNebbiolo , han borde väl ligga däromkring? Säg att vi tar in Smejkal, och han kostar 280k/månaden, har vi råd och ta in Engsund då?

Är det inte märkligt att Corren, som är experter på att referera till andra tidningars scoop (en konsekvens av att de sällan är först), inte har skrivit om Höggas förlängning med tillhörande kredd till expressen?

MakeClubenGreatAgain Är det inte märkligt att Corren, som är experter på att referera till andra tidningars scoop (en konsekvens av att de sällan är först), inte har skrivit om Höggas förlängning med tillhörande kredd till expressen?

Tror inte Bergsten prenumererar på plus.

Men, ja lite märkligt är det. PJ kanske har sagt åt Bergsten att inte gå ut med ryktet för att han vill att det ska bli en överraskning imorgon.

Ginning uppkallad inatt, återstår att se om han får lira.

Börjat fundera lite när jag tittat på min excel, visst det passar inte vår åldersstruktur men fan undra om inte PJ gett ett bud till Lilliz. Prestationsbaserat med typ 120 000kr per månad och sedan riktigt bra bonusar för poäng. Inte alls vad jag tänkt mig men tänker PJ känner Lilliz väl. Brasklappen är dock att vara -8 i Färjestad är sinnesjukt svagt.

Då får han med manöverutrymme till ersättaren av Jeppe.

MrNebbiolo Jag är tveksam faktiskt. Nog för att han trots all kritik fortfarande inte har producerat kasst på något sätt, men han känns så långt ifrån en spelare som Östman skulle spela som jag bara kan tänka mig. Möjligen om Arla har sagt sitt och vill ha in lite mer kreativitet överlag då. Diskussionen om ålder känns ju visserligen lite tröttsam men samtidigt går det inte att ducka för att det är relevant hur man än ser på saken. Han lär inte signa ett år.

Michael spacek hade jag kunnat se i en LHC tröja kommande säsong om Vrana inte vänder hem! Han är center i vanliga fall men han kan spela på högerkanten där det kommer att lämnas en plats efter Greco. Spacek producerade bra med poäng när han var i Frölunda 21/22 och han har fortsätt att producera bra i Ambri-Piotta i Schweiz där han utgående kontrakt!

Kjellman

Nej och givetvis luktar det Malmö, de ska ersätta högre upp i laget och kan låta honom styra deras PP.

Om Shore redan är klar så är jag jättenöjd med vår “spets”. Ser gärna att PJ letar efter någon Elie light till vår andra kedja. Skillnaden som blivit på detta lag med Elie och Bouma är ju markant! Har även ändrat uppfattning kring costmar som jag tycker tagit steg i år, ser gärna honom minst 1 år till i vår miljö!

SIFFET

Jag är rätt säker på att Costmar redan signat Diffen.

Jag gillade vad jag såg av Linus Öberg i Frölunda tycker vi har brunk så det räcker i laget, speciellt med Hofbauer också. Hoppas vi kan ta över Linus kontrakt.

MrNebbiolo Tråkigt isåfall, men kan ej klandra honom få en topproll där kontra 4:e hos oss! Öberg är jag med sugen på, finns nog en stor uppsida där! Annars tror jag inte det är helt orimligt som du redan varit inne på att PJ kollar läget med Lilliz.

MrNebbiolo Jag är rätt säker på att Costmar redan signat Diffen.

Just det är ju dock lätt att komma runt om de inte tar steget upp till SHL.

Ndur Tänker väl iofs att han vill att de ska ligga i HA? Så han kan få en garanterat stor roll. Skulle de gå upp till SHL och sajna honom kan det ju bli samma all over för grabben.

alfie Absolut, jag tror också han vill ha en ledande roll i HA ett år, men just det faktum att (om?) han redan signat lär ju inte stå i vägen (om inte DIF går upp) om Jakobsson nu tycker han imponerar så mycket att han vill skriva nytt med Costmar.