- Redigerad
ananas Förstår inte den enorma skillnaden mellan den situationen du beskriver och den vi har nu. I båda fallen skulle vi få in en svinbra spelare och kraftigt öka våra chansen att vinna.
Jag tror risken med en “ny sheriff i stan” kan vara att någon/några får kliva ned på plats och spela där dem/denne inte hör hemma hierarkiskt. Det kan också skapa lite för mycket stjärnglans och när någons glans ibland överskuggar den andres behöver det inte bara leda till bra saker. Jag tror tex det var en av anledningarna till att Kolorik helt plötsligt lämnade oss när Little kom in (men visst jag var inte alla korten på bordet där utan det var mycket rykten). Enkelt kan man väl säga att jag lite smått imponerats av hur man tänkt när man värvat hittills i år. Finns klar struktur kring alla allt från vår norrbagge som ska börja i allsvenskan till spelare som ska börja i tredje och bra balans av spelartyper i vår tilltänkta top 6. Här har man ändå tänkt till i ett tidigt skede vid ritbordet så att säga. Jag vet inte men det känns som om den balansen kan ryckas på. Vid uppkomsten av ett sådant scenario kan något som på förhand kan vara ett angenämt problem bli ett riktigt problem om det blir en ökad rockad där spelare i flera led ska byta tilltänkt kedja.