ananas Förstår inte den enorma skillnaden mellan den situationen du beskriver och den vi har nu. I båda fallen skulle vi få in en svinbra spelare och kraftigt öka våra chansen att vinna.

Jag tror risken med en “ny sheriff i stan” kan vara att någon/några får kliva ned på plats och spela där dem/denne inte hör hemma hierarkiskt. Det kan också skapa lite för mycket stjärnglans och när någons glans ibland överskuggar den andres behöver det inte bara leda till bra saker. Jag tror tex det var en av anledningarna till att Kolorik helt plötsligt lämnade oss när Little kom in (men visst jag var inte alla korten på bordet där utan det var mycket rykten). Enkelt kan man väl säga att jag lite smått imponerats av hur man tänkt när man värvat hittills i år. Finns klar struktur kring alla allt från vår norrbagge som ska börja i allsvenskan till spelare som ska börja i tredje och bra balans av spelartyper i vår tilltänkta top 6. Här har man ändå tänkt till i ett tidigt skede vid ritbordet så att säga. Jag vet inte men det känns som om den balansen kan ryckas på. Vid uppkomsten av ett sådant scenario kan något som på förhand kan vara ett angenämt problem bli ett riktigt problem om det blir en ökad rockad där spelare i flera led ska byta tilltänkt kedja.

Hockeytröjan

Hockeytröjan Ser du hellre att de lägger pengarna på ytterligare en lägenhet i Marbella

Ja men bara om vi härinne får nyttja den som fest bostad🙂.

Så huvudargumentet att inte vara pepp på Vrana är att han kommer ta någon annans plats? Konkurrensen gör oss bara gott här. Och har svårt att tro att det sker någon form av avundsjuka i laget gällande lön.

Vore väldigt intressant att veta hur många procent på bullen INTE skulle resa tält av att Jakub spelar här igen?

Kan vi inte bara göra en egen tråd där du kan störa dig på allt jag skriver? Vi tycker olika om saker. Du kan gärna göra en poll med omröstning om du vill, jag kommer liksom inte byta åsikt för det. Vad jag tycker om Vrana behöver jag inte förklara mer än att jag köpt hans tröja på auktion och visste om att han skulle spela här innan han anlände till Sverige då om kompis farbror som sedemera kom att träna honom yppade det för oss. Vi verkar tycka Olika om allt men jag har inte ett behov att belysa det hela tiden. Tycker jag skrev ett väldigt diplomatiskt svar till ananas om varöfr jag tycker som jag tycker. Jag tror det blir en fel rockad i flera led.

Anonymous6 Så huvudargumentet att inte vara pepp på Vrana är att han kommer ta någon annans plats? Konkurrensen gör oss bara gott här. Och har svårt att tro att det sker någon form av avundsjuka i laget gällande lön.

Hur var det nu, kunde man ha olika åsikter? Ja det ska vi ju ha, egentligen, men det existerar inte alltid här på forumet har jag märkt. Acceptera bara att Nima står fast vid sin åsikt. Han får tycka som han tycker, själv tycker jag att Vrána vore ett väldigt bra tillskott till laget på isen, utanför isen har jag ingen aning om hur det skulle bli. Men för mig är det, likt för många andra, en no-brainer också, om Vrána skulle vilja vända hem till oss.

Kjeppkinesen
      Den här “diskussionen” om Vrána har pågått ett par dagar nu och nästintill alla ifrågasätter Nimas åsikt, vart accepterar man då hans åsikt? Vart är det då en diskussion när man ifrågasätter vad den andra tycker? En diskussion består inte av att ifrågasätta andras åsikter, en diskussion handlar om att kunna ta emot och ge motargument.

Anonymous6 Så huvudargumentet att inte vara pepp på Vrana är att han kommer ta någon annans plats?

Det här är inte ett motargument 🙂

Kjeppkinesen Har Ghoul sagt åt Nima att hålla truten menar du?

Nej men att ifrågasätta vad någon annan tycker är inte att motargumentera..

Om man nu tycker att det är så himla lätt med konkurrensen är det även fritt fram att presentera sina tankar med att göra en fiktiv laguppställning i tråden för formationer. Med tilltänkta roller och med kontraktlängd i beaktning ser jag typ bara mer eller mindre bara att man skulle typ bänka little till förmån för Vrana in alt malplacera Ehn långt ned trots att han redan varit nog så laglojal och har långt kontrakt. Helt lätt kan ingen påstå att det är med vår trupp på fw sidan.

NimaVonSlätta

Jag hade inte gråtit över:

Elie-Shore-Rattie

Vrana-Ljungh-Kovac

Little-Russell-Lawner

Bouma-Ehn-Törna/Hofbauer

Smakar guld i munnen för mig iaf men alla är vi olika. Du kan flytta upp Russell också till andra men då gråter halva forumet för att Little spelar med Ljungh.

NimaVonSlätta Om man nu tycker att det är så himla lätt med konkurrensen är det även fritt fram att presentera sina tankar med att göra en fiktiv laguppställning

Enkelt. Någon blir skadad och så är det problemet du målar upp ur världen.

Fair enough. Jag skulle nog ändå vilja ha russel som andra center för att utvärdera om man ska förlänga med honom för en förmodad högre lön om så skulle ske. Jag skulle nog också bli tvungen att dela tårar med halva forumet då. Men antar att det inte finns några andra val än så.

NimaVonSlätta nej du får inte ta till det alternativet. Haha

Jag tycker det var en genialisk lösning, ett riktigt Alexander-hugg.

Men ärligt talat så brukar det ju sällan vara så att alla är tillgängliga. Det kommer gå tio omgångar, sen är någon skadad. Sen går det ytterligare fem omgångar och då dyker Vrana upp som en frälsare, och vi får aldrig veta hur Klasse skulle formerat laget om alla var tillgängliga, för den utopiska situationen uppstår aldrig.

ananas Tja i den världen ligger väl little bäst(sämst) till igen då, eftersom det här är året då han enligt statistiken ska bli skadad igen.

Nu händer det grejer här inne!

Jag har aldrig sagt att någon inte får ha en annan åsikt, däremot förefaller det inte vara så att jag får det? Ett rakt motargument/motfråga är ju gruppdynamiken eller att andra skulle vara avundsjuka på lön. Jag köper det inte. Har inte bett nån att vara tyst heller mig veterligen.

Niima får gärna problematisera ett EVENTUELLT intåg av Vrana. Frågan var dessutom seriöst ställd. Är det fler som skulle vara något skeptiska till Vrana på allvar? Intressant isf men jag lämnar det där. Ska vi på riktigt ha en debatt kring vilka inlägg som kan läggas i ”diskussionsfacket” öppnar vi den dörren. Tycker nog att vi kan låta bli.

MrNebbiolo jag brukar sällan läsa på jättemycket kring andra lags trupper på sillyn. Hur skulle forward sidan med Vrana in stå sig mot andra lags trupper gällande forwards as we speaking? Skulle vi vara top tre?

NimaVonSlätta Skulle vi vara top tre?

Personligen tycker jag att vi är runt topp tre alla redan, även om jag försöker ta av LHC-cyklopet. På förhand tycker jag endast det är Färjestad som har en solklart starkare offensiv. Frölunda, Rögle och SKANK är också med oss där uppe. Skulle vi även få in Vrána (i gott skick) ser jag inte hur vi skulle kunna vara utanför topp tre i anfallet.

Elie - Shore - Rattie
                Little - Russell - Kovács
                Vrána - Ljungh - Lawner
                Bouma - Ehn - Törna
                (Johnsson, Hofbauer, Wagner)