Anonymous5 Jag såg den också. Tänkte mer om det är någon här inne som har nån inside på om PJ ens kollar åt hans håll eller om det är cementerat Färjestad om det nu blir SHL spel för honom.

Nils och sedan när han vände tillbaka till Europa 3031 efter AHL

Skulle tro att den gode Russel är helt slut i kroppen om han håller på så länge… 😉

jg Skulle tro att den gode Russel är helt slut i kroppen om han håller på så länge… 😉

Äh Danish dynamite håller gott länge 😅

Lukkinen Haha, som sagt! Riktigt roligt att du valt att outa, hoppas du gör det nästa gång med även om det visar sig att det inte stämmer.

jg

Marknadsvärdet lär ju vara högre efter ett bra VM än när vi signade honom. Så bra tajming av PJ!

jg

Nej vad jag hör kostar Rissanen en hel del men med sin säsong han kommer från i Örebro är han värd det. Dock hade priset varit ännu högre nu givetvis.

Rissanen har mer hos oss än vad Jeppe har i Rögle i min bok men dock en solklart bättre spelare också.

jg

Ungefär samma vad jag hör, det skiljer inte massor. Tycker dock Rissanen är flera resor bättre än Engsund och väl värd sin lön.

jg

Skillnaden är också att PJ kritade två år med Rissanen och nubben kritade fyra med Engsund.

Tror år tre men framförallt fyra kommer vara ordentligt jobbiga för HV.

MrNebbiolo Tycker dock Rissanen är flera resor bättre än Engsund och väl värd sin lön.

Det går fort i hockey!

Man kan väl sammanfatta backsidan och förändringen av densamma som att

Rissanen är en väsentlig uppgradering av Jeppe

Övriga yngre backar bereds plats att utvecklas och därigenom ersätta Nyberg som är en starkt begränsad back.

jg

Får väl ändå säga med tanke på hur Nyberg var om man tittar på hela säsongen är Norén en kraftig nedgradering där. Dock är det lönestrukturmässigt mer rimligt och Tony tror massor på honom. Blir kul att se utvecklingen där. Återkommer till detta i analysen.