Mcnugget hade förstått värvningen till kedja 3. Men inte till andra kedjan

Samma här. På pappret för ohet. Men har också bara EP och dylikt att tillgå. Har varken lagt tid eller har kunskapen som jag tar för givet att PJ/Tony har gjort om en sådan kille värvas.

Hockeytröjan Några snabba spaningar från min sida. Wagner hade näst flest registrerade tacklingar i Oskarshamn, det var endast Engsund som hade fler. Han var också en av väldigt få spelare i truppen som hade en positiv corsi, med fler skottförsök framåt än bakåt.

Tror mer man ska se honom som en ny Gordon ungefär. Han är snabb och tung, smäller på, öppnar upp ytor och kan stänka in några baljor men det viktigaste är egentligen att han är rätt spelartyp utifrån vad man bedömmer saknas i andrakedjan.

Metallica Tror mer man ska se honom som en ny Gordon ungefär. Han är snabb och tung, smäller på, öppnar upp ytor och kan stänka in några baljor men det viktigaste är egentligen att han är rätt spelartyp utifrån vad man bedömmer saknas i andrakedjan.

Ja det är viktigt att han kan få en kemi med Little och Russell, och att han är rätt spelartyp för andra linan.

• W4X gillar detta

MrNebbiolo Köper det, min amatör analys är att jag landar någonstans i att det typ är samma.

Men hade nog valt förra årets lag på förhand med Högberg, känns som säsongen kommer väga på hur bra finnen är i målet och att vi inte får skador på Fanten, Elie, Rattie osv.

Jag vet att det är osannolikt men kör man på Wagner kan man inte få in Öberg också? Då hade jag varit ganska nöjd med djupet på forwardssidan.

SIFFET Jag vet att det är osannolikt men kör man på Wagner kan man inte få in Öberg också? Då hade jag varit ganska nöjd med djupet på forwardssidan.

Budgetmässigt borde det gå att klämma in…

En 26 åring med 178 NHL-matcher, tuffhet som Bouma och snabbhet som Greco börjar locka allt mer faktist ju mer man vrider och vänder på det.

Ellie - Shore - Rattie

Little - Russel - Wagner/Öberg

Lawner - Ljungh - Wagner/Öberg

Bouma - Ehn - Törna

Denna hade jag kunnat leva med om det inte går att hitta riktig spets, 4 bra kedjor…

jg Nu skrev jag nästan exakt samma uppställning så får redigera inlägget, hade nog haft Bouma som 13:e och Johnsson i 4:e men håller helt med! Wagner plus Öberg hade jag nästan tagit över en smejkal 🙂

• jg svarade på detta.

SIFFET

Wagner bättre än Greco

Öberg bättre än Bystedt

Shore bättre än Strandberg

Lawner bättre än Gallo

Törna bättre än Leier

jg Onekligen sant om man ser det så, ja då har vi ett mycket bättre lag denna säsong. Och backsidan vet vi ju att Rissanen är bättre än de som lämnade.

Hockeytröjan Samma här. På pappret för ohet. Men har också bara EP och dylikt att tillgå. Har varken lagt tid eller har kunskapen som jag tar för givet att PJ/Tony har gjort om en sådan kille värvas.

Och samma här. Jag hade gillat värvningen av Wagner, men inte om det ska vara spetsen till andralinan. Jo jag vet, PJ har sagt att spelaren ska ha spetskvalitéer, inte nödvändigtvis i form av poänggaranti, men jag vill inte ha en Greco 2.0

MrNebbiolo tycker nog inte att vi är sämre än förra året men känner kanske inte att vi är Bättre heller. typ snarlikt.

Hade varit intressant att veta vart corren fått ryktet om Wagner ifrån, då ingen annan verkar hört något

Bowmore

Nej likvärdig, mindre skicklig men du får tacklingar och fysiskt spel istället. Problemet jag ser är att jag ville vi spets på högre nivå, en som kan driva laget de matcher våra äldre spelare är lite trötta. Jag ser sådant som oerhört viktigt. Smejkal avgjorde matcher på egen hand. Bristedt också, det gör inte Wagner. Är väl där min skillnad landar.

Mcnugget

Nej ändras spelsystemet är vi kanske marginellt bättre. Man ska dock komma ihåg att vi hade som jag skrivit tidigare enorm utväxling på Rattie, Little och Russell förra året. Sedan är alla ett år äldre, givetvis blir man inte värdelös på det men tämligen säker på att någon av dessa tre kommer vara långt från dessa siffror iår.

Sedan är det osäkerheten med Heljanko och vårt spelsystem som sagt, alltså Högga var ändå bra sjuk förra året. Överlägset flest steals och överlag skänker tro till laget även när man spelar kass. Visst heljanko har jävligt bra betalt men komma till en ny liga och få skott varje match från sjuka lägen håller inte. Raderar vi det, absolut då är vi på pappret bättre men med samma sätt att spela är jag tveksam.

Kommer givetvis en analys och min syn på varje kedja och backpar samt målvakter sen när laget är klart.

MrNebbiolo Smejkal avgjorde matcher på egen hand.

Har för mig att du inte ens ville få hit honom pga prislappen? Ryktas vara bland det dyraste man kan värva till SHL. Dessutom är väl hans agent helt inställd på NHL eller Schweiz. Känns onödigt att ha honom som måttstock om det är en så pass dyr spelare som ändå inte vill hit.

Personligen tycker jag att vår topp 6 bland forwards kommer bli uppgraderad mot förra året. Shore är rakt igenom klass. Bättre än exempelvis Strandberg (som oftast var placerad i förstakedjan) på allting egentligen. Sedan ska man ersätta målsumpande Greco mot något och där blir det nog också en uppgradering nästan oavsett vad vi får in.

Metallica även med Wagner är våra forwards klart bättre än förra året på pappret. Visst det är inte en smejkaltyp vi får in, men de växer inte på träd.

Jag tror att med Wagner har vi en ganska bra fit i vad vi söker, som kanske kan bidra som helhet till laget på ett bättre sätt än vad smejkal kan, även om Wagner kanske inte avgör matcher själv. Å andra sidan kanske han kan börja göra det om han får spela i en bättre omgivning

Metallica

Jag menar mer när vi haft bud ute till dessa spelare som Smejkal och Bristedt, vi uppenbart har pengar kvar till sista. Vi är fortfarande i maj, absolut det är viktigt att ha truppen klar men jag tycker det är lite förhastat att värva Wagner som känns trött. Han är dock betydligt billigare och då kan vi addera något under hösten säkert. Vi får se.

Gällande om vi är bättre eller inte återkommer jag i min analys sen av hur jag ser på det men nej jag tycker nog vi är sämre framförallt bland forwards som sagt men även målvakter.

Vinhandlarn Kan bara hålla med. Det viktigaste är att hitta rätt pusselbit till en av våra toppkedjor. Eftersom man troligtvis parar ihop Little med Russell så vet man också vilken ingrediens som saknas där.

MrNebbiolo Uppskattar dina analyser och jag tycker det är intressant hur man kan se på saker på så olika sätt. Den enda spännande forwarden vi har tappat är Bystedt och han hade en högst medioker säsong där han stod still i utvecklingen. I övrigt är det rakt igenom mediokra forwards som har ersatts av bättre eller likvärdiga spelare.

MrNebbiolo Problemet jag ser är att jag ville vi spets på högre nivå, en som kan driva laget de matcher våra äldre spelare är lite trötta. Jag ser sådant som oerhört viktigt. Smejkal avgjorde matcher på egen hand. Bristedt också, det gör inte Wagner. Är väl där min skillnad landar.

Tycker att du ritar in vad en spetsvärvning är för de som undrar. Håller med dig till 100%, att gå för Smejkal och landa Wagner känns…. tunt. Men marknaden är vad den är. Har fortfarande högt förtroende för PJ/PT. Väntar med domedagstrumman.