Ändå lite smått nyfiken på Wagner. Han har gått lite under radarn och med en SHL-säsong i ett bottenlag i ryggen så ser jag ändå lite potential där. Tyckte han visa fina takter i playout serien och lika snabb som Greco men större och kraftfullare.

Inga svenskar på pj lista iallafall verkar det som

Nils Stålhammar sa att Svensson hade fel och vi låg på plats 6 i löneligan

Topp 6, inte plats 6. Det är en viss skillnad det.

• Nils svarade på detta.

Hmm Wagner alltså, gillar honom men inte säker på att han håller som topp 6 om vi vill ta kliv… Eller säger statistiken något helt annat @Hank?

Då ser jag nog hellre att Ehn får en större roll.

Typ

Ehn/Elie Shore Rattie

Little Russell Ehn/Elie

A.Wagner Ljungh Lawner

Bouma Johnsson Törna

Hofbauer F.Wagner

• Hank svarade på detta.

Hur kan Austin Wagner fått 118 utvisningsminuter förra säsongen?

Dessutom dåligt att ha två Wagner. Går bort för mig!

Kan ändå tänka mig att han skulle funka bra ihop med exempelvis Little och Russell. Snabb och stark. Avslutade säsongen med 6 mål på 10 matcher och fick stort förtroende i Oskarshamns förstakedja. Bra ålder dessutom, kan eventuellt ta kliv och utvecklas?

Det finns absolut frågetecken kring om han är tillräckligt poängstark för en plats i vår andrakedja. Men det finns ändå en del saker jag gillar med den värvningen. Om alternativet är en tokchansning i stil med Matteau eller Leier så tar jag hellre en spelare som åtminstone inte gjorde bort sig i SHL.

PuckOut Topp 6, inte plats 6. Det är en viss skillnad det.

Han sa faktiskt att vi låg på plats 6 och Svensson hade fel, sedan sa han att vi skulle ligga topp 6 i alla kategorier och att vi skulle ta små steg mot toppen. Tror du mig inte så gå tillbaka och lyssna på hans första intervju från Gotland.

Wagnerryktet gillar jag. En spelare som vill framåt i karriären som jag tror skulle kunna ta stora steg här jämfört med i OIK. Inte någon färdig stjärna eller flashigt namn på något sätt, men en spelare som skulle kunna utvecklas här. Gillar den typen av värvningar, känns som han har många av de attribut som vi söker. Snabb, stark, jobbar hårt och (som jag tror) bra poängpotential.

Nils
        Nej där har du fel Nisse, topp 6 var det, inte plats 6.

Från Corren:
        "Efter sena värvningen av Anthony Greco påstod Expressen att LHC numera är topp tre i löneligan i SHL. Carl-Johan Stålhammar håller inte riktigt med, men säger:

– Alla räknar olika, men topp tre är vi inte. Kanske topp sex och där ska vi vara rakt över med trupp, ekonomi, placering och allt annat."

Från artikeln:
        https://corren.se/sport/ishockey/artikel/lhc-bossens-harda-kritik-och-det-vill-han-forandra-i-saab-arena/l7ee920j

• Nils svarade på detta.

Fyfan vad dött om Wagner är sista spetsspelaren… Då vet vi att iom att man visat plånkan för Bristedt och Smejkal, så kommer han bli dyr, och det var ju inte direkt så att han kändes super spännande i IKO. 0.38PPG förra säsongen, och 0.39PPG på 4 säsonger i AHL kittlar ju inte tvärskönt i pungen. Ae, nej nej nej på den.
          Uppgjort för flopp där vi signar honom på 2 år, och behöver leta någon att ta över kontraktet i November. Usch.

• jg svarade på detta.
          • JakeC gillar detta

Nils
            Det är nyare information från Stålhammar i artikeln ovan, den är från 12:e November, 2023.

Men snälla, kan vi lämna om Stålhammar menade att vi var på plats 6 eller topp 6 i lönelistan? Känns det inte lite utarbetat nu?

jg
            Det lät lite saftigt det med, ärligt talat 😅 180-200k skulle kännas mer rimligt för Wagner. Jag hoppas verkligen inte att det landar i en spelare som Wagner. Visst, bra energi och stark i närkamperna, men ingen vidare stark poängproduktion. Samtidigt, om det nu skulle bli Wagner, då kommer jag se till det positiva istället-och börja tro på att han kan göra betydligt fler poäng tillsammans med Russell och Little, kanske han landar in 27-32 poäng då.

• jg svarade på detta.
            • jg gillar detta

Vilket antiklimax…

Man snackar om Smejkal, Bristedt osv beprovöad spets i SHL som gjort det kanon. Sen är det Wagner.. Herregud vad trött!

MrNebbiolo Japp, känns verkligen som att man fått ett rejält slag i magen typ, slår ut luften i form av all hype man kunde tänka sig kring den sista pusselbiten. Är Wagner sista spelaren in, då tycker jag forwardssidan ser väldigt +/- 0 ut.

Wagner? Är inte helt främmande för tanken. Vårt problem är inte att vi saknar en forward som gör 40 poäng. Vi behöver främst en vinge som kompletterar de forwards vi redan har. Wagner är toksnabb, stark, kör som en ångvält och har ett helt OK skott. Varför inte?