jg

Kommer aldrig glömma målet han gjorde på Tellqvist i VM som avgjorde hela skiten. Videogranskningen tog fan tre år 😂

Lukkinen Var fullt medveten om att jag riskerade att stå där med dumstruten när jag outade detta

Jag har dumstruten på kylning. Bara så du vet. 😛

jg Bra stats i NLA, även om det var 16 år sedan, bara att slå en signal!

• jg svarade på detta.

Nils . Vi har ju hör i Sverige Svensson som de kan viska lögnerna i örat på, likväl andra sportjournalister över hela klotet.

Nu får du det att låta som att Svensson sprider all möjlig dynga men det är ju faktiskt inte sant. Han får sannolikt väldigt mycket tips men sorterar ändå ut det som faktiskt är rimligt. Jag skulle till och med säga att han har tillräckligt med is i magen för att vara väldigt pricksäker när han väl avslöjar något.

exile82 Ja nog sorterar han ut vad som är rimligt, men rimligt är inte sant utan bara troligt. Träffsäker eller inte träffsäker är ju en definitionsfråga, jag vill säga att han gissar en hel del, ibland blir det rätt och ibland fel. Vi kan ju tänka tillbaka när han satte vår lönenivå på topp 2 medans vi i själva verket var nummer 6. Jag tycker inte att han är ett orakel men jävligt duktig på att lyssna in vad agenterna viskar i hans öra. Om han sprider dynga eller icke är ju också en definitionsfråga, när det blir rätt är det en sanning, men när det blir fel så är det skit även om den luktar gott.

HNez Skulle säga att han har bevisat att han håller över tid på högsta nivå…

Nils Vi kan ju tänka tillbaka när han satte vår lönenivå på topp 2 medans vi i själva verket var nummer 6.

Det där har du ju ingen vettig källa på heller utan enbart snack från LHC om att man uppskattat låg “topp 6” (inget specifik plats inom topp 6). Topp 2 är ju förövrigt inom topp 6.

Nils a nog sorterar han ut vad som är rimligt, men rimligt är inte sant utan bara troligt. Träffsäker eller inte träffsäker är ju en definitionsfråga, jag vill säga att han gissar en hel del, ibland blir det rätt och ibland fel. Vi kan ju tänka tillbaka när han satte vår lönenivå på topp 2 medans vi i själva verket var nummer 6. Jag tycker inte att han är ett orakel men jävligt duktig på att lyssna in vad agenterna viskar i hans öra. Om han sprider dynga eller icke är ju också en definitionsfråga, när det blir rätt är det en sanning, men när det blir fel så är det skit även om den luktar gott.

Det där saknar all logik, men jag släpper det där.

jg Är väl han som är/var ihop med Lindsey Vonn den amerikanska utförsåkningstjejen tror jag…….

Jag förstår att spelare vill spela på högsta möjliga nivån, eller tjäna så mycket som möjligt. Men i ärlighetens namn så tycker jag att om Smejkal är så svårflörtad, och endast ser oss och SHL som sista-sista-sista alternativet, så tycker jag att man ska leta vidare.
              Visst, han har i nuläget noll för oss som förening, men om det stämmer som agenten säger att man inte ens funderat över SHL, och därmed inte ens kikat på vårat erbjudande (vilket jag tolkar det som), så får det faktiskt vara för min del.

Jag vill ha spelare som vill vara här, ska vi ta kliv så är det bara spelare som t.ex. Vrana som får be oss sitta på stolen, riktad mot sängen i alla hotellrum och vänta på att kanske få vara med. Inte en spelare som aldrig varit här, misslyckats i AHL och gjort en bra säsong i SHL. Cluben knullar först, så är det bara.

Mosvaka Sant du har rätt, blandade ihop dom ‘mörka’ hockeyspelare finns det ju inte så många av :-) (he he).

Jocke Det där har du ju ingen vettig källa på heller utan enbart snack från LHC om att man uppskattat låg “topp 6” (inget specifik plats inom topp 6). Topp 2 är ju förövrigt inom topp 6.

Nä vettig eller inte får ni avgöra men Stålhammar sa att Svensson hade fel och vi låg på plats 6 i löneligan medan Svensson sa att vi låg på plats 2.

exile82 Det där saknar all logik, men jag släpper det där.

Jag skriver bara vad jag känner och tror på, andra får tro vad de vill, det bryr jag mig inte om. Nog finns det logik i mina ord om Svensson från min point of view, jag skulle skämmas om jag inte använde mina egna tankar och ord. Sen kan jag ha fel som alla andra, men idag känner jag så även om det kan vara fel.

Corren skriver om att det finns intresse för Austin Wagner.

Hade gärna väntat in i juli efter NHL för att se vad som blir över där. Är inte säker på att Wagner är den stjärna som vi söker

Austin Wagner ryktas hit enligt Corren. På 41 matcher i Oskarshamn gjorde han 17 poäng. I NHL har han mest spelat i Los Angeles Kings där han var lagkompis med Oscar Fantenberg. * Edit 2a på den.

Hmm.. Wagner såg lite spännande ut i OJK men knappast spets till kedja 2. Snarare en tung, snabb energispelare till en tredjeline typ.