Kjeppkinesen

Haha @Kjeppkinesen ! Svettigt?

Men det avfärdas bestämt av Peter Jakobsson.

– Taylor är skadad och vad jag förstått inte tillgänglig närmaste dagarna. Resten får du ta med Emmoth (Jonas, sjukgymnasten).

Men han är inte på väg bort?

– Definitivt inte, säger sportchefen.

Kallzon

Konstigt då att frugan stötte på Leier när hon var på sin tyskakurs hos professor Deutschsprachig igår kväll.

Pajen brukar alltid säga sådär i media och sedan två dagar senare så är spelaren försvunnen och glömd.

Sillen nu svettas du va pridehunden…. Vilket pronomen föredrar du?

Clu/ben!

Nyberg får ju spela mer och mer nu, minst 19 min per match senaste tiden.

Kan det vara så att man är nöjda med honom och blickar mot en förlängning? 😳

LaumannBingo Det bör inte finnas plats för honom, vi har redan 8 backar med Erik Norén (OM Jesper Pettersson blir kvar), och dessutom så fortsätter Jakobsson ha en fortsatt kontakt med Ginning- men vem vet, jag hoppas dock inte att Nyberg får förlängt, har dock svårt och se en förlängning-om man nu vill ha ett bättre försvar kommande säsonger.

NimaVonSlätta Läste inte om det i Corren, men läste här om dagen att Rögle är intresserade av och värva Niclas Hävelid som coach, till nästa säsong, troligen som ass coach för backar.

NimaVonSlätta Har någon Corren och kan säga vad som ryktas om hävelid till Rögle?

Skaffa egen prenumeration och bidra till näringslivet och BNP?

NimaVonSlätta

Står inget nytt. Ingen vill uttala sig. Hävelid säger att han har kontrakt med LHC till april

Jag la ett klipp i ”andra lags silly” kring Hävelid och Rögle

Hävelid skulle jag vilja behålla men han verkar vara ute efter en nykickstart. Om så sker hoppas jag att PJ tar hit sin gamle kompis Johan Penneborn som just nu är i Österrike. En bra kille och ledare med LHC hjärta är ju annars unge men gamle Backen Anton Boro Karlsson, En perfekt kille som får starta upp som efterträdare till Johan Krantz. Dessutom en väldigt bra vän till Jacob Vrana.

Ndur Du tänker nog på Anton Björkman som spelar i Västervik.

Ja, det gör jag. Tack för det.

Number_10 En perfekt kille som får starta upp som efterträdare till Johan Krantz

Ska absolut inte ha några åsikter om Anton i en ledande roll eller som visionär för en ungdomsverksamhet. För jag har ingen kunskap om honom i det avseendet.

Men rent generellt så tycker jag att som ansvarig för ungdomsverksamheten i en så stor förening som LHC (en av Sveriges största ungdomsverksamheter) behöver man ha rejält med skinn på näsan och lång erfarenhet av att jobba med barn, lägga upp arbetet för utveckling från TKH till U16 elit samt inte minst kunna hantera över 1000 föräldrar som alltid har olika uppfattning om hur verksamheten ska bedrivas och deras barn utvecklas till NHL-spelare. Du ska dessutom producera till vårt HG i samverkan med akademin. Det är en sjukt svår uppgift och man bör ha väldigt många verktyg med sig i bagaget för att lösa den.

5 dagar senare

Vad saknar backsidan inför nästa säsong? Å ena sidan har man rysligt dåliga defensiva siffror och det är då lätt att söka defensiva klippor, å andra sidan tänker jag att man just därför behöver spelare som inte går bort sig i markeringarna men som också är bra på att kontrollerat ta sig ur zon. Om Norén kommer in för att ersätta en av de som försvinner och Pettersson faktiskt förlänger så är det beroende av Hävelid. Försvinner han saknar man rimligtvis lite offensiv kraft på backsidan samtidigt som man å ena sidan kanske vill lägga mer ansvar hos Myrenberg och å andra sidan kanske saknar lite offensiv kraft. Ekonomiskt så får man givetvis inte ihop det om man både ska investera i offensiven och i defensiven men nog behöver man en mer offensiv pjäs?

Skulle kulorna räcka till känns inte en återförening mellan Jeppe och Nardella som en jättetråkig idé, men mest realistiskt är väl Fanten-Hulta, Jeppe-Myren, Kreü/Norén/Aronsson/Ny på de sista paren.

Kjellman Vad saknar backsidan inför nästa säsong?

En till “Fanten”, typ Dahlbeck. Allround, pondus, skicklig med puck.

Jocke Helt enig. En Jacob Larsson/Lucas Carlsson hade passat fint.