Jag har pendlat fram och tillbaka i hur jag tycker att Cluben ska agera i lagbygget inför nästa säsong. Nu lutar det nog åt att Strandberg får lämna till förmån för att kunna punga ut lite mer där det verkligen spelar roll, dvs center till första. Med Bystedt borta ser jag gärna att man fortsätter med Russell, Ljungh och Ehn men att man verkligen skulle behöva någon riktigt bra till första. Man skulle kunna ge Elie chansen igen, men med tanke på hur pass skadebenägen han är kanske man ska tänka honom på en kant alldeles oavsett.
Med Little, Rattie, Elie, Leier har man 4 av 6 vingar till topp 9. Jag gillar Greco men samtidigt är det lite on och off, så med tanke på kostnaden för att kunna ha honom hela året lutar det nog åt adjö. Självklart ska man inte ändra ett vinnande koncept allt för mycket, men ändå. Wagner hoppas jag blir kvar, men det är väl tveksamt eftersom han redan varit utlånad ett år. Jag hoppas han kan få chansen att fortsätta utvecklas i SHL. Bouma gillar jag skarpt men med Törna tillbaka får man nog kanske säga tack och hej, även om jag tror att det tyvärr kostar laget att gå skilda vägar där.
Gallo, Costmar får söka nya lekkamrater på annat håll. In med en bra center, en bra vinge. Två för rollen femtecenter/extraspelare till tredje/fjärde och någon som ändå kan dra sin egen vikt för spel i tredje/fjärde med Törna/Leier beroende på position.
På backsidan hoppas jag man kan behålla Pettersson. Går den i lås och man får behålla Fanten, Hulta, Myrenberg, Aronsson, Worge Kreu medan Nyberg och Hävelid försvinner står man rätt stadigt och behöver bara någon hyfsad SHL-back och ytterligare en som kan spela sporadiskt blandat med ev utlåning eller så.