Min gissning är någonstans i mitten, jag tror Fanten iaf inleder säsongen och är han nära den nivå han visade sista tio omgångarna är det en stor bonus jämfört med förra årets inledning (även om han bara spelar 35-42 matcher som tidigare). Går han sönder efter tio matcher tror jag fortfarande att det är att föredra då starten är så viktig. Att han spelat tio matcher på 18 månader (och eventuella träningsmatcher) i september och fått vila, läka och bygga upp kroppen känns ändå bra.
Förutsätter att Lennström faktiskt också spelar till en början, och skulle han bli skadad inför säsongen har jag svårt att se att Brägglund kommer sitta och vänta en halv säsong på att han ska komma tillbaka med en skakig/osäker prognos som grund, likt förra säsongen och tidigare backskador. Antar att det då värvas.
Giuttari ingen aning, men spelar han med en hyfsad backpartner är han nog inte dålig åtminstone. Gör Hulta exempelvis 30 poäng varav ca 10 mål och står för ett stabilt spel och bra förstapass under Antes system är åtminstone jag nog rätt nöjd. Då gör han ändå typ lika många mål själv som hela backsidan senast, så…