Kjeppkinesen Jirpo Men vad talar egentligen för att han kommer utvecklas och därmed börja bidra på riktigt till Cluben. Att han är 22 år och har 6-7 år kvar innan han når sin prime. Jag tycker att han har tagit steg i år och man börjar kunna skönja landslagsmyren igen. Vi måste hitta sätt att ta vara på talangen hos våra juniorer som sagt. Vi kan inte fortsätta värva dyra, odugliga och mätta halvmesyrer. Vi håller på att bli HV i en rasande takt, men utan deras ekonomi. Det känns inte alls bra.
Jirpo Kjeppkinesen Vi måste hitta sätt att ta vara på talangen hos våra juniorer som sagt. Vi kan inte fortsätta värva dyra, odugliga och mätta halvmesyrer. Vi håller på att bli HV i en rasande takt, men utan deras ekonomi Absolut, håller med om att vi måste bli väldigt mycket bättre på att ta vara på talanger. Men vår backsida har ju varit klappkass i år och vi har bara Myren, Norén och Rissanen att laborera med vad gäller ersättare. Och Myren har ju varit en av de absolut sämsta. Det kan vi inte blunda för. Men får vi in två bra ersättare till Rissanen och Norén så kan han kanske få förlängt till en billig peng.
stahl Metallica Jag kan inte se några som helst negativa konsekvenser av att Cluben hatar lite extra på Örebro inför 14 mars. En skänk från ovan av motivation. Men det är bara ett rykte än, eller är det klart redan att Mårtensson ska rekrytera till röda apflocken när säsongen är över för dem?
HNez stahl Mårtensson ska rekrytera till röda apflocken när säsongen är över för dem? När säsongen är över? Den råttan sitter på deras läktare nu och är läcker.
Ghoul Ang Tony: Han väljer att fly när det blåser. Han kanske aldrig ville vara ytterst ansvarig utan att vara sidekick passar honom perfekt. Att vara huvudansvarig gör att han måste vara på plats mer vilket inte heller passar hans privata liv. Men tror att det mesta handlar om att han är feg. Han väljer den enkla vägen och har ingen skam i kroppen. Han vet ju mycket väl själv vad det innebär för föreningen att han också lämnar. Han bryr sig helt enkelt inte om LHC vilket vi var många som trodde. Om det finns bilder på Tony under storhetstiden som spelare i arenan tycker jag att de kan tas ned. Hade han velat kliva av utan PJ hade han ju åtminstone kunnat köra säsongen ut tillsammans med Broc som hjälp, meddela CJS att han vill bli ersatt och då hade det inte blivit denna storm.
Sillen Ghoul det faktum han ”hyr ut sig själv” via sitt konsultbolag säger ju också en del om känslan av anknytning till det lag han representerar. Visst, kan vara en bra deal åt båda håll ekonomiskt kanske. Men det också en form av legoknekteri. Men det är ju bra på det sättet att fakturorna slutar komma direkt.
JofaTitan Ghoul Han väljer att fly när det blåser. Han kanske aldrig ville vara ytterst ansvarig utan att vara sidekick passar honom perfekt. Att vara huvudansvarig gör att han måste vara på plats mer vilket inte heller passar hans privata liv. Men tror att det mesta handlar om att han är feg. Håller med. Jag är också nyfiken på vad Musse tycker om att Tony drog. Om det stämmer att Tony var drivande i tillsättandet av sin polare Musse som HC (och i förlängningen Mange), att då lämna Musse ensam kvar i den varggrop han kastat honom i är ytterligare en nivå av svekfull feghet.
Målaren Ghoul Det sägs att han först tackade ja till att ta över efter PJ, men därefter ångrade sig och då sade upp sig. Bra källa. Detta gör saker ännu svårare tycker jag.
[raderad] Sillen jag menar. Är man lättsåld så är man lättsåld, det betyder inte att man är vacker eller intelligent för det 🤡🤌🏻
Säg förlåt! LaumannBingo vi måste vara realistisk till vad vi kan erbjuda honom i lön. Att det finns ytterligare fler klubbar än de där två som är intresserade om hans signatur gör inte saken bättre. Ser honom som förlorad tyvärr.
Säg förlåt! JofaTitan addera sedan att killen (vad jag vet) inte ens uttalat något. Total radiotystnad. Blir äcklad av tanken på honom.
logiken Säg förlåt! byt ut Stefan petterson mot Tony Mårtensson i den ramsan och låt den rulla så är vi nöjda och correnmorsan kustvik får nytt stoff att rida på. I skrivande stund kan jag inte komma på någon som jag själv känner är mer persona non grata just nu än Tony, maken till feg människa utan någon som helst tanke på clubens bästa
Säg förlåt! logiken exakt någon jävla måtta får det vara med den mannen. Han blev internationellt stor hos oss. Vi går med på att hyra ut honom till Ryssland. Han kommer tillbaka och är väldigt usel i sin comeback här. Han får en roll i pp och mäktar med typ ett pp mål i sin comeback år suger i den spelformen men får fortsätta. Sedan få en ny befattning här och drar in vänner på positioner de inte förtjänar och så gör han det här utan att ens stanna året ut och yppar inte tt ord om det. Fuck den där jävla h*ran.
Ghoul Målaren Det gör ju att man undrar ja. Sen har man ingen aning om vad som sagts. Och på ett sätt är det logiskt att båda går eftersom båda byggt laget. Men jag är besviken.
Kjellman Är det kanske inte bättre att konstatera att det blev skit och fokusera framåt än att älta och hata?
Kjeppkinesen Säg förlåt! Det är ju därför man saknar PJ nu. Han kunde lova Myrenberg en roll i första backpar vid kontraktsförhandlingarna för att sedan låna ut honom till Mörrum efter första ispasset i augusti.
Säg förlåt! Kjeppkinesen ja ngt sådant skulle behövas att locka med nu faktiskt. Varför skulle han liksom välja oss när brorsan ska dra och vi har en väldigt kaotiskt situation just nu och han måste ta ett steg framåt i karriären.
Metallica Säg förlåt! Rögle: Topp 6 och slutspel, Tangnes, utvecklar sina spelare. LHC: försöker undvika kvalspel, Musse, alla talanger ruttnar eller lånas ut till allsvenskan. Det är som att be grabben välja Babben Larsson istället för Margot Robbie.
Babba Metallica Det är som att be grabben välja Babben Larsson istället för Margot Robbie. Fast efter att ha hängt med PJ och hans gotländska i ett par år kanske Myren har fått mersmak? Kan vara till vår fördel där.