MrNebbiolo Det är dock min åsikt som sagt men idén har jag fått från scouter jag pratat med som säger att det är vårt problem överlag med Nybeck, Oliver, Felix osv att vi värvar dessa men erbjuder sedan inte rätt roll för spelare.
Det där är just det som jag tycker är det största problemet i föreningen. Just att det tycks sakna en riktigt bra plan för de här spelarna. Oliver kan jag på ett sätt köpa att man på förhand kan tänka sig placera i en fjärde, men Zion har ju inget där att göra.
Jag undrar om orsaken är att man överlag överskattar våra spelare och tänker sig inför säsongen att kedja 1-3 i princip är likvärdig kvalitet och ska vara offensiva hot. Men så är det ju inte i verkligheten. Hade vi haft som SKAIK exempelvis, så skulle de ju kunna placera spelare som Oliver eller Zion i en tredje och de skulle kunna få bra roller där. Då finns ju 9 platser att laborera med för offensiva spelare. Vi har ju istället ett lag konstruerat att det bara är kedja 1-2 som kan kallas offensiva hot, då blir det ju bara 6 platser med bra roller. Som jag ser det är det centersidan som är för svag kunde vi ha en något mer offensiv skillnad center istället för Ljungh, så kunde Ljungh bli en perfekt fjärdecenter och vi få mer kräm i de första tre linorna.