Kapten Duck
🎯
Skönt att du tog den så slapp jag. Klockrent, funkar inte att slussa in talanger när man ligger där vi gjort, det blir ingen bra miljö för någon.
Precis därför Felix är utanför laget nu vid omstart och det är helt rätt beslut. Vi måste få ordning på våra sportsliga resultat först och skapa en stabil miljö för unga spelare att utvecklas i. Det får man inte bara genom att kasta upp nya talanger i A-laget och tro att det ska lösa sig.
Skellefteå som är bäst i klassen i mitt tycke har ett oerhört tydligt system och tänk kring hur man jobbar med sina talanger och gör upp en plan på ett tydligt sätt med spelaren och sedan utvärderar man under resans gång.
Vi är inte där och därför måste vi börja i rätt ände, rätt ände är inte att kasta in Holmertz i topp6 i SHL-laget eller spela Öhrqvist 20 min per match när han inte kan slå stopp i spelet alls osv.
Det är därför som Norén och Myrenberg är viktigare som billiga förlängningar och sen bygga ett LAG med SHL-redo spelare som kan ta oss upp i tabellen.
Sen anställa en GM som kan bygga en sportslig struktur även för hur vi ska komma tillbaka till hur det var 2010-2016 när vi släppte upp en back om året från juniorerna som tog plats. Då menar jag på att förtjäna sin plats, inte genom agentpåtryckning eller att man är ”hypead”