Metallica ah trodde han var yngre.
Han ser ju direkt klen ut de få minuter han fått hittills och inte riktigt på samma nivå som Bystedt när han gick in.
Sen håller jag inte med dig. Skulle vilja påstå att det faktiskt egentligen är ett grymt sätt att jobba med att låna ut spelare till allsvenskan. Om man ser till individens utveckling. Det är väl nästan en enig expertkår som pratar om just det, att för juniorer är det viktiga att spela mycket i sin rätta roll, mot seniorer i början. Nästan oberoende av själva nivån. Sen att många har bråttom själva och ser det som nedköp att lira i allsvenskan är ju ett annat problem. För deras egen utveckling hade det förmodligen varit bättre att ta en lägre nivå nån säsong.
Men gällande Holmertz så ska han ju helst in i nån av de två första kedjorna, kanske en tredje. Allra helst som en center. För att något lag ska våga satsa på honom i en sån position måste han verkligen prestera direkt. Förhoppningsvis gör han ju det, då är ju allt frid och fröjd, men jag tvivlar på att han är redo. Men å andra sidan, jag är verkligen ingen expert på att bedöma sånt, men det låter som en rätt mastig uppgift för honom.