Det viktiga blir såklart vilken kravprofil man kommer fram till, men jag tror inte Tjomme vore nåt bra val. Som boende i Leksand så är inte min bild av hans jobb särskilt bra. Pratats om att det varit märkliga kontrakt och liten eller inget fokus på karaktär hos spelare, rätt likt det vi pratar om hos oss, helt enkelt. Kanske mindre snack om det i år trots allt, de flesta förstår såklart att han hade typ lite växelpengar att röra sig med.
Sen är det såklart hans märkliga uttalande om att han inte visste om att det fanns nån rivalitet mellan dom och Mora. Och där kan jag säga att här uppe är den på rätt sjuk nivå, LHC - Hästen är inget jämfört med det här. En anekdot, hade en hantverkare hemma hos mig som först trodde min lhc halsduk var en mora duk, killen bara vände i dörren. ”Tack och hej, ring nån från ditt älskade Mora istället!” När jag visade att det var Lhc så var det lugnt. 😀 Plus när han var ute i media i början av säsongen och pratade om att de minsann visat alla att de var ett slutspelslag. Onödigt att sätta den pressen på spelarna efter några få omgångar..
Önskar mig en SC som faktiskt sätter sig in i föreningen och dess historia. Kan lite, helt enkelt och inte ser allt utifrån ett Stockholmsperspektiv.