Jag är helt enig med dig. Med Iggy i målet så har vi chans att vinna, men, han har inte målat någon gris och räddat så mycket poäng som Högga gjorde 23/24 där Högga var skillnaden mellan 6:e platsen och betydligt Lägre tabellplaceringar.
Ett par st här är inne på att Högga är 32 år gammal, sen när är det gammalt på en målvakt? Sen Igge, det är inte så att han är purung, han är inte född 05 eller 03 utan 99.
Att man hyllar Igge så pass till skyarna att man börjar fundera på hur vidare han borde vara kvar här och Högga inte, efter inte ens 1 år hos oss och ifrågasätter Högga får Mig starkt och ifrågasätta hur vidare man är för supporter, vafan är vi utan våra egna spelare/målvakter med hjärta? Dem flesta som har hjärta är redan borta, så att ifrågasätta hur vidare Högga är bra är ett märkligt resonemang.
Igge hade en räddningsprocent på 89,2% i AHL, har i detta nu en räddningsprocent på 89,9%. Så att Högga har en mindre bra säsong i AHL är väldigt intetsägande.
Men att hylla Igge när han har en räddningsprocent på under 90, då undrar jag, vart fan är kravställan på honom? Absolut, försvaret har varit under all kritik, och Igge har gjort det bra, tagit första spaden och kommit upp stort i vissa matcher, han har räddat poäng för oss, men han är inte i närheten av Höggas prestationer för Cluben.