Kunde inte sova, så satte mig och filade lite på en “om vi klarar oss kvar”-grej. Kedjorna är främst hur jag ungefärligt hade velat ställa upp, men inte ristade i sten. Jag utgår i detta från att förlängningar blir svårt att lösa iom att vi sitter utan GM, och frågan är hur mycket Little/Junland kommer hinna lösa innan spelare med utgående kontrakt blir tingade av andra lag.
David Bernhardt -> Försöka lösa
Max Martin -> Försöka lösa
Melvin Nilsson -> Låna ut
Oliver Johansson -> Låna ut (?)
Elie-Bakke-Vrana
X-Karlström-Kovacs
Holmertz- Ehn- Södergran
Proos-Ljungh-Krantz
(Nybeck)
Fantenberg-Öhrqvist
Kokkonen-Lennström
X-X/Junior
Högberg - Iggy/Härenstam
**
**
#40, får det inte att stämma, vet inte varför. Här måste man hitta en lösning. Borde kunna få en nykomling att hoppa på denna värvningen (?)
#26, att karln inte får det att stämma förutom med någon annan än Fantenberg är ett ganska stort problem.
#28, har tyvärr inte övertygat mig när han fått chansen, behöver spela seniorhockey på en lägre nivå först.
#93, denna gör lite ont, tycker man ser att han verkligen ger allt, men får det inte att stämma. Tycker att detta är en spelare man börjar med i truppen, så får man se vart man hamnar. Har hockey i sig och kan säkert lyfta med lite trygghet och en hel sommar på plats.
FW1: Följer enkelt recept med Powerforwad - Kreativ - Sniper, tror att Vrana kan bli riktigt jävla farlig med en hel sommarträning i benen, självförtroende och större respekt för att det är en bättre liga än vad han trodde. Bönar och BER att Elie håller, om han call it quits så ska det värvas en rak ersättare. Inget trams med mer skills, här ska vara en tung spelare.
FW2: Kanske kontroversiellt, men jag tycker Kovacs är viktig för oss, och jag tror att man kan minimera dumheterna med en mer rutinerad kapten på plats igen. X kan vara Ehn, men jag vill se honom som center egentligen. Karlström med en hel försäsong och knäskadan “in the rearview mirror” tror jag enormt på.
FW3: Jag tror att man ska börja med Holmertz på kanten, men han ska spela. Södergran känns som perfekt för en tredje kedja.
FW4: Klassisk “döda tid” kedja. Inget flashigt.
D1: Fantenberg tror jag kan ge Öhrqvist mycket.
D2: Kokkonen är bra, Lennström hade jag typ velat lösa, men jag tror det är för dyrt. Får bära eller brista.
D3: Blankt papper. Ge mig en riktig tråkig defensiv pjäs bara.
G: OM Högberg kommer tillbaka så hade jag mer än gärna sett honom kampera med Iggy, men frågan är om sistnämnda kan tänka sig att vara back-up iaf på pappret? Om han inte kan det, eller om han kanske t.o.m får bud från andra sidan pölen tycker jag vi ska gå all in på Härenstam. Känns som en spelartyp som Malmqvist kan arbeta med.
Nu undrar ni kanske, vart är Hofbauer? Norén? Rissanen? Förstnämnda är jag inte helt övertygad över, borde finnas något annat att hämta in som är likvärdigt. Norén tror jag är svår att förlänga, lär vara bevakad av mer stabila SHL-lag. Sistnämnda tror jag vill hem till Finland. Är inte helt allergisk mot idén att förlänga med Shore, men det får inte vara till allt för dyrt pris. Görs det så flyttar vi runt i laget och sätter ihop honom med Vrana igen.