X-:-X-y Han hade mycket bättre kontrakt på bordet än från LHC, i Schweiz tex. Problemet är att han kommer till en förening i sportsligt kaos( inte den förening han lämna) där han blev lovad att få tid att komma i form.
Uppenbarligen så använde han de kontrakten för att trissa upp lönen här, och inte så lite heller. Ibland låter det på vissa som att han spelar här som ren välgörenhet, men så är det ju verkligen inte. Han tjänar om inte bäst, så bland de bästa i SHL. Att han dessutom då kommer helt otränad? Nja, det är ju inte till hans fördel precis.
Vrana ska ju vara vår Dahlén, Lindberg och Karlkvist. Han är ju inte i närheten av dessa herrar.
Ghoul Din inställning till Vrana är verkligen noterad.
Min inställning till Vrana var att vi skulle göra allt vi kunde för att få hit honom. Han är ju en Clubenlegendar och en artist man betalar pengar för att se. Men den Vrana vi har fått är inte i närheten av den Vrana jag trodde vi skulle få, fruktansvärt långt ifrån.
Vrana hade garanterat inte varit så mycket bättre i SAIK eller Växjö heller eftersom han saknar de individuella egenskaperna han hade tidigare, vilket även hans hattande i NA och petningar i landslaget bevisar. Skottet, bettet i skridskoåkningen och effektivitet är ju som bortblåst. Sen kan han blixtra till ibland, men det har mest känts som tillfälligheter mer än att han har kontroll på grejerna.
Detta tycker jag om Vrana, men det betyder samtidigt inte att jag tycker bättre om alla andra spelare i laget. Jag är inte särskilt förtjust i någon spelare i dagens trupp om jag ska vara ärlig.
Jag ska inte säga att “ingen blir gladare än jag om Vrana kommer upp i nivå” nu när jag har sågat Vrana så mycket som jag har gjort här på forat, men det vore väldigt välkommet om han kunde börja leverera enligt lönekuvertet. Vi behöver målgörare som trycker dit den när lägena dyker upp.