Fy fan vad deppigt. På precis alla sätt. Jag känner mig sjuhelvetes less på det mesta med Cluben just nu, likväl tittar jag på matcherna och går till arenan för att jag gillar hockey och att cluben är laget i mitt hjärta. Vi måste försöka finna vägar mot att faktiskt bli bättre utifrån de förutsättningar som finns. Tyvärr är ju dessa små med tanke på pengar hit och dit, kontrakt mm.
Sportchef - PJ kan fasen inte vara kvar. Punkt. Om Mårtensson är sugen på att ta rodret så är det antagligen bättre än att plocka in någon ny i fel tid men om det är som interim eller permanent får man ju känna efter. Sen lär det väl dröja till efter säsongen med större delen av laget på plats om vi ens har tur att det blir av.
Tränartrion (räknar inte in målvakt/video) - Man vill ju skicka alla åt fanders. Sen tror jag inte det är gångbart så klart. Jag funderar på om vi ska hålla linjen nu under nästa år med men se över vilken typ av stöd dessa individer kan behöva. Oavsett om det är handledning från rutinerade tränare (Melin, Lückner, Perra eller någon kanske vill ha extraknäck) eller att ha en sportchef som är mer hands on (med tränare, inte spelare). Självklart hade jag föredragit en annan HC som har lite mer kött på benen, men vi kan inte byta tränare som vi byter kläder heller.
Spelare - Här behövs framförallt klarhet i vad som sker med de skadade. Spelar Fanten? Spelar Lenna? Spelar Elie? Av kvarstående som har utgående kontrakt så är det väl Krantz som man gärna vill se fortsätta utvecklas i Cluben. I övrigt måste man med de få möjligheter man har stärka upp det rejäla och kraftfulla spelet. Detta lag kommer inte lira och spela bort motståndarna. Tror man på Elie är det jättebra, annars behövs andra sådana gubbar. Sen måste inte alla väga tungt, men de behöver ha en så hög lägstanivå som möjligt och göra hela jobbet. På backsidan behöver vi ju samma sak. Bra tvåvägsbackar. Inget fancy, ingen som inte kan slå en pass. Det lär behöva vara den tråkigaste sillyn i mannaminne för att kunna bli bra. Lägg krut på en bra center och spela Karla på en kant nästa säsong. Då kan Ljungh gå i tredje och verkligen bara vara en ny Almtorp i stället för att driva en producerande lina.