alfie Eller fullständig katastrof om han var en one hit wonder i märkliga OJK

Nä någon one hit wonder är han väl inte, men man ska kanske inte tro att han kommer ligga över ca 0.6 om man inte vill bli besviken. De 4 senaste säsongerna har han producerat i Liiga, SHL och AHL enligt följande:

1. Tappara 0.54
  2. Pelicans 1.02
  3. Oskarshamn 0.88
  4. Belleville Senators 0.47

Stople in

På förhand spetsigare och bredare. Dessutom betydligt bättre rollfördelning med rätt spelartyper. Det är bara målvaktspositionen som vi får förmoda har blivit en gnutta sämre.

Metallica Har börjat tröttna på Smejkal.

Varje gång han närmar sig oss så blir jag taggad och varje gång jag hör hans agent snacka så blir jag avtänd.

Han leker med våra känslor.

Kjeppkinesen När man läser andra supporterforum så är det väldigt många lag som måste fylla vitala positioner på en väldigt skral marknad. Här får man konstatera att PT har gjort ett jättejobb. Det viktigaste har vi redan klart, nu är det bara den sista pusselbiten som ska läggas. Mot seriesegern!

Yes PJ is the man for sure, han ligger verkligen i framkant när det gäller. Skulle inte bli förvånad om han redan har klar säsongerna efter denna i stora drag, det var ju han som byggde Färjestads guldlag, så jag är glad att han bygger våra lag i de nästkommande säsongerna.

Fyfan man blir orolig när man ser att Carter kommit ut på marknaden…

• jg svarade på detta.

Nils Jag tror nog att Christian Heljanko kan nå upp till Höggas nivå, så där är jag inte alls orolig.

Jag hade inte förväntat mig nåt annat heller Nisse. Den dagen du blir orolig, då sitter vi i skiten.

Nils
        Det känns dumt att jämföra Högga och Heljanko, dels taskigt mot Högga, men inte heller särskilt rättvist mot Högga. Högga fick aldrig chansen och visa vad han går för i ett slutspel, och vi alla vet att det var ligans bästa målvakt. Samtidigt tror jag personligen, att Heljanko kommer överraska alla, med sitt målvaktsspel, han kommer ligga i toppen av målvaktsligan.

Vidare, så ser backsidan betydligt mer stabil och solid ut nu, än vad den gjorde den gångna säsongen, den är betydligt mer balanserad nu, något som man också bör väga in.

Sedan ska det tilläggas, att man till den kommande säsongen, kommer slipa ytterligare på försvarsspelet, utan att offensiven ska påverkas, för den skullen.

Jag tycker det känns förbaskat bra!

Lejon-Fantasten Det känns dumt att jämföra Högga och Heljanko, dels taskigt mot Högga, men inte heller särskilt rättvist mot Högga. Högga fick aldrig chansen och visa vad han går för i ett slutspel, och vi alla vet att det var ligans bästa målvakt. Samtidigt tror jag personligen, att Heljanko kommer överraska alla, med sitt målvaktsspel, han kommer ligga i toppen av målvaktsligan.

Ja gemensamt med Högga och Heljanko är att Högga var SHL bäste målvakt och Heljanko var Liigas bäste målvakt. så där har vi faktiskt en gemensam nämnare. Så vi hade SHL bäste målvakt förra säsongen och nu kommer vi får SHL bästa målvakt i Heljanko. Det är inte taskig att jämföra dem när båda två är klassmålvakter som vi har turen att få i vårt lag.

Lejon-Fantasten Sedan ska det tilläggas, att man till den kommande säsongen, kommer slipa ytterligare på försvarsspelet, utan att offensiven ska påverkas, för den skullen.

Jag tycker det känns förbaskat bra!

Ja det ser jävligt bra ut, det håller jag verkligen med dig om, det luktar redan idag en lång säsong med slutspel.

jg

Kommer aldrig glömma målet han gjorde på Tellqvist i VM som avgjorde hela skiten. Videogranskningen tog fan tre år 😂

Lukkinen Var fullt medveten om att jag riskerade att stå där med dumstruten när jag outade detta

Jag har dumstruten på kylning. Bara så du vet. 😛

jg Bra stats i NLA, även om det var 16 år sedan, bara att slå en signal!

• jg svarade på detta.

Nils . Vi har ju hör i Sverige Svensson som de kan viska lögnerna i örat på, likväl andra sportjournalister över hela klotet.

Nu får du det att låta som att Svensson sprider all möjlig dynga men det är ju faktiskt inte sant. Han får sannolikt väldigt mycket tips men sorterar ändå ut det som faktiskt är rimligt. Jag skulle till och med säga att han har tillräckligt med is i magen för att vara väldigt pricksäker när han väl avslöjar något.

exile82 Ja nog sorterar han ut vad som är rimligt, men rimligt är inte sant utan bara troligt. Träffsäker eller inte träffsäker är ju en definitionsfråga, jag vill säga att han gissar en hel del, ibland blir det rätt och ibland fel. Vi kan ju tänka tillbaka när han satte vår lönenivå på topp 2 medans vi i själva verket var nummer 6. Jag tycker inte att han är ett orakel men jävligt duktig på att lyssna in vad agenterna viskar i hans öra. Om han sprider dynga eller icke är ju också en definitionsfråga, när det blir rätt är det en sanning, men när det blir fel så är det skit även om den luktar gott.

HNez Skulle säga att han har bevisat att han håller över tid på högsta nivå…

Nils Vi kan ju tänka tillbaka när han satte vår lönenivå på topp 2 medans vi i själva verket var nummer 6.

Det där har du ju ingen vettig källa på heller utan enbart snack från LHC om att man uppskattat låg “topp 6” (inget specifik plats inom topp 6). Topp 2 är ju förövrigt inom topp 6.

Nils a nog sorterar han ut vad som är rimligt, men rimligt är inte sant utan bara troligt. Träffsäker eller inte träffsäker är ju en definitionsfråga, jag vill säga att han gissar en hel del, ibland blir det rätt och ibland fel. Vi kan ju tänka tillbaka när han satte vår lönenivå på topp 2 medans vi i själva verket var nummer 6. Jag tycker inte att han är ett orakel men jävligt duktig på att lyssna in vad agenterna viskar i hans öra. Om han sprider dynga eller icke är ju också en definitionsfråga, när det blir rätt är det en sanning, men när det blir fel så är det skit även om den luktar gott.

Det där saknar all logik, men jag släpper det där.

jg Är väl han som är/var ihop med Lindsey Vonn den amerikanska utförsåkningstjejen tror jag…….