Kjeppkinesen Har börjat tröttna på Smejkal. Desto mer man läser om hans sjuka lönekrav, att han ska vänta på ett nytt NHL-kontrakt eller hoppas att Schweiz ska betala bättre än SHL så tappar jag intresset.

Ska man verkligen vänta hela sommaren på besked och i bästa fall avlöna ligans dyraste spelare? Som nyligen floppade i AHL. Börjar bli allt mer tveksam. @alfie har nog rätt här.

Jocke Vilken service det är med agenter egentligen. Varför har inte jag en sådan? Bara får en massa fina anbud i knät, kan fundera lite och välja, medan arbetsgivarna snällt väntar,

Därför att livet som hockeyspelare inte kan jämföras med en arbetares liv. Nä då får man jämföra det med en VD eller en GDs liv, där står arbetsgivarna på kö innan person gjort bort sig, för då blir han non grata för all evighet.

Metallica Har börjat tröttna på Smejkal. Desto mer man läser om hans sjuka lönekrav, att han ska vänta på ett nytt NHL-kontrakt eller hoppas att Schweiz ska betala bättre än SHL så tappar jag intresset.

Jag känner samma sak när mitt intresse har också tagit slut. Jag är inte heller säker på att han passar in i gemenskapen som spelarna besitter. Det är nog bättre att vi söker efter en annan spelare till vingen på andra linan, en grovjobbare de luxe som passar in i vårt spel och bland våra andra spelare.

Metallica Samtidigt är det nog svårt att hitta riktiga klasspelare som inte har höga löneanspråk och som vill signa tidigt i SHL. Kan ju mycket väl vara så att LHC “gör en Shore” och erbjuder honom ett bra kontrakt men där han måste svara inom en viss tid annars löper erbjudandet ut.

Haha det här är ju galet. Hoppas att han hamnar här fortfarande men känns långt bort nu efter det uttalandet från agenten.

Nils Hurvida någon passar in i en gemenskap kan man ju aldrig säga på förhand, man kan inte heller basera det på att han vill ha ut så mycket av sitt kontrakt som möjligt! När jag byter jobb exempelvis så väger man ju såklart in att jobbet ska passa mig men tro fan att jag vill ha så hög lön jag bara kan få.

Jag vidhåller att Smejkals spelprofil passar oss väl, utifrån storlek, spelstil och tidigare prestationer. Med det sagt ska vi inte betala vad som helst för honom men har vi pengarna så maxa det vi kan betala och så får vi se hur det faller ut.

DragskottsDan
        Oavsett om Smejkal passar in, så skulle det bli alldeles för kännbart och avvakta med Smejkal till Juli, det kan stå oss väldigt dyrt, om vi skulle stå där och vänta till Juli på hur vidare det blir med Smejkal, och om det sedan inte blir av, men det är säkert som Ndur var inne på, att det finns säkerligen en deadline för Smejkal att ta ställning till i relation till vårt erbjudande för honom, precis som det gjorde med Shore. Så högst troligen, så lär P.T jobba med andra namn, vid sidan av.

Får se då. Att agenter säger saker utåt som ibland är raka motsatsen till sanningen är allmänt känt. Det enda vi vet är att vi ingenting vet. Var fullt medveten om att jag riskerade att stå där med dumstruten när jag outade detta trots att mina två tipsare var bergsäkra. Så är det med silly, men än är vi inte där 🙂

Lukkinen

Vi får vänta och se, då det bara är i början av veckan än. Men oavsett, så är det tacksamt att du delade med dig 🍻

Gällande Smejkal och hans agent, från Correns liverapportering:

”– Vi satte oss ner med Jiri, i lördags och berättade vilka alternativen var, så nu ska han få tid på sig att fundera. Det kan dröja lång tid eftersom en av möjligheterna är att vänta ut free agencyn i Nordamerika och skriva ett nytt NHL-kontrakt.

Hur många SHL-klubbar som har visat intresse vill han inte kommentera.

– Det vill jag inte diskutera eftersom vi inte har gått i den riktningen än, säger han till sajten.

Enligt uppgifter till NSD kommer ett avtal med Jiri Smejkal troligen att landa mellan 250 000 och 300 000 euro netto per säsong.”

Lukkinen Att agenter säger vad fan som helst är ju vida känt, allt för att trissa upp priset på sin spelare, och på så sätt tjäna lite extra i arvode. Vi har ju hör i Sverige Svensson som de kan viska lögnerna i örat på, likväl andra sportjournalister över hela klotet. Nu tror jag nog att Jiri vill stanna i AHL/NHL så länge det går och alternativt att spela i Schweiz för pengarna, så jag tror inte att agenten har ljugit om det. Men vad man vill är ju inte vad man får, så än har han inte fått något kontrakt vare sig från AHL eller Schweiz. Ja som några har nämnt så borde PJ sätta hårt mot hårt och tidsbestämma erbjudandet om kontraktet.

Nils

Erbjud 250-275 (eller vad som är rimligt) tusen i tre år, utan out till Schweiz. Då kan det bli lite av jackpot för oss om han levererar som i Oskarshamn. Ett erbjudande som går ut sista maj. Han torde bli mindre intressant för NHL allt eftersom. Han fyller trots allt 28 i November. Se till att vi kan dela kostnaden mellan sponsorer och klubben.

Lukkinen mina två tipsare var bergsäkra

Jag älskar dina två tipsare!

Att agenten säger annorlunda i media är ju bara ett övertydligt sätt att försöka trissa upp lönen lite. PJ synar den bluffen.

Skulle säga att diskussionen är nära tragikomisk. Smejkal har givetvis inga känslor för LHC utan vill ha bra betalt. Vivi vill ha bra spelare som vill spela här. Jämfört med Smejkals tid i Oskarshamn så kan vi erbjuda bra peng och ett annat liv i en faktisk stad. Dessutom finns flygplats, inte skitlångt till Stockholm om det är sådant som lockar.

Vem han är som person i ett lag tänker jag att PT har koll på. Tillräckligt vettig och bra på hockey. Fortfarande en ni brainer för mig. Kan vi få honom vore det suveränt.

Vad önskar ni andra? Att vi ringer Jimmy Andersson som kan lira rabatterat av familjeskäl?

Edit: älskar Lukkes två källor och att detta outades. Gör om det ifall tillfälle ges.

Stople in Erbjud 250-275 (eller vad som är rimligt) tusen i tre år, utan out till Schweiz. Då kan det bli lite av jackpot för oss om han levererar som i Oskarshamn.

Eller fullständig katastrof om han var en one hit wonder i märkliga OJK

• Nils svarade på detta.

Anonymous6 Att vi ringer Jimmy Andersson som kan lira rabatterat av familjeskäl?

Jag tror att den gode Jimmy skulle vara väldigt bra för “grupp-dynamiken” och då spelar det ingen roll vilken kvalitet han håller…. Ring Pajen Ring!

Ser truppen bättre ut i år tycker ni? Så här ser skillnaden ut kontra förra året, än så länge.

MÅLVAKTER

UT Högberg

IN Heljanko

BACKAR

UT Junland, Pettersson, Nyberg

IN Rissanen, Norén

FORWARD

UT Strandberg, Greco, Gallo, Leier, Bystedt, Costmar

IN Shore, Lawner, Johnsson, Olsen, Hofbauer, mr X

Anonymous6 Edit: älskar Lukkes två källor och att detta outades. Gör om det ifall tillfälle ges.

Håller med. Sitter man på några rykten (som inte är tagna helt ur röven) så är man pliktskyldig att dela med sig här i sillytråden. Sen om det inte blir något konkret av ryktet spelar mindre roll. Allt kan hända fram till dess att kontraktet är påskrivet.

Att vi är på Smejkal kan vi nog slå fast vid det här laget.

När man läser andra supporterforum så är det väldigt många lag som måste fylla vitala positioner på en väldigt skral marknad. Här får man konstatera att PT har gjort ett jättejobb. Det viktigaste har vi redan klart, nu är det bara den sista pusselbiten som ska läggas. Mot seriesegern!

alfie Eller fullständig katastrof om han var en one hit wonder i märkliga OJK

Nä någon one hit wonder är han väl inte, men man ska kanske inte tro att han kommer ligga över ca 0.6 om man inte vill bli besviken. De 4 senaste säsongerna har han producerat i Liiga, SHL och AHL enligt följande:

1. Tappara 0.54
                      2. Pelicans 1.02
                      3. Oskarshamn 0.88
                      4. Belleville Senators 0.47

Stople in

På förhand spetsigare och bredare. Dessutom betydligt bättre rollfördelning med rätt spelartyper. Det är bara målvaktspositionen som vi får förmoda har blivit en gnutta sämre.

Metallica Har börjat tröttna på Smejkal.

Varje gång han närmar sig oss så blir jag taggad och varje gång jag hör hans agent snacka så blir jag avtänd.

Han leker med våra känslor.

Kjeppkinesen När man läser andra supporterforum så är det väldigt många lag som måste fylla vitala positioner på en väldigt skral marknad. Här får man konstatera att PT har gjort ett jättejobb. Det viktigaste har vi redan klart, nu är det bara den sista pusselbiten som ska läggas. Mot seriesegern!

Yes PJ is the man for sure, han ligger verkligen i framkant när det gäller. Skulle inte bli förvånad om han redan har klar säsongerna efter denna i stora drag, det var ju han som byggde Färjestads guldlag, så jag är glad att han bygger våra lag i de nästkommande säsongerna.