Absolut! Ska vi kunna ta oss långt så behöver givetvis få fullträff på sista. Menade bara att det känns konstigt att vi helt plötsligt har resurser till att ställa ett sånt här starkt lag på isen. Hur fasen gick det till egentligen?
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Kjeppkinesen För nåt år sedan så hade jag nöjt mig med den forwardsuppställningen vi redan har. Det känns nästintill surrealistisk att vi ska få in ytterligare en spets till laget. Nya tider verkligen!
Ja så blir känslan när man har nått upp till toppen, då vill man ju bara bli bättre och bättre dag för dag.
För min del så skiter jag i varifrån spelarna kommer. Jag kan gärna ha en utomjording i andra lina om det är en bra spelare som passar in i laget och i vårt spel. Vi ska vinna matcher till varje pris, nationaliteten på spelarna är egalt, då är det viktigare att spelarna inte har några outs i sina kontrakt. Vi ska väl koncentrera oss på det viktiga som hjälper laget upp till den riktiga toppen. Glöm nationaliteter, ålder, kilo och andra oviktiga saker, spelarna ska bara vara jävligt bra, resten är bara skit att bry sig om.
Nils Glöm nationaliteter, ålder, kilo och andra oviktiga saker, spelarna ska bara vara jävligt bra, resten är bara skit att bry sig om.
Både ja och nej!
Kjeppkinesen Det är klart att spelarna ska bara vara jävligt bra och funka ihop med resten av laget. Man kan ju tänka sig att en Svensk spelare är en jävla idiot som förstör sammanhållningen i laget, medans en Canadensare gör allt för att laget ska bli bättre. I detta exempel väljer jag spelaren från Canada.
- Redigerad
HÖGBERG LÄMNAR……
Vad är det för skit som händer
Orkar verkligen inte
- Redigerad
HÖGBERG LÄMNAR?!
Vad i helvete
- Redigerad
ridå
Men fan för den lycka som varar. Jävla mardröm med Höggs. Fan i helvete också
Ta hem Erik Källgren
- Redigerad
NEEEEEEEEEEJJJJ!! Man som var så JÄVLA GLAD! Älskade Högga.. Självklart unnar man honom alla NHL-kontrakt och chanser som finns, men jag var inte beredd på det här, jag var fan inte redo!!
Absolut sämsta som kunde hända. Nu känns backsidan för tunn utan Högberg i mål som räddar oss. Katastrof.
- Redigerad
Fan också. Den var riktigt oväntad.. Nu får Jakobsson jobba rejält för att få in en högkvalitativ förstamålvakt.
Denna silly bjuder på det mesta.
- Redigerad
Oj vilken jävla chock! Han skrev ju nytt kontrakt nyligen. Är det ett skämt! Ska han verkligen iväg till NHL!
- Redigerad
Feck! Vi torskar SHLs bästa målvakt. Hur kan man se nyktert och rationellt på det här? Vi torskar SHLs bästa målvakt. Han går helt enkelt inte att värva en fullgod ersättare för. Läge att värva en lovande 20-24-åring för en beskedlig slant som får kriga med Myrenberg om spaden? Myran är underskattad. Han är ingen Högberg, det ska gudarna veta, men han har kvalitéer han med. Det har vi bevittnat flera gånger om. 80-100k till en målvakt som ska kriga med Myran och resten på en FW2 och eventuellt ytterligare en back? Högberg lämnar onekligen ett stort löneutrymme efter sig.
- Redigerad
Jag var skeptiskt till lagbygget innan och det här gjorde ju inte saken bättre.
Oersättlig.
Katastrof.
Det här måste PJ ha vetat om länge.
Ajdå, nog ska väl ett topplag…