Det är ett långskott men hade varit kul att se Viktor Tuurala i Cluben. Gjort succé med Kalmar. Är väl en tidsfråga innan han är i SHL

HNez kan ju vara så att Håkansson har någon som han vill ha vid sin sida.

alfie

Tycker urvalet på Leinonen är oerhört litet och bättre stats blir synnerligen vanskligt att kalla det när han inte ens spelat en halv säsong?

Ignatjev vart ligans bästa målvakt i HA spelade 45, hade 2,34 och 91.8 och har nu gjort ett år i NA vilket är tufft.

Känns intressant gällande draft och NHL-pengar på Leinonen givetvis men att värva en etta/tvåa vilket Leinonen varit i HA känns skakigt. Har dessutom hört via källor att Lampinen även var tänkt att spela i slutspelet men blev likt många andra senaste tiden sjuk och sedan har Leinonen varit så bra att han fått spela.

Lampinen ska ju vara klar för Skellefteå. Krister Holm erkänt duktig på att värva målvakter.

Sen har ju Malmquist stenkoll på såväl ignatjev som Leinonen så där kan vi ju få enorm info.

Jag hoppas dock på någon som ändå varit över i NA och vill starta om här. En ny Arvid Holm helt enkelt.

MrNebbiolo Nej, det är sant att Leinonen inte har lika mycket erfarenhet men så är han också född -04 och är alltså den högst draftade målvakten i sin årskull. Vill ändå tro att hans utvecklingskurva kommer stiga betydligt brantare.

Men vi får se! Kanske är så att ingen av dem är aktuella..

Varför skriver ni NA?? Är det inte NHL ni menar eller?

P22 Nordamerika

• P22 svarade på detta.

MrNebbiolo

Ganska troligt att högga blir kvar några år till over there så då är nog ignatjev bättre alternativ

MrNebbiolo Har dessutom hört via källor att Lampinen även var tänkt att spela i slutspelet men blev likt många andra senaste tiden sjuk och sedan har Leinonen varit så bra att han fått spela.

Lampinen startade idag, klev ut skadad en bit in i tredje och fick stödja sig på en lagkamrat för att ta sig av isen. Antagligen Leinonen för hela slanten nu resten av slutspelet för Moras del.

Det där med Topias Leinonen väcker massvis av funderingar hos mig. Har bara sett ett par matcher som Mora spelat, så svårt att skaffa mig någon direkt uppfattning.

Hur kommer det sig att han bara spelat 25 matcher i allsvenskan? Hur står han sig i förhållande till Heljanko?

Någon som följt honom närmare som vet?

Jirpo Hur kommer det sig att han bara spelat 25 matcher i allsvenskan?

Verkar ha delat 50/50 med den andra finnen

Jirpo Hur står han sig i förhållande till Heljanko?

Skillnaden är väl att han är ”up and coming” och Heljanko ska vara på toppen i karriären.

Som någon sa, han är 04 och högst draftade målvakten i den årskullen så han är ung och utvecklingsbar och påminner mycket om högga i spelet

LaumannBingo Att han stått 50% av matcherna ser jag som positivt, vet ju att den här Lampinen togs in under säsongen, men har väldigt svårt att tro att Topias var tänkt som förstamålvakt från början.

• Redigerad

Känslan när man får upp detta på ett 11 dagar gammalt inlägg

Inlägget:

Sånt här gör att jag tror att Lennström är på G. Stackars @storfiskarn34 kan inte göra nånting som oss vanliga dödliga utan att det ska bli headlines 😆

• Redigerad

Det är väl skrivet tidigare men han hade ju passat skitbra här, så länge som han timar sin skadefrånvaro med Fantenbergs (alltså ej skadad samtidigt).

alfie haha tyvärr är det la klart att han stannar i Schweiz

• Redigerad

Mranonymous Klart är det inte, inte officiellt iaf. Men nej, det vore ett mirakel om han hamnade här såklart. Var mest en liten gliring till fiskarns auktoritet på bullen då det slog mig vilken puls jag fick när jag såg den oskyldiga, lilla notisen 🙂

Haha, jag låg typ två veckor efter i tråden så behövde läsa ikapp lite! Jag gillar Lennström så hade gärna sett honom här, men mer än så har jag inte 😂