• Redigerad

East Kapanen lär lira i NHL nästa år, inte för att det gör någon skillnad för Genborg men

HNez Ignatjew

Hade nog passat bra. Rätt storlek och ålder. Har redan arbetat med den nya målvaktscoachen osv. Känns som en målvakt som kan pusha Myrenberg och slåss om spaden.

Metallica Exakt. Känns som en fullträff och jag vore väldigt förvånad om vi inte är där. Frågan är bara hur man löser kontraktssituationen. Känns ju orealistiskt men ett 1+1 hade ju varit fantastiskt, dels för om det inte blir någon succé men också för att hålla dörren öppen för att Högberg vänder hem efter sista kontraktsåret.

Liten kul grej rörande Högberg, fick upp hans fru på tiktok där hon vloggar rörande hockeyn och kidsen, såg videos där hon pratade om att hon brukar kolla på LHC-matcherna även när Marcus är iväg på roadtrip för att “stilla hemlängtan”. Jag väljer att se det som “glaset är halvfullt” och att de vänder hem!

Går Genborg på hockeygymnasiet? Hur löser man det, byter han bara till ett hockeygymnasium i Timrå, om de har något? Trodde att man försökte undvika att värva spelare mellan klubbar under gymnasietiden, dvs att om väl valet av hockeygymnasium är gjort så spelar man där gymnasietiden ut.

ananas Tror han började ett år tidigare och tar studenten i sommar.

Bra att PJ ändå står för sina val. Hoppas det går bra för grabben och att vi ses åter framöver. En sak är dock klar, Eddie gillar inte att bada bubbelbad och dricka rödvin.

Ignatjew känns onekligen spännande! En annan som kanske skulle kunna finnas ledig är väl Rifalk som haft det tungt i år och som konkurrerats ut ordentligt i Rögle. Helsingborgs dagblads hockeyreporter spekulerade kring ev brott där i Hockeypuls häromveckan. Dock bara spekulation från hans sida.

Kjeppkinesen Inte jag heller. Gärna när han lämnade OJK. Nu skulle han bara vara omotiverat dyr och med begränsad uppsida. Myrenberg är rakt upp och ner bättre.

Kjeppkinesen Jag håller helt med. Det är säkert en stor del av förklaringen. Dels att ett lag som ligger i botten av tabellen inte vill lägga den pressen på en junior, där varje misstag kan kosta dyrbara poäng. Ett lag som ligger i botten har heller kanske inte den energi och tid som krävs för att slussa in juniorer på ett bra sätt.

Kjellman En annan som kanske skulle kunna finnas ledig är väl Rifalk som haft det tungt i år och som konkurrerats ut ordentligt i Rögle. Helsingborgs dagblads hockeyreporter spekulerade kring ev brott där i Hockeypuls häromveckan. Dock bara spekulation från hans sida.

Rimligt om Rögle vill göra sig av med honom.

Rifallet känns kanske inte jättehet då… jag har inte kollat siffrorna så mycket innan… 😅

• Redigerad

Kjellman Nej nej nej nej. INTE Rifalk. Vi ska inte hjälpa Rögle/Helsingborg BKHC.
          Edit: Och för att han är ass. Det är ju givetvis huvudanledningen.

Number_10 är inte i första hand som Genborg lämnar. Agenten Hampus Forsling har fått storhetsvansinne.

Nu snackar vi rotorsak 👍

ananas

Man får byta hockey gymnasium under skoltiden min son har hockey kompisar som har bytt Västervik till Grums, Västervik- Pästen, Grums-Lidingö till exempel. Så Genborg får säkert byta till fragglarna.

QPR Man får byta hockey gymnasium under skoltiden min son har hockey kompisar som har bytt Västervik till Grums, Västervik- Pästen, Grums-Lidingö till exempel. Så Genborg får säkert byta till fragglarna.

Jag förstår att man får byta. Menade mer att jag trodde det var kutym att inte värva andra lags spelare som fortfarande går på gymnasiet. Men jag har inte så bra koll så uppskattar era inspel 👍

Bara jag som tyckte att PJ kändes väldigt trött, sliten och nästan lite förbrukad i intervjun? Och inte alls taggad på nästa säsong. Fullt naturligt i så fall med tanke på säsongen som varit. CJS borde kanske ge honom lite ledigt nu direkt så han får ladda batterierna och reflektera lite innan han drar igång lagbygget. Viktigt med en fräsch och taggad SC om man ska locka hit spelare med annat än hög lön och tidig golf.

Personligen hade jag velat ge honom semester på obestämd tid. Tycker inte alls han säger rätt saker, skyller ifrån sig på sina underställda och landar i flera motsägelser med sig själv och sitt eget tidigare agerande och sina uttalanden.

NorthLondonForever Haha vem fan hade inte framstått som trött, sliten och förbrukad med denna säsong i bagaget… Jag personligen hade legat redo med brödrosten i badkaret under lördagen om det hade gått åt helvete.

Men ja, håller med dig om att PJ bör och ska ifrågasättas, hade gärna gett Tony huvudansvaret!