Ska vi inte göra en ny sillytråd för nästa säsong? Fresh start!
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
- Redigerad
Lukkinen Iom att det är klippt jävla omöjligt att hålla sig till silly i sillytråden skapar jag denna tråd för att diskutera värvningsstrategier och spelarutvärderingar. Denna tråd kan även bli ett tidsdokument då den inte är bunden till någon särskild säsongs silly. Håll till godo!
Den här tråden är inte bunden till en specifik säsong, så kör på
LaumannBingo Ja hade glömt att han farsa Tero en gång var signad för LHC innan han drog till Tingsryd. Ja ett år eller så i LHC skulle kunna vara en bra deal Tobias innan Buffalo plockar över honom. Han hade gjort det ok i Mora föregående säsong, så visst skulle han kunna bli en bra andre keeper bakom Myran.
Kjeppkinesen Men Ollas står högst i kurs fortfarande.
Endast baserat på storlek och moderklubb? Har också varit nyfiken på honom men en halv säsong med mediokra siffror i ECHL skriker ju inte direkt SHL-potential. Hade ju varit en rejäl chansning.
Kjeppkinesen Tänkte att Topias kan vara enklare att lösa men absolut Ollas vore guld!
- Redigerad
Myrenberg-Chrona
Fanten-Martin
Lundmark-Hulta
Rissanen-Myren
Öhrqvist-Junis
Elie-Karlström-Ny
Kovacs-Ljungh-Ehn
Zion-Bakke-Lilja/Något liknande spelstil
Hoffa-JJ-Genborg
Junis
Nu gör vi om o gör rätt, hjärta som grund o riv med spelare som bara e här för cash.
Framtiden är ljus o vår!
Förövrigt, jag fattar att folk är missnöjda med Rattie denna säsong, det är jag med. Men att folk uppriktigt gör kedjor utan honom och Shore, hur fan ska vi ha råd med det? Kostar skjortan att köpa ut båda de två.
LaumannBingo Eller locka hit Waltteri Ignatjew som gjorde succé i Mora förra året. Spelar i AHL nu men har utgående kontrakt
HNez Förövrigt, jag fattar att folk är missnöjda med Rattie denna säsong, det är jag med. Men att folk uppriktigt gör kedjor utan honom och Shore, hur fan ska vi ha råd med det? Kostar skjortan att köpa ut båda de två.
Tror dessutom att det är svårt att hitta en likvärdig rightare som förmodligen kommer skvalpa runt 40 pinnar nästa säsong. Han verkar vara som bäst varannan säsong i SHL när han sitter på utgående kontrakt..
Frågan är väl mest vilken center man ska sätta bredvid honom. Men Shore måste väck iallafall.
Metallica Frågan är väl mest vilken center man ska sätta bredvid honom. Men Shore måste väck iallafall.
Skulle man kunna slänga in Elie som center igen och gå för e ny vinge?
- Redigerad
alfie Endast baserat på storlek och moderklubb?
Ja! Har inget annat att gå på. Helt okej siffror den här säsongen ändå. Det vore en rejäl chansning, men en billigare sådan än en Heljanko, Monstret eller Lindbäck som också hade varit chansningar.
LaumannBingo Tänkte att Topias kan vara enklare att lösa men absolut Ollas vore guld!
Topias skulle sitta fint med. Nån av de två till vårt kära topplag så skulle jag bli nöjd!
Ndur Mårtensson rekryterade Kimby som HC och Zackrisson som AC till Almtuna 2020. Även Jimmy Anderström har ju varit med i Almtunas konstellation under Mårtensson. Kimby sitter ju dock på kontrakt till 2026.
Att vi skulle bli en Almtunakoloni hade jag inte på mitt bingokort för nåt år sen. Pjårtensson ska ju följa sin vision, vad den nu är, så antar att det egentligen inte spelar någon roll var de kommer ifrån. Men man börjar ju undra lite.
- Redigerad
Är vi säkra på att det inte finns intresse för Hulta i kanske Schweiz? 41 poäng på 51 matcher av en back. Riktigt bra.
Även Kovacs? Inte omöjligt. 38 poäng på 50 matcher i ett bottenlag.
Mranonymous Vi får verkligen hoppas på att Hulta och Kovacs inte vill gå till Schweiz, utan att de vill stanna kvar i ett lag som älskar dem.
Mranonymous Har han Schweiz klausul?
Mranonymous Finns säkert intresse, men tvek om han skulle nappa på det. Min bror har spelat en del golf med honom och anledningen att han kom hem var för att hans tjej verkligen ville det med familj och allt. Min tro och förhoppning är att han är kuvad och lyssnar på frugan och blir kvar här
Är Klas Dahlbeck helt utesluten? Även om han inte passar in i föryngrings tankarna som är rätt konsensus här?