Underkroppsskada har det sagts.
Han och Fantenberg får se till att inte vara skadade samtidigt så kanske det funkar.
Underkroppsskada har det sagts.
Han och Fantenberg får se till att inte vara skadade samtidigt så kanske det funkar.
PuckOut Tycker dock det är dumt att inte leta efter nåt bättre än Myrenberg. Det är en viktig position.
Det blir enklare att förstå vad du pratar om ifall du kan ge några konkreta exempel. Ska vi få hit etablerade målvakter som på pappret är bättre än 91,3% med ligans sämsta försvarsspel framför sig så lär det också kosta en del. Alternativet är typ en Ludvig Persson, men när vi har konkurrens från lag som Växjö där, så kommer dom knappast välja att spela i LHC.
Det både jag och @Kjeppkinesen är inne på är väl främst att LHC på senare tid har fått betala ordentligt för målvakter som Monstret och Heljanko. Är det läge för ytterligare en sådan dyr målvakt när vi redan har Myrenberg som ligger på ligans övre skikt baserat på räddningsprocent? Tveksamt.
Metallica Det både jag och @Kjeppkinesen är inne på är väl främst att LHC på senare tid har fått betala ordentligt för målvakter som Monstret och Heljanko. Är det läge för ytterligare en sådan dyr målvakt när vi redan har Myrenberg som ligger på ligans övre skikt baserat på räddningsprocent? Tveksamt.
Precis så. Framförallt skulle vi frigöra pengar till att stärka upp backsidan eller forwardssidan om vi nöjde oss med ett billigare alternativ.
Myren har alltså en räddningsprocent på 91,3% och är 24 år och kommer bara bli bättre. Jag är långt ifrån kär i honom och han har mängder av områden han behöver förbättra, men har man över 91% i räddningsprocent två säsonger i rad så håller man på den här nivån. Jag har svårt att se att vi kommer hitta nåt bättre faktiskt.
In med Ollas!
Det kommer bli långa månader det här. Jag är redan taggad på nästa säsong. Inte bra.
Jag är kluven. Myrenberg har gjort det bra men han är fortfarande ojämn, men jag fattar att man behöver spela mycket för att hitta jämnheten.
I slutändan behöver man väl inte jobba som hockeyanalytiker för att konstatera att det inte är målvakterna som varit det största problemet i år (och tidigare år), utan grund- och försvarsspel. Sätt det så tror jag att Myrenberg kommer att vara grym! Men se för fan till att han har någon att tävla emot, på riktigt.
Skriv
Jag skulle inte vara helt främmande för att nya Mv-coachen plockar med Tobias från Mora
LaumannBingo Tobias från Mora
Topias!
Håller med. Jag är också sugen på honom. Men Ollas står högst i kurs fortfarande.
Ska vi inte göra en ny sillytråd för nästa säsong? Fresh start!
Lukkinen Iom att det är klippt jävla omöjligt att hålla sig till silly i sillytråden skapar jag denna tråd för att diskutera värvningsstrategier och spelarutvärderingar. Denna tråd kan även bli ett tidsdokument då den inte är bunden till någon särskild säsongs silly. Håll till godo!
Den här tråden är inte bunden till en specifik säsong, så kör på
LaumannBingo Ja hade glömt att han farsa Tero en gång var signad för LHC innan han drog till Tingsryd. Ja ett år eller så i LHC skulle kunna vara en bra deal Tobias innan Buffalo plockar över honom. Han hade gjort det ok i Mora föregående säsong, så visst skulle han kunna bli en bra andre keeper bakom Myran.
Kjeppkinesen Men Ollas står högst i kurs fortfarande.
Endast baserat på storlek och moderklubb? Har också varit nyfiken på honom men en halv säsong med mediokra siffror i ECHL skriker ju inte direkt SHL-potential. Hade ju varit en rejäl chansning.
Kjeppkinesen Tänkte att Topias kan vara enklare att lösa men absolut Ollas vore guld!
Myrenberg-Chrona
Fanten-Martin
Lundmark-Hulta
Rissanen-Myren
Öhrqvist-Junis
Elie-Karlström-Ny
Kovacs-Ljungh-Ehn
Zion-Bakke-Lilja/Något liknande spelstil
Hoffa-JJ-Genborg
Junis
Nu gör vi om o gör rätt, hjärta som grund o riv med spelare som bara e här för cash.
Framtiden är ljus o vår!
Förövrigt, jag fattar att folk är missnöjda med Rattie denna säsong, det är jag med. Men att folk uppriktigt gör kedjor utan honom och Shore, hur fan ska vi ha råd med det? Kostar skjortan att köpa ut båda de två.
LaumannBingo Eller locka hit Waltteri Ignatjew som gjorde succé i Mora förra året. Spelar i AHL nu men har utgående kontrakt