Lukkinen isåfall gillar jag det inte det minstam historien har visat sitt med tränare utan hc erfarenhet på högre nivå hos oss.

Mycket bra med Musse och att vi får en helt ny stab! Möjligt att han också kan ta rollen som HC om vi skulle åka ur, tror också att Ante kan tänka sig en HC roll i allsvenskan. Det här innebär att vi också är rustade om vi skulle åka ur, då har vi staben klar och arbetet kan börja direkt.

Håller vi oss kvar är jag heller inte främmande för att fortsätta med Ante och han har säkert varit involverad kring Musse.

Ett annat alternativ som HC i SHL skulle vara Hedberg

• Redigerad

Lukkinen Vi behöver någon beprövad till vår trasiga förening.

Vi har redan försökt omvandla en assisterande till HC själva nu både en och två gånger med förfärlig utgång.

K-man hade inte Niclas Eriksson från Örebro eller Roger Hansson från Rögle varit något för lhc ?

• Redigerad

East Det här innebär att vi också är rustade om vi skulle åka ur, då har vi staben klar och arbetet kan börja direkt.

Var står det att Musse följer oss ner i Allsvenskan, eller att kontrakten på övriga även gäller för HA?

Dom vi hämtar från HA känns väl mer rimliga att följa oss ner. För Musse känns det som en ganska rejält kliv nedåt.

• HNez svarade på detta.

Jag skiter i vem det blir som HC. Eller rättare sagt, det går inte att förutspå hur den personen passar in i föreningen, i staben, med spelarmaterialet etc. Östman kanske hade varit en kalascoach i nåt annat lag medan Sam Hallam hade tokfloppat hårdare än Bert här. Vem vet. Jag hoppas bara att man tänker igenom det ordentligt, sen kan det få va vem som helst, bara det är i linje med strategin man lägger upp.

• Redigerad

Kolarik42 hade inte Niclas Eriksson från Örebro eller Roger Hansson från Rögle varit något för lhc ?

Varför? Eriksson har ju dessutom kontrakt fram till 26/27.

Den 10 november gjorde jag ett inlägg att musse var på g hem till Sverige å att cluben hade varit i kontakt med honom. Allt enligt hans bror, nu verkar det ju bli så också å jag har inga problem och välkomna honom hem till Stora Stolta igen.

alfie Våra problem som förening är nog så mycket större än vem som är head coach..

Lukkinen Trust me, jag ogillar vilket ord jag kommer att välja för att beskriva detta. MEN, detta känns faktiskt som en jävligt “fräsch” (ryser av ordet) uppsättning av assisterande tränare.

Jocke Det står i corren “Besked väntas under våren – när det står klart om LHC blir kvar i SHL eller inte. Däremot är det redan spikat hur det i övrigt kommer att se ut på ledarsidan.”
            Nog för att Corren är en ganska meh-tidning, men hade man skrivit så om kontraktet inte var för SHL och HA?

Som spelare så var Musse Håkanson en favorit för mig, han gjorde sina kedjekamrater bättre.

Sen får vi se hur han kommer att axla tränarjobbet i LHC, sen han slutade som spelare har han en del år med träningsuppdrag, så han är nog redo att ta hand om sin gamla club.

Tänk om det blir Niclas Hävelid som blir HC.

HNez Däremot är det redan spikat hur det i övrigt kommer att se ut på ledarsidan.

Jaha? Så hur kommer det se ut då?

• HNez svarade på detta.
                  • Redigerad

Håll er bara kvar för fan vem som blir HC känns i nuläget som ett ‘överklassproblem’ fritt fram att spekulera såklart för den som vågar/orkar se framåt, själv ser jag bara till tisdag nästa vecka.

• Redigerad

Kjeppkinesen
                  HC: ?
                  AC: Håkansson
                  AC: Zackrisson
                  Klippte det lite dumt, innan diskuteras det att HC-rollen fortfarande är ett frågetecken, och att Ante är kvar i diskussionen, som det är strukturerat antar jag att man åsyftar “Besked väntas under våren” till besked om Ante.

Borde inte Johan Lundskog vara ett namn som undersöks som HC? Var HC i Bern när Musse drog ner till ostlandet. Tog över Rapperswil som interim HC i december, och inget kontrakt nästa säsong vad jag kan se.

SlaggaFrånBlå Johan Lundskog

Är ju ett spännande namn, men jag blir en gnutta orolig av tränare som fått sparken mitt under säsong två år irad… Men det kanske är den enorma pessimisten i mig.

• jg svarade på detta.
                      • Nils gillar detta