Nu blir väl Nisse sur på mig men hade gärna sett Aronsson som en toppback i HA om vi åker ut. Nu känns det väl dock inte så troligt att han skulle återvända
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Eftersom båda kom överens med bryta kontraktet, borde då inte bli någon större förlust ekonomiskt.
Det känns som ett korrekt beslut baserat på Aronssons prestationer på isen. Men visst blir man lite fundersam kring hur detta påverkar gruppen.. Han verkar vara omtyckt och ha nära till skratt. Nu är han ersatt med ännu en nordamerikan med noll hjärta för föreningen. Det finns ju dessutom redan en del grupperingar i laget där.. Mja, hoppas man inte sabbar lagsammanhållningen ännu mer.
Många stjärnor som ska stå i linje för att det ska flyga tillräckligt för att undvika kval. Ännu fler för att det ska bli Play In
- Fanten måste vara fit for fight och spela på den nivå han låg på innan denna säsong
- Little är ett sparkapital. Bort från fjärde och på något sätt hitta fysiken/formen. Spela honom högre upp i en roll han alltid spelat i och är bekväm i. Då måste han givetvis själv höja sig rejält för att det ska göra skillnad..
- Max M måste vara tillräcklickt bra så att han är bättre än dagens 4-7 backar. Så att skvätt-Strandell hamnar på läktaren tills vidare.
- Shore måste lyfta sig så att han blir den ledande center han är värvad för att vara i byte efter byte. Inte bara visa grymt spelsinne/skills nån gång då och då.
- Värva en forward. Helst som får ner Thörna och Bouma i hierakin, men åtminstone som förändrar rollerna/balansen/forwardsuppställningen i laget. Skicka Lanwer.
- Myrenberg att fortsätta på inslagen väg.
Väldigt många “om bara” i detta. Kanske behöver inte allt inträffa men jag är av uppfattningen att ganska många av dom behöver falla in.
NorthLondonForever Little är ett sparkapital. Bort från fjärde och på något sätt hitta fysiken/formen. Spela honom högre upp i en roll han alltid spelat i och är bekväm i. Då måste han givetvis själv höja sig rejält för att det ska göra skillnad..
Jag håller med dig att Little bör spela i den tredje linan tillsammans med Russell som han har haft kemi med, sedan skulle Rattie eller Törna vara tredje länken i den kedjan. Ett nyförvärv skulle kunna ta Boumas plats i den andra linan förutsett han är en grinig jävel.
Ser så sjukt många på FB/Instagram som tycker det är fel beslut att skicka Aronsson och att man borde gjort sig av med Kreu, Strandell eller Norén. Jag undrar, har dessa människor ens kollat på våra matcher i år?
- Redigerad
Jag är helt enig, Aronsson är den klart sämsta backen i laget och har inte varit ens nära SHL-mässig på sina två år här. Man kan inte bara behålla spelare för att de är sköna snubbar? Visst kan det väga in till en positiv bild men när man uppenbart inte håller nivån vi spelar på är beslutet glasklart.
- Redigerad
Suomalainen Ser så sjukt många på FB/Instagram som tycker det är fel beslut att skicka Aronsson och att man borde gjort sig av med Kreu, Strandell eller Norén. Jag undrar, har dessa människor ens kollat på våra matcher i år?
Nej, däremot svarar Aronsson på top3s fylle-sms, och det räcker för att klassas som en toppback tycker de.
Jag är glad om bara en punkt infrias.
- Redigerad
MrNebbiolo Exakt. Det är just denna mentalitet vi måste få bort från cluben. Annars hamnar vi i samma sits som vi gjorde med vår kära fd huvudtränare. Gör skillnad på person och prestation där prestation alltid måste gå först, det är inte välgörenhet vi sysslar med.
Kjeppkinesen Jag är glad om bara en punkt infrias.
Det tror jag är långt ifrån tillräckligt, om bara en punkt infrias tror jag inte att glad är ordet att beskriva sitt sinnestillstånd med i vår.
Det troliga är väl ungefär följande för topp-6 på backsidan:
Fanten-Myren, Rissanen-Martin, Kreu-Hulta
Frågan är om man inte ska låna ut Norén och köra Strandell som sjundeback. Då kan Norén, som har kontrakt även 25/26, få ordentligt med speltid och få bättre möjlighet att utvecklas inför nästa säsong, istället för att lira 4 minuter per match.
En annan möjlighet är ju att ta hem Öhrqvist och spela något i stil med:
Fanten-Öhrqvist, Rissanen-Martin, Myren-Hulta
Offensivt spännande, men man hade väl fått hjärtinfarkt långt innan grundserien tagit slut. Lutar åt att Öhrqvist blir kvar i Almtuna om vi är skadefria va?
Suomalainen Jag undrar, har dessa människor ens kollat på våra matcher i år?
Matcherna har de nog glömt bort, men minns SoMe-klippen. Att han är skön och bidragit till skratt för att han är så lättskrämd när det prankats väger så klart tyngre än det sportsliga.
Som jag trodde, LHC får en liten summa för Aronsson från en klubb, lutar åt från Finland som ännu inte bekräftat. Så båda är nöjda över lösningen. Känns bra LHC får en del summor som för Heljanko samt nu Aronsson säkerligen även Hävelid som är utlånad att man får något ersättning för utlåning. Så lite pengar ramlar in.
När alla är friska så borde någonting se ut som det här.
Fantenberg-Myrenberg
Rissanen-Martin
Kreu-Hulta
Norén
eller
Fantenberg-Martin
Rissanen-Myrenberg
Kreu-Hulta
Norén