Undrar hur berusad han var? Han låter ju lätt sluddrig och är ganska speciell även när han är spiknykter.

Sen verkar ju detta va en standardåsikt ute i Hockeysverige - Klasse är grym, men ingen förklarar varför. Säkert en grym människa med grymt mycket hockeykunskap men är han en grym HC?

Var dom inte ute o borstade förra gången dom var här oxå? Har för mig att Karlberg jr sågs rejält påstruken förra säsongen? Eller minns jag fel? De kanske är vidskepliga, vann senast när de var dyngade så dumt o ändra ett vinnande koncept liksom

NorthLondonForever De var iaf ett helt gäng ute sent på Dahlboms förra året också. Dock vann LHC matchen dagen efter (var den vi ledde med 4-0 och sen blev 4-3 har jag för mig).

NorthLondonForever Var dom inte ute o borstade förra gången dom var här oxå?

Jo. Måste säga att jag gillar dom lite mer nu.

Ndur Gäller att passa på när man kommer till storstan. I Leksand har de väl bara en korvkiosk och lite knäckebröd.

Kanske hör hemma i statistiktråden och underlaget är såklart litet men om man pratar i grova drag om vad Östman defacto har förmedlat utåt så är det dels att vi vill va spelförande och dels att vi vill spela tufft.

Efter 3 matcher har vi:

• corsi 36% (näst sämsta lag har 44%)
        • 8e flest blockade skott och 8e flest tacklingar (i praktiken 10e eftersom Modo och HV har högre snitt men en match mindre) trots att vi alltså spenderar överlägset mest tid i egen zon

Även släppt skotten mot sig mest i ligan 113 skott i 3 senaste matcherna. Det kan vi konstatera efter Oskarshamn och HV matchen

Lukkinen väl talat. Jag tror precis som du att det handlar om tränarna men jag känner mig trygg med att vi har Jakobsson och KD som definitivt vågar ta beslut

Hockeytröjan det där är skapliga nyheter för media och verkligen förvånande att han är aspackad som du skriver, du är är också känd för att tala sanning

alfie Undrar hur berusad han var? Han låter ju lätt sluddrig och är ganska speciell även när han är spiknykter.

Hmm.. Det har du faktiskt rätt i. Men.. i kamouflage av en rödsvartrutig Fjällräven-fleece (långt ifrån HC-matchkostymen) har han ändå dundrar in och satt sig bland ett rätt förfriskat AW-gäng med lärare. Gör man så brukar man ha några innanför västen. Min gissning: 6-7 öl djup.

Jag kände en av dessa lärare. Gick fram och hälsade, fick hälsa på alla kollegor plus då denna då man i skogshuggarskjorta som kändes väldigt bekant.

HOCKEY Hockeytröjan

Hur gör du för att träffa allt och alla hela tiden? 😄

Haha den här var ju helt klart annorlunda. Annars är det inte lika konstigt. Har lite jobbgrejer med folk kring LHC ibland.

East Hockeytröjan det där är skapliga nyheter för media och verkligen förvånande att han är aspackad som du skriver, du är är också känd för att tala sanning

Ja! Var tvungen att dela med mig där. Tackar East! Inga ljug härifrån 🙏

Ni som har förtroende för Östman, vad ser ni i honom egentligen? Han är utan tvekan SHL:s sämsta tränare, han har ingen spelidé efter snart tre år vid posten som HC, han byter runt i kedjorna inför varje match och i en säsong som är livsviktig för LHC står han och skämtar runt i varje intervju.

Jag har antytt till det förut, men nu är jag övertygad: om vi har Östman vid rodret tills slutet av säsongen kommer vi att åka ur. Jag fick nog av den här mysfarbrorn under förra säsongen. Hur lång tid ska han få den här säsongen innan det faktiskt är nog?

Gardet blir det inte minst play in iår så tror jag att hans tid som HC i LHC är över. Sen är frågan vad som finns därute och framförallt hur vi vill spela, det ska vara grunden i valet av tränare.

Filander har många lyft upp som en riktigt bra tränare men jag vet inte om jag är så förtjust i Oskarshamns spel. Visst det kan vara kul att titta på och de kan vinna med 8-4 för att sedan direkt förlora med 2-7

SIFFET Kul nu i efterhand att folk vill ha tillbaka Tagnes, så mycket galla som spyddes över honom från många 😂

Gardet Ni som har förtroende för Östman, vad ser ni i honom egentligen?

Leksands fyllo till tränare har ju utan att lyft fram några exempel fastställt att han är grym. Vad mer för bevis behöver du? 😉

Själv är jag av den åsikten att huruvida en tränare är “grym” eller ej fastställs av vad han lyckas få en spelatrupp att utföra som ett lag. Just där har han ju faktiskt inte så jäkla mycket att stoltsera med.

Tycker absolut att Östman hänger löst den här säsongen. Han har handplockat assisterande tränare, bestämt vilka spelare man ska förlänga med eller värva, haft god tid på sig att i lugn och ro få implementera sin “spelidé”. Det finns inga godtagbara ursäkter.

Den stora frågan är väl som sagt vad man kan plocka in istället. Det som är bra är att Östmans kontrakt går ut efter denna säsong. Så får han sparken i februari innebär det ingen större kostnad.

Ska man göra sig av med honom ännu tidigare, då krävs det att man isåfall har hittat en långsiktig lösning. En tränare man tror på, som kan bygga upp något stabilt och trovärdigt. Och just nu står väl inte högkompetenta tränare i kö för att ta över detta sjunkande skepp.