Idag tänkte jag öppna upp om backar, hur ser vi på detta? Alfie tog upp en del jag verkligen håller med om och det är spelskickligheten. Fanten och Hultström är värt ny Rahimi-Junland, Bäckman-Mange. Sedan känns det mer öppet. Hävelid kommer explodera tror jag om han får vara skadefri, dock precis som det också sagts ovan här så spelar han likt Bystedt svårt i vissa lägen. Detta kommer inte försvinna direkt pga ålder osv erfarenhet osv, där kommer den andra backen in, Nyberg fick testa med honom förra året men han var varken bra med Jeppe eller Hävelid. Jeppe var inte alls nöjd med sin sits förra året men att Hultström och Hävelid finns gör det svårt med mer istid även iår. Jag ställer upp:
Fantenberg-Hultström
Worge-Hävelid
Nyberg-Myrenberg
Aronsson-Jeppe
Sjöström utlånad men förläng gärna för ser en uppsida där över tid.
Jag har sagt tidigare att en frisk Mattias Bäckman är idealet här, eller samma typ av spelare, kliver in bredvid hävelid, spelar enkelt och som alltid har han gudomlig plusminus samt kan hjälpa Hävelid när det kör ihop sig, jag tror dock på paret Nyberg-Myrenberg, ska Nyberg vara kvar och vet att Östman gillar honom så ser jag möjligheter här, kollade en hel del Mora under säsongen som sagt och Myrenberg har ett bra register åt båda håll men byggde upp defensiven under säsongen som gick, bra storlek också samt god skridskoåkning. Det finns många exempel som går från Mora och blir ett fint utropstecken i SHL. Jag har svårare att hitta kemi bakom Fanten-Hulta men vi får se. Vågar Östman/Jakobs sära på dessa iår? De som får speltid i PP är som sagt innan Hulta i första endast och sedan hävelid och Fanten i andra. Boxplay spelar Fanten-Myrenberg, Worge-Jeppe och Nyberg-Hävelid för mig. Hur hade ni andra byggt?