Laguppställning 23/24
Tror också Greken ska in i PP2, ett tag var både Myrenberg och hävelid där och ett tag Rattie när hävan var i PP1. Vi får se men jag har svårt för Bystedt som puckförare. Tycker Läjjer ska få den rollen i PP2.
Det var intressant igår när man coachade lite o kastade om i kedjorna med bra resultat. Strandberg - Wagner - Russel fick ett fint flow och Leier fick lira högre upp i Hierakin, tycker han har sett fin ut efter skadan.
Kanske krattar man manegen för greken.
Ellie - Ljungh - Rattie bör få fortsätta, tung kedja att möta för motståndarna
Little - Bystedt - Greken, Testar vi greken här i en kedja med mycket fart eller blir det obalanserat? Leier?
Bouma - Ehn - Leier, Ehn ska spela center o är för mig den perfekta 3e centern.
Vi går mot 4a dugliga kedjor som alla kan producera snare än 1 superkedja
Jag tycker det är dags att sära på Elie - Ljung - Rattie, Ljung har tyvärr inte studsat tillbaka som vi kanske hade hoppats på och hela del kedjan bygger på att Elie hittar Rattie likt igår. Jag ser gärna att vi ställer upp såhär:
Greco - Elie - Rattie, den kedjan tycker jag ser intressant ut. Många är inne på att sätta in Greco med Bystedt och Little, men då känns det som att den kedjan blir lite väl offensiv.
Leier - Bystedt - Little, tycker likt många andra att Leier har sätt pigg ut efter hans skada. Jag tror att han har mer att få ut med bättre kedjekamrater. Ge han en chans med Bystedt och Little.
Russel - Ljung - Gallo, låt Russel och Ljung spela tillsammans igen. De har hittat varandra bra tidigare och med lite flyt kan vi få ut mer av båda om vi låter de spela tillsammans igen. Gallo är för mig den enda spelaren som inte kommer ha en tydlig roll, men han kan få gnugga i den här kedjan.
Bouma - Ehn - Strandberg, det här säger sig självt för mig. En kedja som har sett jobbig ut att möta, samtidigt som den har producerat mål framåt.
Det är ett jävla pussel de har att göra med. Men jag tror typ nyckeln är att sära på Ljung och Elie för att få mer djup på centersidan och för att förbereda sig på JVM där två av våra nuvarande centrar försvinner.
Du har rätt till din åsikt och det respekterar jag men de här kedjorna ovan visar att du och jag kommer nog aldrig ha samsyn på ishockey
98 Det är ett jävla pussel de har att göra med. Men jag tror typ nyckeln är att sära på Ljung och Elie för att få mer djup på centersidan
Håller med. Man behöver absolut inte göra något förhastat ännu.. Behåll samma kedjor även imorgon. Men rent långsiktigt ser jag hellre Elie som center bredvid Rattie och därmed Ljungh i en annan kedja.
Någon gång efter speluppehållet:
Little - Elie - Rattie
Bystedt - Ljungh - Greco
Leier - Ehn - Russell
Bouma - Strandberg - Gallo
Wagner, Costmar
Hade personligen givit Bystedt mer fria tyglar ute på kanten. Han är inte riktigt mogen för att i centerposition bära en toppkedja ännu. Ge honom Leo Carlsson-förutsättningar så tror jag på ett galet lyft.
- Redigerad
Östman får göra hur han vill men jag har två krav!
Gallo-Costmar just nu på läktaren! Speciellt Gallo!
Låta 18-61-39 vara intakt!
Gillade vad jag såg i tredje igår av 17-26-19 tillsammans.
Ellie-Ljungh-Rattie kostar ju nästan en miljon i månaden. Då tycker jag nog allt att man kan kräva mer produktion därifrån. Sära på dem och låt Ellie spela center. Ehn gör sig bättre som ytter tycker jag med sin riviga forcheck.
- Redigerad
MrNebbiolo Låta 18-61-39 vara intakt!
Eftersom laget har vunnit 7 av 9 matcher och åtminstone Rattie samt Elie öser in poäng, så visst..
Konstaterar bara att Ljungh bidrar med oerhört lite i den kedjan. Och centersidan blir svagare med Elie på en kant. Men jag tror det kommer visa sig allt mer framöver..
- Redigerad
Tror man gör det lite för lätt för sig om man förminskar Ljunghs betydelse för formationen. Två bra spelare har jättesvårt att prestera på den här nivån om den tredje inte kompletterar på ett bra vis. Ljungh får ett rätt tydligt defensivt ansvar här och är dessutom lagets bästa tekare. Elie och Rattie i all ära men det är formationen som fungerar bra här
Edit
Med det sagt vill jag absolut ha ut mer produktion av Ljungh.
- Redigerad
Helt enig med @Lukkinen här att det är just Ljungh som ger Elie och Rattie chansen att vara fria, han tar en annan roll där och väger upp kedjan både defensivt men tekar även helt ok för att ge polarna pucken. Jag tycker verkligen att det är hela kedjan som är bra och alla har olika roll. Ljungh är smart tycker jag där och Elie samt Rattie får härja runt som sagt. Ljunghs produktion kommer upp bara vi får till det i PP.
Strandberg som gör det bra i alla kedjor han spelar också har inte ens fått gå center, dessutom gör Wagner det jävligt bra som center tycker jag igår i sista. Jag tycker det finns annat på centersidan innan Elie ska in som jag ansåg försvann ur matcher mycket mer som center. Vilket han själv sa till corren också efter matchen mot Timrå att ytter ger honom mer lägen.
Inga dåliga krav du har. Kedjan med Ljungh, Rattie och Elie gjorde sin första match tillsammans mot Malmö den 5:e oktober. Sedan dess har Rattie öst in poäng i lika styrka, bäst i ligan under den tidsperioden, och Elie är inte långt efter.
Bild nedan: P/60 i lika styrka sedan 5:e oktober till dagens datum, filtrerat på minst 90 minuter speltid i lika styrka.
Jag tror man underskattar vad en center gör som tar mycket jobb man inte ser under en match eftersom det inte ger poäng eller skapar chanser. Minns att vi diskuterade samma runt Sjögren för många år sedan när han spelade med Arla och Hjalmarsson att han ”borde” göra fler poäng men han var istället länken som gjorde att de andra två kunde blomma. Upplever att Elie också blivit en brygga mellan Ljungh och Rattie eftersom de hade oerhört svårt i samma kedja förra året.
Håller med angående Ljunghs kedja, det är Elie som driver den med sin kraftfulla åkning, Ljungh känns mer som en alibi spelare ärligt talat i den linen som bara är där för utfyllnad just nu… hoppas det släpper för honom för tycker inte han var något vidare igår heller med mycket pucktapp & dåliga beslut
MrNebbiolo Ljunghs produktion kommer upp bara vi får till det i PP.
Kan vara så att PP’t är bedrövligt just pga att Ljungh förväntas styra det.
Mittzon Kedjan med Ljungh, Rattie och Elie gjorde sin första match tillsammans mot Malmö den 5:e oktober. Sedan dess har Rattie öst in poäng i lika styrka, bäst i ligan under den tidsperioden, och Elie är inte långt efter.
Det här gillar jag. Argument baserat på fakta och siffror. Svårt att säga emot egentligen. Frågan är väl hur mycket av detta som är Ljunghs förtjänst, kontra att Rattie och Elie helt enkelt är väldigt bra spelare som hittar varandra ute på isen.
Men jag hör vad ni säger. Jag tänker däremot förbli småskeptisk till Ljunghs insatser hittills, men han får jättegärna täppa till min feta trut.
Kan dock hålla med om att Ljungh borde gjort 3-4 poäng till vid detta antal matcher, det vore önskvärt. I spelet ser jag dock att det fungerar bättre än förra säsongen när ofta han var en belastning för sin kedja. Ska också sägas att han är i gott sällskap när det gäller bristande produktion för “topplirare”;
Klingberg, Carl - 17m - 4+1=5p
Rydahl, Gustav - 16m - 2+3=5p
Brännström, Isac - 14m - 1+4=5p
Händemark, Fredrik - 16m - 0+7=7p
Oksanen, Ahti - 15m - 3+5=8p
Zackrisson, Patrik - 14m - 2+2=4p
Omark, Linus - 15m - 1+4=5p
Connolly, Jack - 15m - 0+4=4p
Ryfors, Simon - 15m - 1+3=4p
Lindholm, Pär - 14m - 0+1=1p
Lander, Anton - 16m - 1+5=6p