Sanny och Svensson snackar mycket om Linköping i dagens podd, och vill se följande uppställning om jag inte misstolkar det helt:
Elie-Ljungh-Rattie
Little-Bystedt-Greco
Bouma-Strandberg-Russell
Gallo-Ehn-Leier

Wagner, Costmar

HNez

Precis så jag tolkar det också gällande uppställningen.

P22 Ja många var skeptisk mot Kreu som skulle hit. Kul att Kreu visar att han håller måttet.

Jag erkänner mig skyldig, jag var skeptisk. Men jag har fått äta upp mina ord

exile82

Jag gillade rekryteringen av Kreu redan från början och det var en del av mitt första inlägg i maj. Gillar hur vi skapat en väldigt diversifierad backsida och dessutom att Jeppe-Myrenbergs underbara spel ihop också skickat Nyberg rakt upp på läktaren när bästa laget spelar.

MrNebbiolo ska erkänna att jag inte hade koll på hans utveckling. Klart att han utvecklas under 2 år, men jag trodde att vi mer eller mindre skulle få hem den Kreü som lämnade Cluben, och då vet i fan om det hade varit lika bra. Pojken har utvecklats!!!

alfie

Med tanke på hur du lät inför säsongstarten så kan det väl inte vara någon som inte har överträffat dina förväntningar?

HNez Exakt samma formationer jag har målat upp i mitt huvud. Det kan bli riktigt bra🤌

alfie Russell, Ljungh, Leier, Hulta, Fanten, Bystedt och Ehn finns det sparkapital i, helt klart. Dem har några nivåer till och kunna höja sig till. Dem har gjort det okej, men dem kan göra det mycket bättre. Ljungh, Hulta och Fanten måste höja sig i framförallt Powerplay.

• Nils svarade på detta.
          • Nils gillar detta

Lejon-Fantasten Det kommer, det kommer.

Det är en lång säsong och våra spelare ska vara på topp till våren.

Att ta till en gammal klyscha: Det är i den sista matchen som det gäller att vinna.

Nils Att ta till en gammal klyscha: Det är i den sista matchen som det gäller att vinna.

Hjälper dock föga om man har förlorat de 51 föregående 😉 rent generellt alltså.

• Nils svarade på detta.
              • Nils gillar detta

Nils Ja.. Ett powerplay byggs inte över en natt, så mycket riktigt, det kommer. Förra säsongen tog det tid innan vi till slut blev 1:a i pp-tabellen. Och vi har kvar de spelarna som lyckades göra vårt pp så effektivt, plus några nya spelare som kommer kunna vara med och bygga vårt pp till ett farligt vapen..

Men jag blir frustrerad över att man inte använt Elie och Bouma mer i pp än vad man gjort. Dem borde vara givna i varsin pp-formation-för att ta skitgörat framför mål och styra in skott/skymma målvakt-/peta in returer.

Sillen Hjälper dock föga om man har förlorat de 51 föregående 😉 rent generellt alltså.

Helt Rätt !!!

Lejon-Fantasten Men jag blir frustrerad över att man inte använt Elie och Bouma mer i pp än vad man gjort. Dem borde vara givna i varsin pp-formation-för att ta skitgörat framför mål och styra in skott/skymma målvakt-/peta in returer.

O ja Elie och Bouma borde vara givna i varsin PP uppställning, där har vi några rejäla bitar som kan skymma och näta på returerna. Sedan kommer ju Greco som också borde vara i en PP uppställning, han kan näta varhelst över zonen. Vi behöver bara en back var som point och gard i uppställningarna. Så nog ser det ljust ut efter uppehållet när Greco anländer.

Läste precis i corren att PP1 återigen är

Hulta, Ljungh, Rattie, Little, Russell dock är andra

Fanten, Leier, Bystedt, Elie, Bouma.

Hade gärna tagit bort Fanten mot Hävelid men gillar PP2, dags för PP1 att skärpa sig ordentligt nu. Hur många chanser ska den uppställningen få?

Dock helt rätt att Gallo är borta, han har inget i ett PP att göra.

MrNebbiolo Kan inte annat än och hålla med. Hade visserligen sett att Elie eller Bouma går in i första pp1-formationen istället för att ha Russell där, och sedan att Hävelid får chansen i pp2-formationen istället för Fantenberg, som du är inne på.

MrNebbiolo PP2 är lite skum.. Inga rightare. Tar bort en stor del av hotet från vänsterkanten eftersom det inte kan komma direktskott därifrån vilket gör att motståndarns BP kan vikta mot och var kompakta mot högersidan mer. Hade gärna sett en rightare för att tvinga boxen att öppna upp sig mer eftersom de måste ligga tightare på skytten där (t ex Hävelid).

Men kanske är tanken att Greco ska in där sen..

MrNebbiolo jag föredrar PP2 som PP1 iallafall i början. Där ser jag mer tyngd och mer rak på mål än PP1 som är lite för mycket finlirare. Sedan ska inte PP1 ta för mycket tid. Dom tar alldeles för mycket tid så PP2 får knappt tid och hinner knappt få ordning på spelet ibland.