Hittade ingen tråd om NHL, skapar en men helt ok att ta bort om det redan finns.

• 98 gillar detta

Jag följer enbart Erik Karlsson och Elias Pettersson. Hur det går för lagen skiter jag i.

Vore helt sick om båda lyckas spränga 100-poängsvallen.

Karlsson har fortfarande 3 matcher på sig tror jag. Hoppas han lyckas trots att Sharks är så fruktansvärt uddlösa, 1-6 mot Edmonton, slut i detta nu.

Vilken jävla monstersäsong Ullmark och Bruins gör. Mycket fin möjlighet för honom att bli första svenska målvakten att få lyfta Lord Stanley.

Vilket lag håller ni på i NHL och varför?

East Den personliga länken till Vrana finns alltid där så nu håller jag ett extra öga på St. Louis, annars är det nog Edmonton och McDavid jag hoppas och håller på. Är riktigt svag för teknisk talang.

Med tanke på teknisk talang så har en annan Connor precis gjort sin 19:e poäng på sex slutspelsmatcher WHL, hans 162:a poäng på 63 matcher totalt. Undra hur bra Bedard kan bli.

Florida Panthers! och anledningen är att Forsling spelar där. Jag hade också förr ett öga på Chicago Blackhawks då han spelade där. Samma sak när Mange spelade i både Chicago och Florida men det var ju några år sedan.

Dessutom är Florida Panthers ett perfekt lag för en LHC supporter att hålla på, för på samma sätt som att inga journalister bryr sig om LHC så verkar inga (svenska) journalister bry sig om Florida Panthers. Så man känner igen sig på det sättet att man känner sig motarbetad hela tiden.

East Columbus Blue Jackets.

Jag o polarn satt ner förra året och gick igenom alla NHL lag då vi kände att det var dags att heja på ett lag nu.

Alla brickor föll på Blå-jackorna.

Precis som oss har de inte vunnit ett skit, de är fortfarande i en rebuild, (med extra bra chans att få Bedard!) Har samma färger som oss, inga journalister bryr sig om det laget.

En perfekt match made in heaven!

Rex kul, för det är ett lag som inte ”alla” håller på. Var inte dom i Sverige och spelade under Global series? Minns dom framförallt när dom hade Rick Nash, vilken spelare. Bedard vore verkligen något och de har också Gaudreau på längre kontrakt.

• Rex gillar detta

East

Colorado Avalanche.

Man kan tro att det är för Foppa spelade där när jag var liten men faktum är att det är pga Landeskog (och för att de har rätt snygga färger iom det vinröda tröjorna).
      Tyckte det var imponerande att en svensk runt min egen ålder gick och blev kapten för ett NHL lag i så ung ålder.

• East svarade på detta.
      • East gillar detta

Mosvaka du kommer att gilla Avs ännu mer när du går tillbaka och ser serierna mot Detroit, kanske redan gjort det? All respekt till Landeskog men laget de hade med Foppa och vilka profiler. Sakic, Hejduk, Roy och Foote!

@East Valde alltid Florida Panthers i NHL spelen innan Elitserien fanns där. För lossades att de var LHC i min barnhjärna. Så det fastnade och alltid hejat på dem sen dess. Bara en bonus att få se Forsling där nu vilket är en av mina favoritspelare sen han kom upp i LHC.

Sen tycker jag att det roliga med NHL är att det finns spelare i alla lag som är roliga att kolla på. Så funkar alltid att slå på en match och glo på.

East
          Jag har kikat på delar från serierna mot Detroit där, de hade ett sådant sinnessjukt lag de tidiga åren med Foppa.

• East svarade på detta.

Mosvaka verkligen. Det laget som Colorado hade då och för den delen även Detroit var otroligt stjärnspäckade, med dagens lönetak är det inte längre möjligt.

Jag gillar hur det är idag och det ger en möjlighet till de allra flesta lag. Goda exempel är Pittsburgh och Chicago och hur de med bra draftval lyfte Stanley Cup under flera år. Sen finns det dåliga exempel som Edmonton, tror att de fick välja först 3 år i rad och även om de lyckats med McDavid så har de inte varit i närheten av en Stanley Cup. Inget ont om Adam Larsson men han måste ingått i tidernas blåsning när dom släppte Taylor Hall.

Frågan är om Toronto nu kan gå hela vägen?

Ottawa Senators, spelaren på profilbilden var anledningen back in the days. Fy satan vilka high light reels Spezza la upp i sin prime.

Annars mycket som Cluben, finalförlust på cvt och numera fast förankrat bottenlag. Sport och lidande ska uppenbarligen gå hand i hand!

• East svarade på detta.

Solo hur ser framtiden ut med draftval?

fan märker jag svarar på allas inlägg här, som om jag vore någon moderator 😂😂

Fastnade för Chicago Blackhawks under 90-talet och minns att jag skrev brev och skickade efter spelarkort med autografer på posten. Sen tog den kärleken slut och det blev Colorado som för många andra, smyckade pojkrummet med planscher och tidningsurklipp.

Nu handlar det mer om att följa spelare i olika lag eller organisationer med någon typ av spännande framtid.  Just nu känns Buffalo lite ”roliga” till exempel efter sin långa ökenvandring.

Har nog bara plats för ett hockeylag i hjärtat 😊

East

Följer inte Ottawa i närheten av samma mån som Cluben, men i och med att man legat i botten ett tag har man fått en fin pool av yngre spelare. Saknas väl dock en riktig franchise spets, men med spelare som Stützle, Tkachuk, DeBrincat och Chabot bör man i vart fall spela slutspel inom kort.