Kallzon Fint! Men också mer förståligt nu. Man trodde ju efter förra säsongen att hans karriär typ var över och han tog typ ett minimikontrakt hos Florida. Vips så var han Stanley Cup-mästare och har skrivit på för fyra år i Toronto med 40 mille per år.

alfie De kanske kan plocka ut lite reservdelar från Thoresen, Dicken, Klasen och grabbarna och montera ihop ett helt knä så någon av de kan spela iaf..?

Lite så.

Jag tycker det är kul att de värvar profiler för intressets skull. Men åldersstrukturen i laget börjar se komisk ut nu. 🙂

Kjeppkinesen har du inte hört? Dif ska spela i Hockeyallsvenskan Veterans nästa år. Nystartad liga med bl.a Pantern, Västervik och Oskarshamn!

6 dagar senare

Tingsryd fortsätter värva för pengar dom inte har, dom saknade ju 1 miljon nyligen, blir vansinnig när jag läser artikeln i Hockeynews…..😡

Swedinho My bad, nästan samma logotype på bröstet, du har rätt men lika jävla illa ändå…..

10 dagar senare

ananas
        Hästen har jag inte mycket för, de (Hästen) kan gärna harva i 2:a divisionen och ta ett varv ner i division 3. Men rubriken i sig, är inte annat än respektlös, skulle HockeyNews skriva sådär om någon av våra LHC-legender.. Då hade jag sagt upp prenumerationen hos de omgående-och bojkottat de föralltid.

En legend har gått ur tiden, vila i frid!

Lejon-Fantasten de (Hästen) kan gärna harva i 2:a divisionen och ta ett varv ner i division 3

Mycket roligare att möta dem och piska dem hårt. Men din syn så är det ju allra bäst om SHL består av LHC och 13 andra anonyma norrlands-lag.

ananas Jag må avsky hästen något enormt men efter att jag hamnade i en roll med större insikt kring hockeyn i Östergötlands distrikt tror jag att det vore bra för hockeyn i Östergötland om Hästen kan få ordning på grejerna, klättra i serierna och få fler ungdomar att börja spela hockey.

Antalet spelare i Östergötland är under all kritik tyvärr både på pojk och flick sidan….

LaumannBingo Vilar en förbannelse över det där laget så det är nog bara att glömma, i den mån de tillfälligt skulle komma upp sig så skulle de ändå bara motarbeta Stora Stolta… Vi får hoppas på Mjölby, Motala och Nyköping vad gäller ungdomshockeyn..

“Hästen skyr jag som Pesten”

jg Håller inte alls med om att det skulle motarbeta. Det skulle säkerligen på sikt få fler ungdomar i Östergötland att spela hockey och med det ta fram fler potentiella prospect för LHC i framtiden.

På ungdomssidan tror jag att LHC skulle behöva lite konkurrens, senaste åren har man varit fat and happy och tagit för givet att ungdomar vill börja spela vilket inte är fallet

Nyköping tillhör dock inte Östergötland så hur det går för dom kvittar för mig i det här fallet

• jg svarade på detta.