NimaVonSlätta muslim supportrar, de delar ju trots allt samma kvinnosyn.

Based kvinnosyn inom islam dock. Är det någon religion jag skulle kunna konvertera till, så är det islam. Men sen är jag ju också feminist och vi feminister älskar islam.

Verkar som att Brynäs kommer få ett jäkla lag nästa år. Känns som att Malmö lär ryka va?

Känner en som var med på Vita Hästens senaste årsmöte pga att hans son spelat I juniorerna där. Han sa att 80% av mötestiden gick ut på hur och när Hästen kommer gå förbi LHC och bli störst i Östergötland. Det var första o sista gången han gick på deras möte. Snacka om att sitta på rosa moln när dom nyligen gick i Konkurs för 2a gången. 😂🤡

Ja de är pantade på andra sidan av kanalen snacka om att de har mindevärdes komplex angående LHC. Kommer ihåg när grabben spelade i cluben å då speciellt i de yngre årskullarna, de kunde komma med ett par 3 st spelare som var 1 eller 2 år äldre bara för att de skulle vinna över cluben. Näe jag ger inget för den där skitklubben å nu har de den vajande majskolven som skall styra upp skutan. En utav de sämsta målvakterna vi haft i cluben är han. Han har ju misslyckats en gång tidigare i pesten å han lär ju inte lyckats nu eller.

QPR Kommer ihåg när grabben spelade i cluben å då speciellt i de yngre årskullarna, de kunde komma med ett par 3 st spelare som var 1 eller 2 år äldre bara för att de skulle vinna över cluben

Det är exakt likadant nu…. ”Vinna till varje pris” är deras devis. Fuska, skada eller på annat sätt vinna. Skit i spelet, kör över motståndarna med föräldrar på läktaren och coacher i båset som skriker av glädje när huvud och bentacklingar utdelas. En riktig skitförening.

Oskarshamn kommer spela 36 av 56 matcher mot andra Småländska lag i HA, riktigt korta bortaresor ungefär som att lira nere i Schweiz rent avståndsmässigt. Dom kan oftast sova hemma alltså……..

Hotspurs
      Ja.. Lägg därtill den SHL fallskärm som de får med sig ner till Hockeyallsvenskan.

Men jag tror att Björklöven kommer vara med och utmana rejält. De har tidigare gjort klart med Marcus ‘lilliz’ Nilsson, och nu senast i raden med Fredrik Forsberg, som ett komplement för målskyttet till Lilliz, så det kan mycket väl bli en av Hockeyallsvenskans vassaste kedjor. Och det är jävligt skönt, för jag vill då inte ha upp Oskarshamn i första taget (helst aldrig igen). Det blir också intressant att se hur Björklövens försvar kommer lyfta med Rahimi som ny back coach för de, samt att de ska ha gjort klart med Leksands f.d headcoach, Björn Hellkvist, nu också. Så de lär bli och räkna med i Hockeyallsvenskans slutspel nästa år.

6 dagar senare

Lejon-Fantasten Lägg därtill den SHL fallskärm som de får med sig ner till Hockeyallsvenskan.

Den har känts allt för generös på senare år. IKO gör nog rätt i att tänka mer långsiktigt och inte gå all in första året likt hv/dif/bif gjorde. Blir en svårtippad säsong. Spännande nysatsning av IFB som du nämner.

Östersund för Videll?

Kolle42 Det ska ju vara klart enligt Madhawk, Vidells fru kommer därifrån tydligen.

11 dagar senare
          10 dagar senare

– Jag har vänt och vridit på alla parametrar de senaste veckorna men slutsatsen har hela tiden blivit att jag inte har drivet, kvalitén eller passionen att fortsätta som spelare i AIK. Jag har också de senaste åren känt en stor lust och att vilja vara mer närvarande hos mina döttrar och min fru, säger Gynge till AIK:s hemsida.

https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/richard-gynge-lamnar-aik/

Vad är det senaste om Maione?

12 dagar senare

Därför kan DIF värva trots ekonomiska problem

“Jag hör att det blir ett rejält minusresultat för Djurgården. Samtidigt köper klubben ut spelare och värvar dyra stjärnor på löpande band. Hur det går ihop? Enligt mina uppgifter har sportsligt ansvarige Niklas Wikegård fått en öronmärkt kassa från externa finansiärer för att kunna bygga om och förändra – precis som utlovat när han skrev på. Sponsorer och penningsstarka personer runt klubben har gillat hans handlingskraft och vision för DIF och är därför öppna för att vara med och bidra ekonomiskt. Det har till exempel gjort att man kunnat sajna både Tyler Kelleher och Colby Sissons som är väldigt dyra med allsvenska mått.” - Hockeynews

Djiffen blir att räkna med nästa säsong. Verkar vara ett jävla drag nu efter Wikens intåg.

”Södertälje uppges göra en miljonförlust - och nu avslöjar LT att man inte klarar elitlicensen utan tvingas ansöka om dispens för att få spela i HockeyAllsvenskan nästa säsong.
          – Tyvärr så kommer vi att uppvisa en förlust för 23/24 vilket också innebär att vi inte når upp till det efterfrågade egna kapitalet, skriver SSK:s ordförande Peter Onstrand i en kommentar till tidningen.”

https://hockeysverige.se/2024/06/04/sodertaljes-kris-missar-kravet-for-elitlicens

Blev det någon ekonomisk kompensation efter att Skansens apor varit på besök och man tvingades fullfölja utan publik?

20 dagar senare

Kallzon Ganska stor skillnad här i byn (Västervik) jämfört med förra året när alla var nöjda över att ha räddats kvar. Alla har ställt in sig på Ettan, årsmötet häromdagen var skrämmande hetsigt över hur man stadgevidrigt valt att gå in med pengar för att rädda klubben samt hur man värderat vissa kommande intäktsmöjligheter för att gå runt och det blir inte direkt billigare att bedriva verksamhet på HA-nivå. Folk verkar hellre vilja vara ett vinnande lag i ettan än ett bottenlag i HA helt enkelt. Man har i alla fall resonerat klokt om att man inte skulle tacka ja om man inte har partners, kommunen och supportrar med sig i det.

5 dagar senare

Ekman-Larsson slänger in 1,5 miljoner kr till Tingsryd så nu är det nog fixat för kommande säsong