Kjeppkinesen Mmm integrationen går sådär i Sverige ……. Japp bästa Pizzerian finns ändå ett tiotal. TAIF vann 😀🤩. 6-7 spelare har lirat i LHC Jr-lag.

Hotspurs

Ja du ser mycket Tranås här inne själv bodde jag de första 5 åren på Torpgatan 3 ängaryd där var fotbollen, bandyn å hockeyn placerade och allt utomhus förstås. Sedan blev det fabriksgatan 3 nere vid hamnen innan man flyttade till LKPG. Självklart var jag med på matcherna i Bredstorp Hallen när Cluben spelade där. Har inte varit i Bredstorp sedan förrförra säsongen när grabben 07:a spelade träningsmatch emot AIF nu är han i Kalmar j18. Apropå Kalmar de hade ingen chans idag borta emot Karlskoga. En Jismyr (är ju ett bandy släkte i Tranås) har kommit in på hg i LKPG såg honom när grabben spelade emot AIF han var riktigt bra redan då. Skönt att han valde oss och inte Jerusalem.

QPR Ja du ser mycket Tranås här inne själv bodde jag de första 5 åren på Torpgatan 3 ängaryd där var fotbollen,

Vilka år bodde du där?

• QPR svarade på detta.

QPR Kul, har järnkoll på adresserna du skriver. Stiga Arena är fräsch för o vara från 1978, tar in 2000 men då är det knökat. Japp Jismyr är bandy, men kul att han valde HG i Linköping, en riktig talang.

Kjeppkinesen

Ja ni pojkar, ni var inte födda då skulle jag tro flyttade ifrån Tranås 1970 spelade fotboll i A-pojk i AIF, hockey, bandy skulle ha fortsatt med bandy enligt en allsvensk tränare du kan bli hur bra som helst sa han. Jaja, det blev fotboll aktivt till 34 års ålder. Pendlade sedan mellan LKPG till Tranås i 34 år på grund av jobb i Tranås.

QPR

Nej, det stämmer. Då ligger du någon generation före mig.

Alltid lika kul att bonda med skribenter på forat! Tack för det!

QPR Jag ligger nog mittemellan dig o Kjeppis i ålder. 🙂💙🤍❤️

sorsek Är det någon som är sugen på att lyssna på en riktigt dålig hockeypublik?

Slå på Karlskoga-Kalmar. Bara ett tips i all välmening

Gnällig publik eller trumman du syftar på?

QPR En Jismyr (är ju ett bandy släkte i Tranås) har kommit in på hg i LKPG såg honom när grabben spelade emot AIF han var riktigt bra redan då.

Bofors verkar vinna. Valen kommer snart göras i TV4-play!

Jag var I Ljungby igår för att titta på grabben sin vana trogen så gör han mål emot dem vinst med 6-1. De har fått en ny hall i Ljungby å den är fräsch å fin men i jämte ligger gamla å sunkiga Sunnebohov. Där hände det mycket förr i tiden hål i trumma, Söderström åker ut för spearing, med mera. Å så inte och förglömma Sveriges oätligaste korv det gick inte bara å få ner. Ny match imorgon emot troja men då i Kalmar.

Kvartsfinalerna

Match 1: Brynäs - Nybro sön 17 mars 15:00

Match 2: Brynäs - Nybro tis 19 mars 19:00

Match 3: Nybro - Brynäs tors 21 mars 19:00

Match 4: Nybro - Brynäs lör 23 mars 18:30

Match 5* Brynäs - Nybro mån 25 mars 19:00

Match 6* Nybro - Brynäs ons 27 mars 19:00

Match 7* Brynäs - Nybro fre 29 mars 18:30

---—————————————————————–

Match 1: AIK - Mora lör 16 mars 18:30

Match 2: AIK - Mora tis 19 mars 19:00

Match 3: Mora - AIK tors 21 mars 19:00

Match 4: Mora - AIK lör 23 mars 18:30

Match 5* AIK - Mora mån 25 mars 19:00

Match 6* Mora - AIK ons 27 mars 19:00

Match 7* AIK - Mora fre 29 mars 18:30

Match 1: Södertälje - Karlskoga mån 18 mars 19:00

Match 2: Södertälje - Karlskoga ons 20 mars 19:00

Match 3: Karlskoga - Södertälje fre 22 mars 19:00

Match 4: Karlskoga - Södertälje sön 24 mars 18:30

Match 5* Södertälje - Karlskoga tis 26 mars 19:00

Match 6* Karlskoga - Södertälje tors 28 mars 19:00

Match 7* Södertälje - Karlskoga lör 30 mars 18:30

1: Djurgården - Björklöven mån 18 mars 19:00

2: Djurgården - Björklöven ons 20 mars 19:00

3: Björklöven - Djurgården fre 22 mars 19:00

4: Björklöven - Djurgården sön 24 mars 18:30

5* Djurgården - Björklöven tis 26 mars 19:00

6* Björklöven - Djurgården tors 28 mars 19:00

7* Djurgården - Björklöven lör 30 mars 18:30

Ståplats i Brynäs sjunger att de ska ta tre poäng. Har de missat att det är slutspel?