Play in

MÅNDAG 11 MARS
19:00  Kalmar - Karlskoga  (Match 1)
19:00  Almtuna - Nybro  (Match 1)

ONSDAG 13 MARS
19:00  Karlskoga - Kalmar  (Match 2)
19:00  Nybro - Almtuna  (Match 2)

TORSDAG 14 MARS
19:00  Karlskoga - Kalmar  (Ev match 3)
19:00  Nybro - Almtuna  (Ev match 3)

Kallzon

Jag var i Hatstore Arena igår men både j18 och j20 fick spela i b-hallen tack vare att de har nyligen bytt is reklamen inför slutspel. Nu bar det sig inte bättre en att brand larmet gick ett par gånger under j18 matchen med påföljd att det inte fick fram vatten till spolning av isen. Var något fel på ett sprinkler system (de fick stänga av vatten försörjningen till hallarna)som sprutade ut varm ånga å det var ej fixat efter j18 matchen. Bara hoppas de hinner fixa det så att de får upp en bra is över den ny lagda reklamen i A-hallen så att det inte blir som hos oss för ett antal år sedan. Isen spricker reklamen kommer fram å matchen blir uppskjuten.

Oj, Västervik leder med 2-0. Trodde de skulle få det tufft. Deras ekonomi är åt helvete så finns en risk att Östersund blir kvar i HA oavsett hur det går i matchserien.

Barry_Carlisle Enbart rättvist att Västervik ryker men med tanke på att 40 lag slåss om en plats i HA ser jag hellre att båda ryker och två från Divison 1 går upp. Men det är en annan diskussion

Känns väl som Pajen kommer välja Mora(5) istället för IFB(6) till kvartsfinalen? Löven har slutspelsrutin och högstanivån, blir även kortare resor.

Kolle42

Ja, garanterat. Tror Björklöven blir farliga, de är väldigt bra mot topplagen. Deras problem har varit att de förlorat mot Kalmar, Nybro osv. Mora lever mycket på sin målvakt

Skanefrippe

Tänk om AIK går upp och HV åker ur. Då blir det tufft nästa år att gå upp. Hv, Brynäs och Djurgården. Dessutom ett gäng halvbra lag typ SSK och Björklöven

Stople in Tänk om AIK går upp och HV åker ur.

Tror inte SHL kommer acceptera ett HA med 4-5 SHL-bördiga lag. Åker HV ur igen så kommer man utöka SHL med minst två lag efter säsongen 26/27. Det är min bestämda övertygelse.

Är det någon som är sugen på att lyssna på en riktigt dålig hockeypublik?

Slå på Karlskoga-Kalmar. Bara ett tips i all välmening

Hotspurs

Yes. Lite så är det ju.

Är du inte uppe i Stiga Arena idag? Det är väl avgörande matchen ikväll? 2-2 står det just nu.

Vad tar TAIF i inträde nu förresten?

Kjeppkinesen Nej hoppar idag, hoppas på Semi då blir det nån mer match. Jag spelade ungdoms hockey i TAIF i början på 80-talet, på den tiden var WL ökända i Tranås. Är från Tranås bor i Linköping sedan 30 år, hybridjobbar (Rsebranschen) i Tranås/Lambohov. Dom tar 100 kr på ståplats, kul tillfälle att träffa gamla kompisar.

Hotspurs

Snyggt! 100 kr var det jag hade för mig. Lite konstigt att vi tar lika mycket i ett SM-slutspel som TAIF tar i serielunken. Jag förstår att man var lite osäkra på intresset etc, men nästa år behöver man se över detta.

Utan att outa mig för mycket eftersom vissa inom WL tydligen är ute efter mig, så kan man väl säga att jag också kan mina vägar omkring Tranås. Kan dessutom eventuellt ha lirat ishockey i Bredstorpshallen när man var liten. Förlorade eventuellt också oskulden till Sveriges första och enda självmordsbombares lillasyster bakom en nerbajsad bajamaja på Furiafestivalen 2006 i Tranås.

Staden ligger således mig mycket varmt om hjärtat.

Kjeppkinesen Ha ha ha tippar att du är runt 15 år yngre än mig, men jag har koll på självmordsbombaren o även festivalen. Kompisen höll på att bli offer för bomben btw var 200 meter ifrån när det smällde. Ingen bra reklam från Tranås tror du folk i Linkan påmint mig ?…..

Hotspurs Ha ha ha tippar att du är runt 15 år yngre än mig, men jag har koll på självmordsbombaren o även festivalen. Kompisen höll på att bli offer för bomben btw var 200 meter ifrån när det smällde. Ingen bra reklam från Tranås tror du folk i Linkan påmint mig ?…..

Taimour satte ju Tranås på kartan! Man borde resa en staty av honom utanför Pizzeria Hawaii, som ändå får anses som Sveriges bästa pizzeria.

Såg fram emot säsongens första förlängning men så avgör Östersund med 42 sekunder kvar av tredje……..