Hotspurs
Ja.. Lägg därtill den SHL fallskärm som de får med sig ner till Hockeyallsvenskan.

Men jag tror att Björklöven kommer vara med och utmana rejält. De har tidigare gjort klart med Marcus ‘lilliz’ Nilsson, och nu senast i raden med Fredrik Forsberg, som ett komplement för målskyttet till Lilliz, så det kan mycket väl bli en av Hockeyallsvenskans vassaste kedjor. Och det är jävligt skönt, för jag vill då inte ha upp Oskarshamn i första taget (helst aldrig igen). Det blir också intressant att se hur Björklövens försvar kommer lyfta med Rahimi som ny back coach för de, samt att de ska ha gjort klart med Leksands f.d headcoach, Björn Hellkvist, nu också. Så de lär bli och räkna med i Hockeyallsvenskans slutspel nästa år.

6 dagar senare

Lejon-Fantasten Lägg därtill den SHL fallskärm som de får med sig ner till Hockeyallsvenskan.

Den har känts allt för generös på senare år. IKO gör nog rätt i att tänka mer långsiktigt och inte gå all in första året likt hv/dif/bif gjorde. Blir en svårtippad säsong. Spännande nysatsning av IFB som du nämner.

Östersund för Videll?

Kolle42 Det ska ju vara klart enligt Madhawk, Vidells fru kommer därifrån tydligen.

11 dagar senare
      10 dagar senare

– Jag har vänt och vridit på alla parametrar de senaste veckorna men slutsatsen har hela tiden blivit att jag inte har drivet, kvalitén eller passionen att fortsätta som spelare i AIK. Jag har också de senaste åren känt en stor lust och att vilja vara mer närvarande hos mina döttrar och min fru, säger Gynge till AIK:s hemsida.

https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/richard-gynge-lamnar-aik/

Vad är det senaste om Maione?

12 dagar senare

Därför kan DIF värva trots ekonomiska problem

“Jag hör att det blir ett rejält minusresultat för Djurgården. Samtidigt köper klubben ut spelare och värvar dyra stjärnor på löpande band. Hur det går ihop? Enligt mina uppgifter har sportsligt ansvarige Niklas Wikegård fått en öronmärkt kassa från externa finansiärer för att kunna bygga om och förändra – precis som utlovat när han skrev på. Sponsorer och penningsstarka personer runt klubben har gillat hans handlingskraft och vision för DIF och är därför öppna för att vara med och bidra ekonomiskt. Det har till exempel gjort att man kunnat sajna både Tyler Kelleher och Colby Sissons som är väldigt dyra med allsvenska mått.” - Hockeynews

Djiffen blir att räkna med nästa säsong. Verkar vara ett jävla drag nu efter Wikens intåg.

”Södertälje uppges göra en miljonförlust - och nu avslöjar LT att man inte klarar elitlicensen utan tvingas ansöka om dispens för att få spela i HockeyAllsvenskan nästa säsong.
      – Tyvärr så kommer vi att uppvisa en förlust för 23/24 vilket också innebär att vi inte når upp till det efterfrågade egna kapitalet, skriver SSK:s ordförande Peter Onstrand i en kommentar till tidningen.”

https://hockeysverige.se/2024/06/04/sodertaljes-kris-missar-kravet-for-elitlicens

Blev det någon ekonomisk kompensation efter att Skansens apor varit på besök och man tvingades fullfölja utan publik?

20 dagar senare

Kallzon Ganska stor skillnad här i byn (Västervik) jämfört med förra året när alla var nöjda över att ha räddats kvar. Alla har ställt in sig på Ettan, årsmötet häromdagen var skrämmande hetsigt över hur man stadgevidrigt valt att gå in med pengar för att rädda klubben samt hur man värderat vissa kommande intäktsmöjligheter för att gå runt och det blir inte direkt billigare att bedriva verksamhet på HA-nivå. Folk verkar hellre vilja vara ett vinnande lag i ettan än ett bottenlag i HA helt enkelt. Man har i alla fall resonerat klokt om att man inte skulle tacka ja om man inte har partners, kommunen och supportrar med sig i det.

5 dagar senare

Ekman-Larsson slänger in 1,5 miljoner kr till Tingsryd så nu är det nog fixat för kommande säsong

Kallzon Fint! Men också mer förståligt nu. Man trodde ju efter förra säsongen att hans karriär typ var över och han tog typ ett minimikontrakt hos Florida. Vips så var han Stanley Cup-mästare och har skrivit på för fyra år i Toronto med 40 mille per år.

alfie De kanske kan plocka ut lite reservdelar från Thoresen, Dicken, Klasen och grabbarna och montera ihop ett helt knä så någon av de kan spela iaf..?

Lite så.

Jag tycker det är kul att de värvar profiler för intressets skull. Men åldersstrukturen i laget börjar se komisk ut nu. 🙂

Kjeppkinesen har du inte hört? Dif ska spela i Hockeyallsvenskan Veterans nästa år. Nystartad liga med bl.a Pantern, Västervik och Oskarshamn!