Nils
En stor del i det hela som jag anser att du glömmer här Nils är att vi den här säsongen har tre spelare i truppen som ligger på runt 40 000 i månaden men där både Myren och Bystedt bär stora roller och under säsongen även Hävelid kommer bli bättre. Det är 120 000 kr för tre från och till bärande spelare. Dessa tre tjänar alltså mindre än Gallo som ligger på 130 000. Jag struntar fullständigt i vilken åsikt du har beträffande vad jag uttrycker runt lön och respekterar att du har rätt till din åsikt. Om vi dock ska fortsätta och lägga in att Wagner just nu också varit ljusår bättre än Gallo då kan du lägga på 40 000 kr till. För mig är det 80/20 till vår nackdel att dessa inte stannar nästa år förutom Myrenberg. Då ska vi bygga ett nytt lag där vår andrecenter, fjärdecenter, plus en back ska ersättas med 120 000 i månaden. Fortsätter Myren som nu också är risken stor att Boston också signat eftersom de har strul med lönetaket. Då är det fyra spelare varav tre direkt ordinarie minst kanske fyra när vi summerar som ska ersättas på 160 000 i månaden. Den kalkylen får inte du heller ihop även om du är hur positiv som helst Nils. Det är företagsekonomi på grundskolenivå med plus och minus. Om nu Myren ska stanna, då kommer givetvis han och hans agent kräva en topp fyra roll, speltid i boxplay och även kanske powerplay om ett NHL-äventyr ska sättas på paus, då står du där igen med Fanten, Hulta, Worge och Myren säger vi. Var får du in Jeppe, Gallo, Nyberg och Strandberg då? Betänkas ska också att samtliga av dessa har inte direkt tjänat storkovan i sina karriärer så halverad lön för att stanna i vår underbara gruppdynamik tror jag Max man har en spelare per trupp som tar, det är så business funkar.
Då ska du alltså få in fyra ordinarie spelare på totalt 160 000 i månaden när snittlönen är 130 000 i SHL och kommer öka när tv-avtalet ökar. Då ska också betänkas att en allsvensk spelare som är skicklig ligger på mellan 70-120 om du ska värva och en okänd på runt 50. Då ska du dessutom träffa ordentligt rätt med tanke på skickligheten på våra egna grabbar som spelar för 40 idag. Hur lyckas du förlänga med alla och ändå ersätta dessa tre eller fyra som sticker vilket även du måste förstå är troligt Nils eftersom grabbarna drömt om NHL hela uppväxten? Du spränger banken totalt med dina resonemang.