Hockeytröjan Fan. Har missat ditt urlackade inlägg plus detta. Mycket bra. 🙂
Jag är precis som du övertygad om att man med enkla medel kan öka intresset rejält. Har även haft maildiskussion med Nocco om detta. För mig handlar det om den digitala närvaron. internet. Sociala medier. LHC har (som alla andra lag) en upplagd smashboll när det kommer till att styra kommunikation utåt och på så sätt påverka hur man uppfattas. Hemsidan ger mycket större möjligheter än man hade förr. Framför allt ger Youtube en extremt enkel och tillgänglig plattform.
Exempel: Sätt upp en “studio” på kansliet, eller någon annanstans lätt tillgänglig för alla inom LHC. Ha en kamera ståendes där, färdigriggad och klar. Studion är klar. Inget behöver riggas varje gång. Bara “power on” and go. Man kan snabbt få in folk där (spelare eller vad som helst) för snabba intervjuer eller inspel i vardagen hos LHC. Frågetävlingar. vad som helst. Släpp nyheter live. Fantasin sätter stopp. Nyförvärv? Sätt igång kameran och kör. Nyförlängt kontrakt? Livesänd signeringen. När folk inser vilken sjukt bra tjänst som erbjuds kommer tittarantalet skjuta i höjden. OBS! Bara för att det ska vara enkelt att skapa “content” måste man så klart se till att det man publicerar håller kvalitet. Rätt person och det behöver inte alls ta så mycket tid i anspråk.
När allt LHC har att erbjuda är usla resultat på isen är allt som man förknippar LHC med skit. Se till att hela tiden kunna erbjuda något som ger ett mervärde. Oftast är det dom små extra grejerna som ger den där extra speciella känslan. Det fungerar också åt andra hållet. Dom små dumma grejerna sänker förtroendet. Som exempel: Fick du ingen öl? Det är väl inte hela världen? Nej, det är det förvisso inte. Men ni har en j-a bar där som ska serverar öl. Då vill jag ha en. Om den inte serverar öl sänker den förtroendet. Folk blir griniga, helt i onödan.
Att bara använda hemsida och social medier som en anslagstavla för samma typ av nyhetspushar och lite standard inför och efter match gör att det snabbt blir ljummet. Det går att hitta så extremt mycket information överallt. Följa matchen gör man på CMORE, i arenan, eller någon av de otaliga livefunktioner som finns på nätet. Förslagsvis den på shl.se. Den klassiska matchrapporten är ju utdöd. Alla har ju mer eller mindre koll även om man inte sett matchen på grund av alla otaliga källor. Nya tider kräver nya tag.
Vart tar vi vägen på internet om vi verkligen vill lära känna LHC?