Jimmy och Gurra i all ära men LHC borde anställa / anlita:
Någon som är sylvass på branding och digital media. Någon som kan ge LHC ett banbrytande uttryck (för ett SHL-lag) när det kommer till dessa aspekter.
En säljkonsult-superstar! Med ett banbrytande koncept för branding och digital media är det öppet mål. LHC upplevs hetare nu. Jag skulle kunna komma på 10 helt nya sätt att sälja biljetter om jag gav det några timmars betänketid. Det här är inte speciellt svårt men tar man in ett proffs kommer vi se resultat.
Edit. Att man inte redan har gjort detta är ju helt jävla otroligt! Men föreningen sköts ju som den gör. Fan. Någons gamla hockeykompisar har blivit GM’s två gånger i rad. Kompis som fystränare, kompisar i båset, kompisar överallt - I en organisation som omsätter typ 170 miljoner (?). Fan!
Sätt nya personer på viktiga positioner med tydliga ansvarsområden. Alla måste göra det bättre än hos sina SHL-konkurrenters motsvariga roller, om de ens har några sådana. Jag sliter ta mig fan mitt hår när det är en fullsatt match och det står 3 st nyanställda 18-åringar i stora baren. Hälften fick ingen öl alls. Hälften ville köpa fler öl men hann inte. Vafan?! Timanställ barpersonal med typ 1000 kr/h i lön om det behövs. Eller 2000. Det spelar ingen roll - All jävla öl som inte skickas ut pga inkompetens högre upp gör mig ledsen. Bara en av massor superenkla åtgärder som redan hade fixats om man hade haft en organisation med tydlig struktur och rätt folk på rätt plats. Inte oerfaren kompis på helt fel plats.
Fan!!!