Hoppas på Fanten ikväll då
Linköping - Timrå, 1/11 - 19:00 (C More Live)
Kollar man poängsnitt så ligger vi redan på kvalplats. Och detta alltså trots högre poängmässig utdelning än vi förtjänar.
Om vi kommer tillbaka efter uppehållet med ett ljusare skadeläge och fortfarande inte presterar bättre så är det nog bara att ställa in sig på kamp för överlevnad i år igen.
Förväntningar inför kvällen? Själv tror jag comfort-Cluben är tillbaka, där bortförklaringen efter låter “Vi kom inte upp i den nivå vill vara”. 2-5 (0-2,1-1,1-2) Målskyttar Ehn och Nyberg.
jg känns oerhört sannolikt.
“vi kommer lyckas inte genomföra vårt spel, och samtidigt är Timrå väldigt påkopplade. All cred till timrå för en väl genomförd match.”
Lägger oss platt som en pannkaka
LaumannBingo rökridåer?
Jag tror han är uppställd ikväll som 7:e. Tränat fullt på is. Med tanke på hur tunna vi är och hur lite förtroende Sjöström fått så skulle det inte förvåna mig om han är tillbaka redan ikväll.
- Redigerad
HOCKEY Förmodligen, läser man intervjuer med LHCs ledning verkar budgeten hänga på att man går till slutspel vilket oroar. Kval eller ingemansland känns som 90% chans, möjligtvis att man kan sno sista play in men tror kvartsfinal är helt kört. Oklart om ledningen menar åttondel eller kvart när de säger slutspel…
Lukkinen Men, tar modellen för förväntade poäng likaresultat i beräkningen?
Min modell ser ut enligt följande:
- Har laget mer än 1,0 xG mer än motståndaren så tilldelas 3 xP
- Har laget mer än 1,0 xG mindre än motståndaren så tilldelas 0 xP
- Har laget mellan 0,0 och 1,0 xG mer än motståndaren så tilldelas 2 xP
- Har laget mellan 0,0 och 1,0 xG mindre än motståndaren så tilldelas 1 xP
Jordfräs Vi borde således ligga tvärsist.
Enligt denna modell, ja, tyvärr.
@Hank För att försöka hitta nåt hopp i mörkret: Går det att plocka fram förväntade poäng per match som Fantenberg spelat? Återigen känns det som vi var klart bättre de matcher han spelade. Till och med matchen mot Rögle där han utgick skadad känns det som det var en klar skillnad i spelet så länge han var med.
Ndur Går det att plocka fram förväntade poäng per match som Fantenberg spelat? Återigen känns det som vi var klart bättre de matcher han spelade.
Din känsla stämmer bra. Med Fantenberg på isen så förväntades vi ta 1,17 poäng per match.
Fortfarande sämst i ligan, men det var iaf vår bästa period.
Som jämförelse så hamnar HV, IKO och MIF på 1,21 förväntade poäng per match. Sedan kommer TIK på 10e plats med 1,29. Sen är det ett litet hopp upp till resterande lag. Det kanske inte är en vågad gissning att det är just dessa 5 lag som kommer göra upp i botten.
Högga idag och Myrenberg i kassen på torsdag mot Malmö?
Snälla vinn denna match ikväll ordentligt och krossa skiten på läktaren med så denna man kan åka tillbaka till sin inavlade by
Meta
Timrå börjar växa fram som ett nytt hatlag. Snart uppe där bredvid Brynäs. Maken till skev självbild… En lyckad silly och en helt ok poängmässig start på en säsong och så är de plötsligt världsmästare. Snälla Cluben, ta ner det här pisslaget på jorden ikväll.
Tagga ner lite med din macho och toxiska manlighet. Tänk på alla kvinnor och invandrare som håller på Timrå.