Saknade spelare:
Oscar Fantenberg - skadad
Mattias Hävelid - skadad
Markus Ljungh - skadad
Elliot Ekmark - skadad

Fem senaste:
Linköping - Leksand 4-3
Leksand - Linköping 3-2 SO
Linköping - Malmö 1-6
Linköping - Frölunda 3-4 OT
Brynäs - Linköping 4-1

Lagstatistik:
GPG - 2.20
GAPG - 3.13
PP - 24%, PK - 78%

Interna poängligan:
Ty Rattie - 8P (4+4)
Sebastian Strandberg - 8P (3+5)
Filip Bystedt - 7P (3+4)
Jonas Junland - 7P (2+5)
Christoffer Ehn - 7P (2+5)

Interna målvaktsligan:
Marcus Högberg - 13 matcher, 90.08% och 2.94 GAA
Jesper Myrenberg - 3 matcher, 93.75% och 1.84 GAA

Saknade spelare:
Nick Halloran - skadad?
Robin Hanzl - skadad?

Fem senaste:
Örebro - Timrå 2-3 OT
Brynäs - Timrå 4-3 SO
Timrå - Oskarshamn 3-0
Timrå - Rögle 5-2
Luleå - Timrå 2-3 SO

Lagstatistik:
GPG - 2.93
GAPG - 2.36
PP - 24%, PK - 79%

Interna poängligan:
Jonathan Dahlén - 11P (4+7)
Anton Lander - 11P (2+9)
Emil Pettersson - 10P (8+2)
Jakob Stenqvist - 9P (1+8)
Elmeri Eronen - 8P (2+6)

Interna målvaktsligan:
Jacob Johansson - 11 matcher, 93.08% och 1.96 GAA
David Rautio - 3 matcher, 89.02% och 2.93 GAA

Tidigare möten:
Timrå - Linköping 3-1

Kom igen Cluben!

Det laget som konkurrerar mest med oss om epitetet spelmässigt sämst i SHL. Nu har vi återigen chansen att haka på play in-tåget och får då en hemmamatch mot ett högst mediokert lag. Går man då ut och torskar det här på ett håglöst sätt ger jag upp hoppet om säsongen.

alfie nja, högst mediokert är att ta i. De har jävligt fin spets offensivt, men är rätt jämförelsevis svaga bakåt. Vi behöver behålla effektiviteten om vi ska ha chans till poäng här.

4-2 i skador. @Metallica

4-2 på isen till LHC. Om någon knäcker näsbenet på Wedin så hade jag blivit glad. Mattå?

Ndur De har väl dock tightat till defensiven rätt ordentligt på slutet?

Om jag inte räknar fel har de släppt in elva mål på sina sju senaste matcher (varav ett avgörande mål i straffläggning). Vi har släppt in 25 mål på våra sju senaste (varav två avgörande i straffläggning), så det känns väl lite småjobbigt om det är deras svaga defensiv vi ska hoppas på. 😆

Kjeppkinesen Bra sammanställt. Vi får väl se om det mönstret håller i sig även efter uppehållet.

Timrå har en obehaglig formtopp för tillfället. Gör de en klassisk Cluben-miss och blir lite för nonchalanta istället?

exile82 Tycker inte jag tar i. Nu har de haft bättre form på slutet men all statistik @Hank har redovisat tyder på att Timrå har svårt att få till spelet. De har ju räddats av JJ i ännu högre utsträckning än vi har räddats av Högga.

Sen har de en fin offensiv på pappret, men det är en annan sak.

Ska vi våga oss på ett litet frågetecken på Fantenberg? Som jag tolkade det så är spel inte helt uteslutet.

Ndur Jo så är det, jag skrev jämförelsevis och refererade då till deras offensiv. Jag kör mycket politikersvar, Bra när man kan vrida på det i efterhand. 🙂

Skämt åsido, du har helt rätt!

Anonymous2 Som sagt, Corren insinuerade att LHC hoppas att Fantenberg är tillbaka på torsdag. Inget LHC själva har yttrat

alfie Jo, de har haft svårt i framför allt 5v5 (känns det bekant?) men de har fått det att lossna lite på sistone, som du nämner.

alfie Nu har de haft bättre form på slutet men all statistik @Hank har redovisat tyder på att Timrå har svårt att få till spelet. De har ju räddats av JJ i ännu högre utsträckning än vi har räddats av Högga.

Det stämmer, men tyvärr har de spelat upp sig ganska rejält. Man kan dela upp deras säsong i två delar, första 7 matcherna, och de senaste 7 matcherna:

• Förväntade poäng per match första halvan: 0,86
              • Förväntade poäng per match andra halvan: 1,71

Angående JJ så har du rätt. Han har totalt sett släppt in överlägset minst mål mot förväntat i ligan.

Hank Hur ser det ut för vår del om man delar upp säsongen i två delar på samma sätt som ovan? Kan vara kul att jämföra mot Timrå.

Hurble Hur ser det ut för vår del om man delar upp säsongen i två delar på samma sätt som ovan?

Ingen rolig läsning:

• Första åtta matcherna: 1 förväntad poäng per match
                  • Senaste sju matcherna: 0,57 förväntade poäng per match

Hank

Är vi statistiskt sett idioter om vi förväntar oss något annat än kval?

Hank Alltså förväntat 12 p men vi har 19. Vi borde således ligga tvärsist. Kul.

@Hank, tack för att du sänker mitt redan usla humör.

Jahapp, men blir ju inte överdrivet optimistisk inför kvällen. Laget går säkert på rosa moln för att man lyckades rida ut stormen i tredje perioden i lördags, och möter ett lag med formkruva som pekar rakt upp.

Men, tar modellen för förväntade poäng likaresultat i beräkningen? 12p är fyra trepoöngare, vilket är precis det vi har. Om den inte tar dessa poäng med i beräkningnen så ligger vi mer rätt till med våra förväntade poäng.

• Hank svarade på detta.